سخنران قبل از خطبه ها؛

امر به معروف و نهی از منکر گسترده است

فرمانده سپاه محمد رسول الله: امر به معروف و نهی از منکر باید در مباحث حجاب، احتکار و تذکر به مسئولان عملی شود.

هادی نیوز: سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا یزدی که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران و به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر سخن می گفت، با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان افزود: براساس اصل 8 قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی و متقابل است که مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت وظیفه دارند.

وی گفت: آنچه مهم است نحوه امر به معروف و نهی از منکر و شیوه های آن است و عده ای از زیر بار عمل به این فریضه می گریزند به این بهانه که یا تاثیر ندارد و یا امروز شرایط ایجاب نمی کند که هر دو بهانه قابل قبول نیست چراکه امروز مردم برای اصلاح جامعه نسبت به هم مسئولیت دارند.
سردار یزدی اعتماد به همدیگر را شرط اساسی در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر خواند و افزود: این اعتماد است که پذیرش انتقاد، پیشنهاد و اصلاح را میسر می کند و اگر کسی گمان کند که در امر به معروف و نهی از منکر قرار است سلیقه ای به او تحمیل شود مقاومت می کند.
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: موضوع اعتماد که در عمل به این فریضه ذکر شد باید در کارگزاران میان سه قوه هم باشد و اگر گروهی از مردم جمع شدند و به عده ای از مسئولان تذکر دادند اگر مسئولان احساس کنند که تذکر، رنگ و بوی سیاسی دارد مقاومت می کنند و ما باید در تذکر به مسئولان به گونه ای به آنها تفهیم کنیم که برای اصلاح جامعه عمل می کنیم و به هیچ دسته سیاسی مربوط نمی شود حتی شاید این فریضه از ناحیه یک گروه سیاسی مطرح شود اما ارتباطی با جناح سیاسی نداشته باشد.
وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه و مسئولان ضروری است و هم امام راحل بر عمل به این فریضه تاکید داشتند و هم مقام معظم رهبری درباره اجرای این فریضه فرموده اند که شما باید هم ما و هم مسئولان را امر به معروف کنید.
سردار یزدی افزود: اکنون که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم خرید کالای ایرانی، امر به معروف و خرید کالای خارجی نهی از منکر است. 
وی در ادامه به خاطره ای از یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و نهی از منکر او درخصوص استفاده نکردن از اموال بیت المال اشاره کرد و گفت: اگر امروز کشورمان را با نگاه شهدا اداره کنیم موفقیت ها یکی پس از دیگری برای ما رقم می خورد.

خبرگزاری صداوسیما

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.