پیروز واقعی در حماسه ی سیاسی

 

در نظام جمهوری اسلامی ایران مشارکت گسترده مردم در تعیین سرنوشت خود و اداره کشور اسلامی، یک اصل بی‌بدیل در قانون اساسی و نگرشی استراتژیک در اندیشه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و نیز امری تجربه شده در سه دهه ی گذشته ی پرافتخار بوده است. فلذا انتخابات و رجوع به آرای مردمی ، مکانیسم  عملیاتی کردن، حضور آحاد توده‌های میلیونی در مانور ملی و سیاسی ایرانیان پیش‌بینی شده است.

       یازدهمین دوره  انتخابات ریاست جمهوری و  چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 24 خرداد ماه علیرغم توطئه ها و کارشکنی هایی که رسانه ها و دستگاه های تبلیغاتی دشمنان در صدد منصرف کردن مردم از شرکت در انتخابات بوده و  قهرسیاسی ملت از نظام را دنبال می کردند ،  اما مردم فهیم و همیشه در صحنه ایران هرچند  برخی ناملایمات موجود در عرصه ی اقتصادی را شاهد بود . اما با حضوری جهاد گونه پوچی تبلیغات رسانه های بیگانه را به اثبات رساند . آری اراده پولادین ملت ایران  یکی از زیبا ترین صحنه‌ها و جلوه‌های انتخاباتی را به نمایش گذاشت . آفرین بر مردمی که سبب خرسندی قلوب دوستان نظام اسلامی به خصوص خیزش های اخیر در کشورهای اسلامی ( بیداری اسلامی)  و مایوس شدن استکبار جهانی را  گردیدند .

       مشارکت گسترده و بی نظیر مردم در پای صندوق‌های رأی در روز جمعه یکی از بی نظیر ترین و عالی ترین صحنه‌های سیاسی در جمهوری اسلامی  بود که در نوع خود در ایران و حتی سایر کشورهای دمکراتیک بی همتا و در مقایسه با سایر انتخابات‌های گذشته نظام به استثنای رفراندوم جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده است .

       باید یادآور شد در نظام سیاسی مبتنی بر مردم سالاری دینی مردم یکی از ارکان اساسی نظام است . رکن مهمی که مکمل و متمم تحقق دو رکن دیگر یعنی اسلامیت و رهبری است. تجربه تاریخی ثابت کرده است که بدون حضور مردم در صحنه سیاست و پذیرش آگاهانه اسلام و حاکمیت دینی و نظام ولایی؛ ولایت خدا و حکومت دینی محقق نمی‏گردد و قانون الهی اسلام ضمانت اجرایی پیدا نمی‏کند. همچنان که شخصیت عظیم جهان بشریت، یعنی حضرت علی (ع) پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) بدون حمایت و پشتوانه مردمی، امکان تشکیل حکومت اسلامی را نیافت . بنابراین اقتدار و توانمندی های امروز نظام اسلامی مرهون حضور ایثارگرانه مردم در عرصه‏های گوناگون به خصوص عرصه ی سیاسی است جمعه 24 خرداد ماه 1392 نمونه عینی آن به شمار می رود .

     هرچند بررسی کامل و دقیق چگونگی تحقق این حماسه ی بی نظیر  از عهده این نوشتار خارج است اما به طور مختصر  به عوامل و عناصر نقش آفرین در این پیروز ی اشاره می کنیم :

الف ) مقام معظم رهبری : هدایت و راهبری های داهیانه و  مدیرت و فرماندهی حماسه ی سیاسی  بر عهده مقام عظمای ولایت بود معظم له ابتدا با نام گذاری امسال به عنوان سال حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی مسیر حرکت ملت ایران را ریل گذاری نمودند سپس با ایجاد گفتمان راهکارهای تحقق را بیان نموده و افکار عمومی جامعه را به سوی آن گفتمان رهنمون شدند . چنان که بدون هرگونه آسیب و چالشی حماسه ی سیاسی بی نظیر ،  جاودانه ، تاریخی و مطلوب نظر آن حضرت رقم خورد.   

ب) مردم : که رکن اصلی انتخابات بوده با بصیرت  ، با شور و هیجان ، غرورآفرین ، مقتدرانه  ،ستودنی و ... سرنوشت انتخابات  و کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا راتعیین نمود ند و لذا انتظار دارند منتخبین نیز به میثاقی که با آنان ، نظام اسلامی ، حضرت امام "ره" و امام خامنه ای "مدظله العالی " بسته اند پایبند و  در صدد جامه عمل پوشاندن  به  وعده های خود در چار چوب قانون باشند.

ج)  نهادها :  شامل

1- ناظران : شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها و نظارت بر انتخابات نقشی تاریخی و انقلابی ایفا نمودند

2-  مجریان :وزارت کشور و هیأت‌های اجرایی که به طور گسترده در سراسر کشور بدون هرگونه مشکلی انتخابات سالم  و با شکوهی را بر گزار نمودند .

3- نهادهای امنیتی : نیروهای نظامی و انتظامی که با تلاش شبانه روزی خود فضای امنی را برای برگزاری  انتخابات فراهم کردند.

د) رسانه ملی : صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با برنامه ریزی مناسب تحت زعامت حضرت امام خامنه ای "مدظله العالی " توانست با هدایت افکار عمومی و کانالیزه کردن رفتار سیاسی انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان ، سهم بسزایی را در تحقق حماسه ی  سیاسی داشت .

ه) برخی از گروه‌ها، جریانات و احزاب سیاسی: که با فعالیت های قانونی و منطقی خود زمینه های حضور و  مشارکت سیاسی مردم را فراهم کردند .

حضور ملت ایران در انتخابات گامی مهم در نهادینه شدن مشارکت سیاسی  بود . به یقین  حماسه ی 24 خرداد ماه نشانه ی  بالندگی و پویایی مردم ایران  در عرصه اجتماع و سیاست بود . ملت ایران انتخابات را به عرصه ی نمایش تبدیل نموده و اقتدار و استقلال نظام اسلامی را به رخ نامحرمان کشید  و  با لبیک به ندای  زعیم عالیقدر حضرت  امام خامنه ای "مدظله العالی " رکوردی  بی نظیر و حماسه ای جاودانه را  در تاریخ این کشور  رقم زد .

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.