طرح‌های پژوهشی تقاضامحور در لرستان اجرا شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: اجرای طرح‌های پژوهشی تقاضامحور باید در استان لرستان اجرا شود.

هادی نیوز:  بختیار رازانی شامگاه شنبه در حاشیه رونمایی از پروژه بهینه‌سازی نقوش گلیم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی علاوه بر وظیفه ذاتی خود که شهرک‌سازی است، حمایت از صنایع کوچک زیر50 نفر اشتغال و همچنین کسب و کارهای خوشه‌ای را به‌عهده دارد.

وی با اشاره به پروژه بهینه‌سازی نقوش گلیم افزود: این پروژه در کشور مقام اول کل پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت را به‌دلیل تقاضامحور و کاربردی بودن به خود اختصاص داد و به‌عنوان طرح نمونه انتخاب شد.

بیشتر بخوانید

نمایشگاه کتاب هفته پژوهش در رشت افتتاح شد

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی افتتاح شد

افتتاح مرکز مشاوره پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در هفته پژوهش

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه نقشه‌های گلیمی گذشته به‌صورت ذهنی‌بافی بوده بر همین اساس نقشه‌ها را به‌روز و چاپ کرده‌ایم و به‌عنوان نقشه‌های پایلوت و براساس تقاضامحور بودن در اختیار بافندگان قرار گرفت.

وی در رابطه با حُسن‌های به‌روزرسانی بافت‌های ذهنی بیان کرد: این به روزرسانی سبب شده بافت‌ها مورد پسند بازار، استانداردسازی شوند، نقشه جغرافیایی مختص استان لرستان ثبت شده که در همین راستا ماشته، گلیم و جاجیم به نام استان لرستان ثبت شده است.

رازانی گفت: تمامی کسب و کارهایی که در قالب خوشه باشند از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی و در قالب خوشه کسب و کار قابل شناسایی‌ است بر همین اساس عملیات توسعه خوشه گلیم استان انجام شده است.

وی تصربح کرد: اجرای طرح‌های پژوهشی تقاضامحور یکی از اقداماتی است که باید در استان اجرا شود چرا که اگر طرحی انجام دادیم باید در محیط کسب و کار تأثیر بگذارد.

تسنیم