راه بر هم زدن بازی کنگره و رژیم صهیونیستی

 

پس از پایان گفت‌وگوهای سه‌روزه هسته‌ای ایران و گروه 1+5، بیشتر شرکت‌کنندگان در نشست، از روند مذاکرات احساس رضایت داشتند. یک روز پس از پایان گفت‌وگوها، کنگره آمریکا از تصمیم خود برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران خبر داد. به نوشته رویترز، این تصمیم، نشان‌دهنده بدبینی کنگره به دور تازه مذاکرات هسته‌ای و همچنین از سرگیری فعالیت لابی‌های رژیم صهیونیستی در کنگره علیه ایران است.

«باب منندز» رئیس‌کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، گفت این کمیته این هفته با هدف استمرار فشار بر ایران، تصویب دور تازه‌ای از تحریم‌ها را بررسی می‌کند. وی گفت: «نگرانی‌ ما این است که ما حتی بیش از ایرانی‌ها به رسیدن به توافق مشتاق باشیم.» وی همچنین با رد حق غنی‌سازی ایران گفت: هیچ حق‌ بین‌المللی برای غنی‌سازی داخلی وجود ندارد و آمریکا نیز نباید چنین حقی را برای ایران به رسمیت بشناسد. به موازات اقدام کنگره و در حالی که هیچ چشم‌انداز روشنی درباره گفت‌وگوها وجود ندارد، رژیم صهیونیستی نیز فعال شده و وزیر اقتصاد آن، از تلاش رژیم غاصب برای تأثیرگذاری بر کنگره آمریکا و جلوگیری از توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران خبر داد. «نوتالی بنت» تأکید کرد که تلاش‌ها برای تأثیرگذاری بر کنگره برای جلوگیری از امضای توافق‌نامه درباره برنامه هسته‌ای ایران پیش از مذاکرات 20 نوامبر در جریان است. وی سه‌شنبه آینده به همین منظور به واشنگتن سفر می‌کند.

رژیم صهیونیستی از توافق ایران و آمریکا ناراضی نیست، آنچه این رژیم غاصب را نگران کرده و به تکاپو واداشته، توافقی است که در آن به حق غنی‌سازی ایران اذعان شده باشد و به فعالیت‌های هسته‌ای ایران، مشروعیت و رسمیت بین‌المللی بدهد. دولت آمریکا نیز در حالی که وانمود می‌کند با کمترین اثرپذیری از صهیونیست‌ها برنامه خودش را در مذاکره با ایران دنبال می‌کند، از بازی که کنگره و رژیم صهیونیستی راه انداخته‌اند، برای امتیاز ندادن به ایران بیشترین استفاده را می‌برد. راه مصون ماندن از عوارض بازی مثلثی دولت آمریکا و صهیونیست‌ها و کنگره، بی‌اعتنایی ایران به آن و اصرار بر حقوق هسته‌ای و شتاب دادن به روند غنی‌سازی‌ها است. در حالی که دولت آمریکا تلاش زیادی برای کاهش سرعت غنی‌سازی ایران دارد، سرعت دادن به آن، بازی کنگره و رژیم صهیونیستی را خراب می‌کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.