عصر طلایی روزنامه‌نگاری پهلوی!

روزنامه دولتی ایران در ویژه‌نامه‌ای که به مناسبت بیستمین سالگرد خود منتشر کرد، با تعریف و تمجید مفرط از عملکرد و مدیران فعلی این روزنامه، ادعاهای عجیبی مطرح کرد.

 

در این ویژه‌نامه که یادداشت برخی عناصر تندرو و متهمان فتنه 88 نیز در آن به چاپ رسیده، تعریف و تمجیدهای فراوانی از مدیریت این روزنامه در دوره سازندگی و اصلاحات شده است بدون اینکه  به تندروی‌های این جریده در آن دوره اشاره‌ای کرده باشد.

اما نکته عجیب ویژه‌نامه مذکور، تمجید سردبیر روزنامه دولت از روزنامه‌نگاری دوران پهلوی است، همان دورانی که حجت‌الاسلام دکتر روحانی رئیس‌جمهور، به جرم مبارزه با استبداد شاه، بارها به زندان افتاد، ممنوع‌المنبر و تحت تعقیب ساواک بود و مجبور به ترک ایران شد. سردبیر روزنامه ایران با اشاره به شکل‌گیری این روزنامه با همراهی برخی از قدیمی‌های مطبوعات می‌نویسد: «این جمع سرشناس اغلب از دو روزنامه کهنسال اطلاعات و کیهان برخاسته بودند و همگی نوستالژی عصر طلایی مصباح‌زاده و مسعودی را با خود داشتند.»! 

گفتنی است مصطفی مصباح‌زاده بنیان‌گذار روزنامه کیهان و عضو مجلس سنا در دوره پهلوی بود که با پیروزی انقلاب اسلامی از ایران گریخت. وی از دلبستگان محمدرضاشاه پهلوی و از عوامل فرهنگی مطبوعاتی کودتای 28 مرداد بود. عباس مسعودی نیز از بنیان‌گذاران روزنامه اطلاعات در دوران پهلوی و عضو مجلس شورای ملی بود. وی نیز از جمله عوامل کودتای 28 مرداد 1332 به شمار می‌رود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.