هوا ۱۰ درجه سردتر می شود/ بارش برف در تهران

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش ۸ تا ۱۰ درجه ای دمای هوا در روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: امشب در مناطق وسیعی از کشور از جمله در تهران باران و برف می‌بارد.

هادی نیوز: «احد وظیفه» درباره وضعیت هوای شهرهای مختلف کشور طی سه روز آینده با اشاره به ورود سامانه بارشی از روز یکشنبه به کشور، گفت: تا بعدازظهر امروز ( دوشنبه 24 دی) در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز در شمال استان های قزوین، البرز و تهران بیشترین بارندگی را داریم.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر، افزود: در جنوب غرب کشور، شرق خوزستان و شمال بوشهر بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

 

وی با اشاره به کاهش فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب کشور، خاطرنشان کرد: فعالیت سامانه بارشی در دامنه های جنوبی البرز شرقی در استان های سمنان، گلستان، شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر افزایش می یابد و تا ظهر سه شنبه شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، غرب استان های فارس و اصفهان بارش باران خواهند داشت و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف داریم.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به خروج سامانه بارشی از بعدازظهر سه شنبه از نوار شرقی کشور، گفت: از اواخر وقت سه شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه وزش باد جنوبی در غرب سواحل دریای خزر و استان اردبیل باعث افزایش نسبی دما می شود و سرعت وزش باد نیز افزایش خواهد یافت.

 

وظیفه در ادامه با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه به کشور، گفت: این سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب وارد کشور می شود و باعث بارش برف و باران در مناطق غربی، مرکزی و دامنه های البرز می شود.

 

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: پایان هفته به دلیل عبور سامانه بارشی در اغلب مناطق کشور، کاهش قابل ملاحظه دما را به ویژه در نیمه شمالی کشور پیش بینی می کنیم.

 

وی گفت: در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب لرستان، ایلام، شمال خوزستان، شمال غرب فارس و جنوب اصفهان بارش برف و باران از بعدازظهر چهارشنبه خواهیم داشت.

 

وظیفه افزود: روز پنجشنبه نیز در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، غرب فارس، شرق خوزستان، شمال ایلام، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان، مرکزی، خراسان شمالی، غرب خراسان رضوی و گلستان و بارش برف و باران و وزش باد شدید در استانهای گیلان و مازندران بارش برف و در برخی نقاط کولاک و وزش باد شدید پیش بینی می شود.



مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش قابل ملاحظه دمای 8 تا 10 درجه ای در پایان هفته جاری، گفت: توصیه می کنیم به دلیل بارش برف و کولاک و احتمال سقوط بهمن در جاده های کوهستانی البرز و زاگرس، در این جاده ها تردد صورت نگیرد  تردد و در صورت تردد اضطراری همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانی ضروری است.

 

درباره وضعیت هوای تهران با اشاره به بارش باران و برف در اوایل امشب، گفت: تهران روز سه شنبه کمی ابری، همراه با وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوای تهران در این روز در سردترین زمان صفر درجه در گرم ترین زمان 9 درجه پیش بینی می شود.

شبستان