ارتباط گردشگری با تبلیغ قلیان!

سخنان محمدعلی نجفی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، با حضور در برنامه «پایش» موجی از واکنش‌ها را به‌همراه داشته است.

 

 وی در ابتدای بحث خود در پاسخ به این سؤال که «اگر برای ارائه قلیان به مردم در اماکن عمومی مجوز از میراث فرهنگی اخذ شده باشد، دیگر هیچ مشکلی برای عرضه آن به خانم‌ها و آقایان وجود نخواهد داشت؟»، گفت: من قول می‌دهم که تا دو ماه آینده تمام ضوابط مجوزها را روی پایگاه سازمان میراث فرهنگی بگذاریم تا علت دریافت یا عدم دریافت مجوزها از سوی افراد، مشخص و شفاف شود. وی به بهانه اینکه مردم باید تفریح کنند، از موافقت خود با عرضه قلیان در محیط‌های مشخص با استانداردهای کافی خبر داد، ولی نگفت استاندارد ارائه محصولی که به گفته مراجع پزشکی چندین برابر سیگار کشیدن مضر است، چیست؟! وی درباره مصرف قلیان، توسط خانم‌ها هم گفت: حالا بنده با همسرم یا دخترم رفتیم قلیان بکشیم دو پک هم آن‌ها بزنند چه مشکلی دارد؟! وی افزود: علما می‌گویند هر چیز را که منع می‌کنید، انسان حریص می‌شود!

اگر ملاک عملکرد آقای نجفی بیان مراجع و علماست؛ براساس فتوای علما هرچیزی که به بدن ضرر برساند، حرام است.

همچنین بهتر بود مجری از نجفی سؤال می‌کرد: اگر منع کردن هرچیز مفسده‌انگیزی سبب حریص‌تر شدن انسان و ملاک غلط یا درست بودن تصمیمات حاکمان می‌شود، چرا سرو کردن مشروبات یا استعمال مواد مخدر را مورد تأکید خود قرار نمی‌دهید؟

وی در پایان مطالب خود در اظهارات عجیبی گفت: هتل‌ها در دنیا از فروش مشروب پول درمی‌آورند. ما باید از شرایط دیگری مثل فروشگاه‌ها در هتل‌ها بهره ببریم، اما نگفت قرار است در این فروشگاه‌ها چه چیزی عرضه شود که موجب درآمدزایی شود!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.