دیپلماسی ایرانی و نگرانی صهیونیست‌ها

رادیو دویچه‌وله در تفسیری از نگرانی رژیم صهیونیستی از دیپلماسی ایران خبر داد و «پتر مونش»، مفسر این رسانه آلمانی می‌نویسد:...

 

 

رادیو دویچه‌وله در تفسیری از نگرانی رژیم صهیونیستی از دیپلماسی ایران خبر داد و «پتر مونش»، مفسر این رسانه آلمانی می‌نویسد: «علت این امر، نگرانی اورشلیم است که مناقشه بر سر موضوع هسته‌ای ایران حل شود و دیگر نتواند ایران را به‌عنوان یک تهدید مطرح کند.» وی ادامه می‌دهد که هنوز چند لحظه‌ای از نطق روحانی در صحن اجلاس عمومی سازمان ملل متحد نگذشته بود که غرش واکنش‌ها از اورشلیم برخاست. نتانیاهو با اشاره به سخنان روحانی ‌گفت: «چنان‌که انتظار می‌رفت، نطقی بود سالوسانه و فریبکارانه.» پیش از این نیز نتانیاهو طی بیانیه‌ای از شرکت‌کنندگان در اجلاس عمومی سازمان ملل خواسته بود که مبادا مقهور لبخند روحانی شوند. به محض اینکه رئیس‌جمهور ایران پشت تریبون سازمان ملل قرار گرفت، هیئت نمایندگی رژیم‌صهیونیستی، جلسه را ترک کرد. ولی این اقدام، این مرتبه نه‌تنها با اقبال دیگران روبه‌رو نشد، بلکه انتقادهایی را نیز در اردوگاه دولت نامشروع این رژیم برانگیخت.

«یائیر لاپید»، وزیر امور دارایی در کابینه دولت، در واکنش به ترک هیئت نمایندگی این کشور به هنگام سخنرانی روحانی به‌عنوان هشدار گفت: «اسرائیل نباید در جایگاه یک امتناع‌کننده همیشگی مذاکره قرار گیرد، به‌عنوان کشوری که هیچ علاقه‌ای به راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز ندارد.» بر اساس تفسیر «زود دویچه»، «در صورت برطرف شدن تهدید ایران، نتانیاهو در وضعیت بدی قرار خواهد گرفت و در روند صلح با فلسطینی‌‌ها آشکارا با فشارهای بیشتری مواجه خواهد شد.»

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.