جانشین وزیر دفاع

خبر خوشی درباره واکسن کرونای ایرانی بزودی ارائه می‌شود

سردار تقی‌زاده با بیان اینکه ساخت واکسن ایرانی وارد فاز نخست تست بر روی انسان شده است، گفت: امیدواریم در چند ماه آینده خبرهای خوشی از ساخت و تولید این واکسن به ملت ایران ارائه دهیم.

هادی نیوز: سردار سرتیپ پاسدار «قاسم تقی‌زاده» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به آخرین اخبار از ساخت واکسن کرونا ایرانی، اظهار داشت: ساخت واکسن یک مبحث است و شناخت حساسیت‌ها و آثار جانبی که یک واکسن می‌تواند بر روی بدن انسان‌های مختلف داشته باشد، یک مبحث دیگر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در مرحله نخست آزمایشات واکسن ساخته شده باید بر روی خرگوش و میمون انجام و آثار جانبی احتمالی احصا شود، افزود: واکسن کرونای ایرانی امروز تست فاز حیوانی را گذرانده است و وارد مرحله نخست تست انسانی شده است و مرحله تست انسانی نیز سه مرحله خواهد بود.

جانشین وزیر دفاع تصریح کرد: امروز گام‌های مطلوبی در حوزه ساخت این واکسن برداشته شده است و بیشتر تلاش می شود تا آثار جانبی احتمالی این واکسن در درازمدت رهگیری و شناسایی شود؛ لذا با تلاشی که از سوی متخصصان صورت گرفته است، امیدواریم در چند ماه آینده خبرهای خوشی از ساخت و تولید این واکسن به ملت ایران ارائه دهیم.

 

 

دفاع پرس