تاریخ را از وسط آغاز نکنید!

وزیر امور خارجه در پاسخ به گردانندگان یک نشریه افراطی، از آن‌ها خواست تاریخ حمله آمریکا به عراق و افغانستان را از وسط آغاز نکنند چرا که طالبان و صدام، تحت‌الحمایه آمریکا بودند.

 

دکتر ظریف همچنین درباره ادعای پیشی گرفتن الگوهای دیگر از ایران در منطقه گفت: جوجه را آخر پاییز می‌شمارند. الگوی نظام جمهوری اسلامی ۳۵ سال آزمایش خود را پس داده است و باوجود فراز و نشیب‌ها توانسته است از آزمون‌ زمان، موفق بیرون بیاید. ما امیدواریم که دوستان ما در کشورهای دیگر منطقه هم بتوانند از آزمون‌ زمان موفق بیرون بیایند؛ اما ظاهر امر این گونه نشان نمی‌دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه در مورد تهدید شدن حزب‌الله و حمایت ایران اظهار داشت: حزب‌الله لبنان چنان قدرتمند است و پایگاه مردمی دارد که تهدیدش اصلاً معنا ندارد. حزب‌الله نیرویی بوده که براساس دیدگاه اصیل مبتنی بر حمایت مردمی، توانسته با حمله ۳۳ روزه صهیونیست‌ها دست و پنجه نرم کند و موفق باشد. حزب‌الله تنها نیروی منطقه است که توانسته ارتش اسرائیل را در یک جنگ شکست دهد؛ تنها جنگی که اسرائیل در آن شکست خورد و مجبور به عقب‌نشینی شد. این، قدرت کمی نیست. قدرت حزب‌الله از جای‌جای لبنان نشأت می‌گیرد و این قدرت، ماندگاری دارد و نیازی به حمایت خارجی ندارد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.