بازآفرینی و عمل

 

پیامی که امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به‌مناسبت حضور باشکوه مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری‌ صادر کردند، توصیف صادقانه حقیقتی است که دشمنان انقلاب اسلامی تصور و تاب آن را ندارند. این حقیقت مسلم، به دور از هرگونه خدشه و با لحاظ تمامی زیبایی‌های این «حماسه سیاسی» مطلوب، با هنرمندانه‌ترین چینش بر صفحه کاغذ و دل مردم و کتاب تاریخ نقش بست. سهم و نقش همه‌کس و همه‌چیز به‌خوبی در آن بیان شده و یقیناً به جز بدخواهان و کسانی که در این پیام مورد طعن قرار گرفته و تحقیر شدند، همه از آن خشنود و مسرورند. چهار نکته اساسی در این پیام که پرونده انتخابات را با سپاس به درگاه الهی بست و پرونده شکل‌گیری دولت جدید را با امید گشود، عبارتند از:

1- رفاقت به جای رقابت؛ «هیجان و التهاب روزها و هفته‌های رقابت باید جای خود را به همکاری و رفاقت داده و طرفداران نامزدهای رقیب در آزمون بردباری و متانت و دانایی نیز جایگاه شایسته خود را به دست آورند.» این جابه‌جایی در اوج شایستگی‌‌های اخلاقی اسلامی است که حتماً‌ از عهده حماسه‌آفرینان برمی‌آید و باید بلافاصله پس از صدور پیام امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) آغاز شود و قطعاً‌ پیشی‌گیرندگان بیشتر پاداش دارند.

2- هوشیاری و مراقبت؛«هیچ احساسی، چه شادمانی و چه ناشادمانی، نباید کسی را به رفتار و گفتاری دور از شأن خردمندی و فرزانگی وادار کند. نگذارید بدخواهان، احساسات مردم را ابزار خواسته‌های پلید خویش کنند. وحدت ملی و رفق و مدارا پشتوانه امنیت کشور و خنثی‌کننده ترفندهای دشمنان است.» راه سوءاستفاده دشمن، حد فاصل احساس پیروزی و شکست است که با خویشتن‌داری و آرامش برآمده از خلق «حماسه سیاسی» که مطلوب نظام بوده، باید راه نفوذ دشمن را مسدود کرد.

3- رئیسِ‌جمهور؛ «رئیس‌جمهور منتخب، رئیس‌جمهور همه ملت است. همه باید برای دست‌یافتن به آرمان‌های بزرگی که رئیس‌جمهور و همکاران وی در دولت، متعهد و مسئول تحقق آنند، به آنان کمک و با آنان همکاری صمیمانه کنند.» در زمان رقابت‌ها تقسیم‌بندی و خط‌کشی، یک اصل بود، هر جماعتی از نامزدی حمایت می‌کرد. اقتضای رقابت همین است؛ اما پس از انتخاب رئیس‌جمهور، تقسیم‌بندی و خط‌کشی فرو می‌ریزد و از بین می‌رود و اقتضای امنیت و وحدت و منافع ملی، آن است که فرد منتخب، رئیس‌جمهور همه باشد و همگان باید صمیمانه این‌گونه اعتقاد داشته باشند و عمل کنند.

4- کار بی‌درنگ؛اکنون پس از هفته‌ها گفتن و شنودن، نوبت کار و اقدام است. رئیس‌جمهور منتخب، تا روز پذیرش رسمی مسئولیت، دارای فرصت ارزشمندی است که شایسته است بیشترین بهره از آن برده شود و کارهایی که شروع مسئولیت خطیر ریاست‌جمهوری بدان نیازمند است، بی‌درنگ آغاز گردد.» این توصیه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) اشاره لطیفی است به اینکه در حال حاضر نیاز اصلی کشور، کار مدام و بی‌‌وقفه است، پس نباید لحظه‌ای را از دست داد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.