بهانه‌تراشی برای هتاکی!

گویا قرار است هر از گاهی شاهد برخی توهین‌ها درباره مقدسات دینی و یاوه‌بافی‌ها باشیم.

 

در آخرین مورد، به‌تازگی یادداشتی با عنوان «آتشی زیر خاکستر» در مجله چشم‌انداز ایران (نزديك به نهضت آزادي) منتشر شده که نویسنده با نیت دلسوزی برای حکومت(!)، اقلیت‌های مذهبی را آتشی زیر خاکستر سرد دانسته است. نویسنده به بهانه محور قرار دادن وحدت شیعه و سنی در کشور، دچار لغزش شده و خواسته یا ناخواسته(!) به ائمه اطهار (علیهم‌السلام) و حضرت زهرا(س) توهین کرده و نوشته‌است: «بعد از جنگ (تحمیلی) توجه به ایشان نسبت به سایر ائمه(علیهم‌السلام) برجسته‌‌تر شد و رویکرد به ایشان نیز متفاوت شد. به‌تدریج مهم‌ترین فاز زندگی ایشان در روزهای اول پس از وفات پیامبر(ص) اعلام شد. پیش از آن درگذشت آن حضرت به‌عنوان وفات یاد می‌شد که به‌تدریج عنوان شهادت جایگزین شد و در رسانه‌ها هم رایج شد.»

نویسنده در ادامه می‌نویسد: «متأسفانه مسئله(!) حضرت زهرا(س) را چنان احساسی و عاطفی عنوان می‌کنند که شنونده و بیننده به جای تأمل و تفکر در شخصیت و منش ایشان، صرفاً حس انتقام‌جویی و کینه‌توزی پیدا می‌کند»!

گویا نویسنده این مطلب در میانه نوشتن آن، از خود بی‌خود شده و تا توانسته به حضرت‌زهرا(س)، عزاداران وی و هیئت‌های مذهبی توهین کرده است که بسیاری از آن‌ها را نمی‌توان منعکس کرد. مثلاً در بخشی از مقاله برگزاری عزاداری برای حضرت زهرا(س) به «گرم کردن تنور» تعبیر شده است یا نویسنده قویاً به مخاطبان القا کرده که شیعیان هر روز به دنبال پیدا کردن سوژه‌ای برای ایجاد نفاق هستند. در مقاله «آتشی زیر خاکستر» به‌دفعات به شیعیان، حضرت زهرا(س) و طفل مظلوم ایشان، زیارت عاشورا و قبرستان بقیع توهین شده و این‌گونه نتیجه گرفته که با ادامه اینگونه عزاداری‌ها، اسلام به شصت سال پیش باز‌می‌گردد و خرافات و فرقه‌گرایی و رمالی و جن‌گیری رواج می‌یابد!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.