اخبار کوتاه

...

 

*  گفته می‌شود «عبدالرحمن عادل حسن الحمد» پسر «عادل الحمد» از شیوخ سلفی بحرین در جریان درگیری‌های اخیر نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی فعال در سوریه که بسیاری از آن‌ها عناصر جهادی تکفیری غیر سوری را در برمی‌گیرد که از کشورهای مختلف منطقه و کشورهای غربی با عنوان جهاد وارد کشور سوریه شده‌اند، کشته شده است.

* وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل درباره لغو ممنوعیت ارسال سلاح به تروریست‌های وارداتیسوری و همچنین درباره ادامه اجرای تحریم‌های اقتصادی سوریه به توافق رسیدند و ممنوعیت ارسال سلاح به معارضان سوری در تاریخ اول ژوئن [۱۱ خرداد ماه] به پایان می‌رسد. در حالی که اتریش، فنلاند و جمهوری چک با راه‌یافتن بیشتر سلاح به سوریه مخالفند. هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس درباره این تصمیم اتحادیه اروپا گفت: «این امر پیام روشنی از سوی اتحادیه اروپا به نظام بشار اسد است و در صورتی که از گفت‌وگو سر باز زند، گزینه‌های دیگری همچنان روی میز خواهند بود»!

* پژاك طي يك دهه عمر خود تاكنون بارها از احزاب و گروه‌هاي و ضدانقلاب ايراني خواسته تا با سركردگان اين فرقه به گفت‌وگو بنشينند تا شايد به اصطلاح با همديگر متحد شوند و جبهه‌ ضدانقلاب را به وجود آورند، اما هيچ‌گاه اپوزیسيون ايراني به‌ويژه گروهک‌های دموكرات و كومله حاضر نشده‌اند كه با اين گروهک تروریستی به گفت‌وگو بنشينند، چرا كه آنان معتقدند پژاك شاخه‌ ايراني پ.ك‌.ك است و هيچ‌گونه استقلال فكري و عملي از خود ندارد. از همه مهم‌تر اينكه آنان پژاك را بي‌هويت و غيرايراني می‌دانند. اين فرقه به‌تازگی براي چندمين بار التماس‌گونه و با انتشار بيانيه‌اي از دیگر گروهک‌های ضدانقلاب مدعی دفاع از حقوق هم‌وطنان کُرد خواسته به آن‌ها جواب مثبت دهند.

* «رحیم احمدی روشن» پدر شهید احمدی روشن در  گفت‌وگویی در واکنش به اظهارات یک نامزد ریاست‌جمهوری که گفته بود، ما شهدای هسته‌ای در این راه دادیم، گفت: شما کجا شهید دادید؟! کدام شهدای هسته‌ای در زمان شما به شهادت رسیدند؟! وی با بیان اینکه آقایان برای اهداف انتخاباتی از شهدا سوء‌استفاده می‌کنند، اظهار داشت: بزرگ‌ آ‌ن‌ها - که من نمی‌خواهم از او اسمی ببرم - خانواده شهدای هسته‌ای را دعوت کرد و به نوعی می‌خواست وانمود کند که طرفدار شهدای هسته‌ای است، آن موقع ما تو دهن آن‌ها زدیم که دیگر از این کارها نکنند و شهدای هسته‌ای را به نفع خود مصادره نکنند باز هم از رو نمی‌روند.

*  «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده است که این کشور شرکت ایران در کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه را مسئله بسیار مهمی دانسته و بر آن اصرار دارد. وی افزوده است ترکیب شرکت‌کنندگان در کنفرانس باید کاملاً واضح باشدکه در این رابطه مسئله ایران برای ما اهمیت اساسی دارد.

* شهرداری شهر قم به‌تازگی و در اقدامی عجیب، به‌گمان خود با هدف تشویق مردم برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری٬یک سطل زباله! را به‌عنوان صندوق رأی در یکی از خیابان‌های پرتردد این شهر٬تزیین و به نمایش گذاشته است!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.