فعال شدن روند خیانت به آرمان فلسطین

 

دور جدید مذاکرات سازش موسوم به گفت‌وگوهای صلح خاورمیانه از دوشنبه شب زیرنظر آمریکا در وزارت خارجه این کشور در واشنگتن آغاز شد. گفت‌وگوها پس از چند دیدار پیاپی جان‌کری، وزیر امور خارجه آمریکا با محمود عبارس رئیس‌ تشکیلات خودگردان و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و پس از سه‌سال وقفه از سرگرفته شد. مسئولیت گروه مذاکره‌کننده فلسطین به عهده صائب عریقات و مسئولیت طرف صهیونیستی به عهده زیپی لیونی، وزیر دادگستری این رژیم نامشروع است و جان‌کری، مارایندیک، سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی که در آمریکا به دولت اسرائیل معروف است، نماینده آمریکا در مذاکرات سازش معرفی کرد.

شروع این مذاکرات در آستانه روز جهانی قدس به‌معنای دهن‌کجی آمریکا به میلیون‌ها مسلمانی است که در این روز برای حمایت از فلسطینی‌ها در سراسر جهان تظاهرات می‌کنند و نیز حامی این پیام به صهیونیست‌های غاصب است که با وجود مخالفت عمومی مسلمانان با جنایات صهیونیست‌ها از این رژیم نامشروع و جنایاتش حمایت می‌کنند.

آمریکایی‌ها این زمان را برای از سرگیری مذاکرات انتخاب کردند و نتانیاهو نیز آن را پذیرفت؛ زیرا طی سه سال گذشته نتانیاهو بدون توجه به اعتراض فلسطینی‌ها و حتی جامعه جهانی با سرعت به روند شهرک‌سازی ادامه و دامنه اشغال را افزایش داد و منطقه نیز آنچنان درگیر مسائل است که جناح صهیونیستی - غربی- عربی آن را طراحی کرده و بازیگران مهم قضیه فلسطین را به خود مشغول ساخته که موضع فلسطین از سکه افتاده است تا آنجا که حماس فعال‌ترین گروه فلسطینی مخالفت سازش به سبب گرفتار شدن در این مسائل پس از آسیب جدی هنوز فرصت بازسازی و بازگشت به موقعیت گذشته را پیدا نکرده است. با وجود طراحی حساب‌شده آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و بی‌ارادگی تشکیلات خودگردان، گروه‌های فلسطینی مخالفت خود را با این گفت‌وگوها اعلام کرده‌اند. جبهه خلق برای آزادی فلسطین که خود از اعضای سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) به ریاست محمود عباس رئیس‌ تشکیلات خودگردان است نیز ضمن اعلام مخالفت با این مذاکرات، با صور بیانیه‌ای به افشای حقایق پشت‌پرده، مربوط به از سرگیری دوجانبه مذاکرات سازش پرداخت وکمیته اجرایی ساف را به مسئولیت‌پذیری و عمل به مسئولیت خود در قبال افکار عمومی فلسطین که واقعیت‌ها را تحت‌عنوان از سرگیری مذاکرات سازش از آن پنهان می‌کند، فراخواند. شبکه فرانس 24 نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها امیدی به ثمربخش بودن این گفت‌وگوها ندارند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.