چه دلیلی برای اعتراض وجود دارد؟!

پایگاه «خودنویس» وابسته به ضدانقلاب با انتشار مطلبی اذعان کرد جنبش (فتنه) سبزی باقی نمانده که موسوی و کروبی بخواهند سران آن باشند.

 

این پایگاه درباره صحبت‌های محسنی اژه‌ای مبنی بر عدم لغو حصر خانگی موسوی و کروبی و رهنورد مگر آنکه آنان توبه‌نامه بنویسند، می‌افزاید: حتی در صورت آزادی این افراد، دو مسئله باید روشن شود: اول اینکه آیا اصلاً جنبش سبزی باقی مانده است که این‌ها سرانش باشند؟! با خاموش شدن شعله تظاهرات خیابانی، این پرسش پیش می‌آید که وقتی مخالفان در همان انتخاباتی که به نتایجش اعتراض داشتند شرکت می‌کنند، پس دیگر چه دلیلی برای اعتراض وجود دارد؟ به چه چیزی باید اعتراض کنیم وقتی خودمان با حکومت در ادامه مسیرش هم‌ساز می‌شویم؟ مسئله دوم این است که حقیقتاً طرفداران جنبش سبز کجا هستند و چه می‌کنند؟!

تحلیل‌: در مطلب پایگاه «خودنویس» به نکات قابل تأملی اشاره شده است؛ اما جای یک پرسش اساسی در آن خالی است: اینکه چرا برخی از فعالان در فتنه با تغییر روش و مسیر دوباره در بستر کلی نظام قرار گرفتند و در انتخابات شرکت کردند. پاسخ درست و دقیق به این چرایی می‌تواند بسیاری از حقایق را روشن کند، هر چند با نبود این پاسخ هم تاکنون بسیاری از حقایق روشن شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.