گروهک تروریستی «الاحوازیه» چگونه پدید آمد؟

در حاشیه رژه 31 شهریور نیرو‌های مسلح در اهواز، گروهک تروریستی «الاحوازیه» غیرنظامیان و سربازان وظیفه را مورد هدف قرار داد که از چهار نفری که دست به این اقدام زدند، سه نفر کشته و یک نفر دستگیر شد و نهایتا در بیمارستان به دلیل شدت جراحت به هلاکت رسید.

هادی نیوز: صبح روز (31 شهریور) رژه نیرو‌های مسلح در اهواز که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود، با حمله تروریستی مواجه شد. در این حمله تروریستی مردم غیر نظامی و یگان‌های رژه رونده به رگبار بسته شدند. طبق اطلاعات واصله از منابع آگاه از اهواز، این تیم تروریستی شامل چهار نفر بوده که در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بودند، موفق شدند از آنجا به مراسم رژه را مورد سوء قصد قرار دهند و چون موفق نشدند وارد مراسم رژه شوند، از فاصله دور به سمت مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کردند.

تنها با گذشت دقایقی از این حمله تروریستی، گروهک تجزیه طلب الاحوازیه با انتشار پوستری مسئولیت حمله تروریستی اهواز را بر عهده گرفت. در ادامه تاریخچه تشکیل و دست‌های پشت پرده این گروهک را می‌خوانید:

هدف اصلی از شکل‌گیری گروهک الاحوازیه

گروهک تروریستی «جنبش عربی آزادی‌بخش اهواز» در منطقه خوزستان با هدف جدایی استان خوزستان از ایران اقدام به حملات مسلحانه تروریستی علیه کشورمان می‌کند؛ این گروه با نام عربی «حرکه النضال العربی لتحریر الأحواز» در بین اعراب شناخته می‌شود.

این گروهک تروریستی تاکنون اقدامات تروریستی متعددی در استان خوزستان انجام داده است که برای نمونه می‌توانیم به بمب‌گذاری بانک سامان اهواز، منابع طبیعی اهواز، انفجار در خطوط لوله نفت و ده‌ها مورد بمب گذاری، ترور و سرقت مسلحانه اشاره کرد. گروهک تروریستی «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» را فرزند نامشروع حزب وفاق (لجنه الوفاق) خوزستان باید دانست. «حبیب نبگان» عضو شاخص لجنه الوفاق، مسئول این گروهک تروریستی در یکی از حملات تروریستی، 29 نفر از شهروندان خوزستانی را به شهادت رساند و 300 نفر را هم مجروح کرد.

این گروهک تروریستی از زمانی که اعضای اصلی‌اش به اروپا و سایر کشور‌ها فرار کرده‌اند، با انتشار هرگونه اخبار کذب، مسئولیت تمام اتقافاتی که در خوزستان رخ می‌دهد را بر عهده می‌گیرد؛ تنها با این بهانه که اذعان کنند که این گروهک از بین نرفته است. حتی آن‌ها از تصادف‌هایی که منجر به فوت می‌شد هم غافل نبودند. آتش‌سوزی، سرقت‌های مسلحانه، انفجار میعانات گازی در پتروشیمی و صنایع نفت و گاز، زلزله و سیل از دیگر ادعا‌های خنده دار این گروهک بود.

پای آمریکا در میان است؟

با نگاهی به اسناد «ویکی‌لیکس» که منتشر شده است، پی می‌بریم که «حبیب نبگان» و «احمد نیسی» در سال 1384 بعد از فرار از کشور به همراه فردی به نام فرید که مقیم امارات متحده عربی است با سفیر آمریکا در امارات ملاقات کردند و در مورد بمب‌گذاری‌ها و اقدامات تروریستی در اهواز توضیح داد. وی در ادامه درخواست پناهندگی خود را تقدیم سفیر آمریکا کرد و با اعضای سازمان سیا ملاقات کرد. شکی در این نیست که این گروهک‌های تروریستی از خارج مورد حمایت مالی و معنوی قرار می‌گیرند.

در هشت سال دفاع مقدس هم این گروهک از هیچ اقدامی غفلت نکرد تا عداوت خویش را با جمهوری اسلامی ایران نشان دهد. ستون پنجم ارتش بعثی بودن، افتخاری بود که نصیب این گروهک شد. اعضای این گروهک با تشکیل ارتش به اصطلاح خوزستانی‌ها، چندین بار با فرزندان ایران‌زمین وارد جنگ شدند.

وی علیرغم پسوند ساداتی خود به وهابیت روی آورده است و ارتباط تنگاتنگی با گروه‌های سلفی منطقه دارد و سفر‌هایی برای هماهنگی این نشست به بحرین و عربستان سعودی و ترکیه داشته است. موسوی در این نشست نقش هماهنگ کننده را عهده دار بود.

ابو بشیر محمود مزرعه معروف به ابوبشیر سرکرده گروهک تروریستی موسوم به «جبهه دمکراتیک ملی ملت اهواز» است.

در سویی دیگر این گروهک توسط انگلستان مدیریت می‌شود. سرکرده این گروهک هم به دلیل عصبی بودنش همواره مورد تمسخر دیگر گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرد. داماد‌های وی بنام‌های صلاح مزرعه و حسن مزرعه نیز به عنوان مأمور‌های ویژه سازمان‌های موساد و سیا معروف هستند. صلاح مزرعه در سال 1386 به دلیل اختلاف با محمود مزرعه از این گروهک جدا شد و گروه دیگری بنام «جبهه دمکراتیک ملی اهواز» را راه‌اندازی کرد؛ این گروه نیز ارتباطات گسترده‌ای با انگلیس و رژیم صهیونیستی دارد.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.