مشارکت گسترده فرصت طلایی نظام

 

انتخابات از یک سو  شاخص مشروعیت مردمی و اقتدار نظام و پشتوانه‌ای برای پیشبرد اهداف و تأمین منافع ملی است که فرصت‌ های طلایی را برای نظام سیاسی فراهم می کند ، از سوی دیگر دشمنان را نیز به سوءاستفاده و فرصت‌طلبی برای تبدیل آن به چالشی علیه اقتدار کشور وسوسه می‌کند. چرا که آمریکا و غرب پس از تجربه‌ی اقدامات دوران جنگ سرد علیه کشورهای رقیب، به تدریج از انتخابات در کنار کودتا و اصلاحات هدفمند به عنوان یک شیوه‌ی تغییر رفتار یا ساختار استفاده می کنند .انتخابات سال 88 نمونه‌ی عینی و آشکار این حضور بود. در آن انتخابات تشکیل مثلثی شوم شامل سران فتنه، ضدانقلاب و بیگانگان توهم یا رؤیای انقلاب رنگی را پدید آورد و هشت ماه فتنه و بلوا را بر کشور تحمیل کرد امروز نیز برخی از ورشکستگان سیاسی با این ذهنیت که اصولگرایان ظرفیت های سال 88 را ندارند دچار توهم پیروزی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری شده اند.

آن چه امروز  شاهد آن هستیم  ، استکبار جهانی با توسل به تشدید تحریم‌های اقتصادی، به دنبال تغییر در رفتار  عمومی جامعه ایران برای رسیدن سیاست های توطئه آمیز خود متوسل شده است .چرا که  غرب بر این باور است تحریم ها  ،  موجب پدید آمدن مشکلات اقتصادی و اجتماعی ایجاد نوعی بی رقبتی  مردم  در انتخابات روز 24 خرداد ماه  موثر واقع شده و بر میزان مشارکت در انتخابات اثر منفی می گذارد. در این صورت آمریکایی‌ها که از روند بیداری اسلامی و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی از یکسو و روند بحران‌های رو به تزاید اقتصادی و اجتماعی داخل دنیای لیبرال ـ سرمایه‌داری غرب مستأصل شده‌اند، درصددند با صحنه گردانی شرایط امروز جامعه فردی واداده  سکان قوه مجریه و دستگاه دیپلماسی کشور را به دست گیرد تا بدین وسیله به تواند  شرایط مذاکره و چانه‌زنی با نظام جمهوری اسلامی را فراهم کنند. اما همان گونه که حضرت امام خامنه ای فرمودند: به توفيق الهی و بر خلاف خواست و طراحی دشمنان انتخابات24خرداد، فرصت بزرگ نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

هرچند اصلاح طلبان ، کارگزاران و جریانات زاویه دار با نظام با  فراخوانی و استفاده از همه ظرفیت ها حتی با  متوسل شدن به مطرودین نظام  به میدان رقابتها آمده اند تا بتوانند به نوعی خود را  بر نظام سیاسی تحمیل کنند .  و انتخابات را فرصتی برای اعمال سیاست "فشار از پایین ـ چانه‌زنی در بالا" دامن می زنند . غافل از این که حنای وادادگان و پیاده نظام های  نظام استکباری برای  ملت فهیم و رشید ایران برای همیشه ی  تاریخ این کشور رنگ باخته است . اما در هر حال نظام اسلامی و مدافعان آن هم باید برای تبدیل انتخابات به فرصتی برای تقویت عزت ، اقتدار و کارآمدی به دنبال پیاده‌سازی راهبردهای سه‌گانه‌ی ذیل باشند :

 1ـ تلاش برای حفظ آرامش و ثبات در جامعه ( در قبل ، حین و بعد از انتخابات )

 2ـ تلاش برای تحقق مشارکت گسترده‌ی مردم در انتخابات.

 3ـ تلاش برای انتخاب هوشمند مردم برای تشکیل دولتی  کارآمد و همسو با منافع ملی و نظام اسلامی و گفتمان ولایت .

 

4- با دقت لازم نسبت به تابلوهایی که از سوی برخی افراد معلوم الحال بلند شده توجه جدی نموده و به دنباله های جریان ها و میدان داری آنها  اهتمام کنند .

5-  به  رویکردها، عملکردها  و مواضع کاندیدا ها در مناظرات و تبلیغات رسانه ای و میدانی و حتی طیف هایی را  در پشت سر آنان قرار گرفته اند  توجه  نموده و تنها  معیار سنجش  کاندیداها، آموزه ها ی ولایت مطلقه  فقیه ، حضرت امام خامنه ای باشد .

6-   روحیه‌ی خدمت و مردمی بودن، برخورداری از توان و تخصص و نگاه کلان و راهبردی که می‌توان آنها را از مکتب امام خمینی(ره) استخراج و راهنمای عمل برای انتخاب اصلح قرار داد. کاندیداها برخوردار باشند.

در پایان باید لازم است یادآوری شود نامزدها و حامیان سیاسی و حزبی آنان باید نتایج انتخابات را که در فرایندی سالم، رقابتی و قانونی طی می‌شود، گردن نهاده و به رقابت و الزامات آن پایبند باشند. در این صورت برنده‌ی واقعی ا، مردم و نظام بوده و انتخابات فرصتی طلایی فرا روی نظام اسلامی برای فتح قله های سعادت و کمال را فراهم می کند . 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.