نامه آمرانه و ادعاهای ظالمانه!

سیدعلی‌محمد دستغیب در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران که در خروجی وب‌گاه‌های جریان فتنه قرار گرفته، با لحنی آمرانه از وی رفع حصر سران فتنه یعنی؛ موسوی، کروبی و رهنورد را مطالبه کرد.

 

این در حالی است که اغلب فعالان سیاسی معتقدند که عاملان انتشار دروغ هزینه‌بر تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری 88 به‌دلیل فریب هوادارانشان باید محاکمه شوند.

ویدر نامه یادشده همچنین از آقای روحانی به‌صورت تلویحی و البته کاملاً روشن دعوت کرده است تا با او «آمد و شد» داشته باشد و مسائل کشور را از این طریق مرتفع کند!

وی چند روز قبل از انتخابات نیز در جمعی گفته بود. «مردم به قانون اساسی رأی دادند، به جمهوری اسلامی که در رأس آن، حضرت امام خمینی(ره) بود، رأی دادند، امام امت(ره) وعده تحقق عدل علی بن ابیطالب(ع) و سنت رسول خدا(ص) به مردم داد و تا حدودی لذت اسلام محمدی(صلی‌الله‌علیه‌وآله) را چشیدند. اما اکنون آن وعده‌ها از میان رفته و مردم حالت ناامیدی و دلسردی پیدا کرده‌اند. بنابراین در صورتی‌که نظارت استصوابی برداشته شود و ولی‌فقیه به‌عنوان یک فقیه تنظیم‌کننده قوای سه‌گانه باشد و خبرگان ناظر بر اعمال وی باشند؛ دادگاه ویژه روحانیت که غیرقانونی است، برچیده شود و آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان به‌همراه جمیع زندانیان سیاسی آزاد شده و اعاده حیثیت شوند و سه قوه مستقل عمل کنند و نیروهای امنیتی و نظامی از دخالت در سیاست و اقتصاد و امور مردم ممنوع شوند و مردم حکومت کنند و خواسته آن‌ها انجام گیرد، می‌توان امید داشت که مردم مایل به رأی دادن شوند؛ و در غیر این‌صورت، همان وضعی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال هشتادوچهار و هشتادوهشت بر سر مردم رفت، تکرار خواهد شد و با این حال، رأی دادن وجه شرعی و عقلی ندارد.»(!)

سیدعلی‌محمد دستغیب در دوران فتنه با تحریک گروهی از شاگردانش در حوزه علمیه و مسجد محل سخنرانی‌اش در شهر شیراز باعث بروز درگیری‌های دامنه‌داری شد که بسیاری از شهروندان شیرازی در این درگیری‌ها به‌شدت و با سلاح سرد مضروب و روانه بیمارستان شدند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.