نکات قابل ملاحظه در تحلیل جنایت اهواز

1.مقامات عربستان و امارات به طور رسمی و غیر رسمی از کشاندن جنگ و ناامنی به درون ایران سخن گفتند و رسانه های آنها به عنوان سخنگوی تروریست ها عمل کردند.
2.گروه الاحوازیه در سال 1376 در انگلیس اعلام موجودیت کرده و سران آن در کشورهای اروپایی فعالیت می کنند و علاوه بر آن برخی شعب فعال این گروه در عربستان و مصر مستقر است.
3. سال 1384 ده نفر از اعضای این گروه به خاطر بمب گذاری های متعدد در اهواز و دو شهر دیگر خوزستان به اعدام محکوم شدند و بعد از آن تا ده سال این گروه فعالیت خاصی نداشته تا این جنایت بزرگ که در اهواز مرتکب شده است.
4. چند روز پیش چند نفر از افراد خراب کار که با آتش زدن عمدی نیزارهای حورالعظیم باعث آلودگی هوای اهواز شده و رنج و ناراحتی مردم اهواز را فراهم کرده بودند، دستگیر شدند. افراد آگاه معتقدند دستگیر شدگان مرتبط با حامیان گروه الاحوازیه هستند به عبارت دیگر همه آنها از یک جا خط می گرفتند.
5. تلوزیون بی بی سی و شبکه من و تو با حرارت خاصی با مسولان گروه تجزیه طلب و جنایت کار الاحوازیه مصاحبه کرده و برای آنها تریبون فراهم کردند.
6. فضای سایبری نسبت به این جنایت تروریستی حالت دو گانه ای دارد، در حالت اول اعلام عمومی محکومیت این جنایت و نوعی همبستگی ملی مشاهده می شود اما در کنار این وضعیت هستند افراد و گروه هایی که با اعلام برخی شبهات نظام و حتی سپاه را مقصر این جنایت تروریستی می دانند، مانند برخی افراد موسوم به سلبریتی که از آرزوی خود برای بازگشت آرامش به کشور سخن می گوییند اما همزمان از قاتلین و تروریست هایی که اعدام می شوند حمایت می کنند.
7.یکی دیگر از شبهاتی که افراد مغرض در این ایام مطرح می کنند با بهره گیری از اصل وارونه سازی، این جنایت را محصول برخورد سپاه با تکفیری ها در منطقه عنوان می کنند در حالی که افکار عمومی با مشاهده چنین جنایاتی خواهان برخورد محکم تر سپاه با تروریست هاست که نمونه آن در ابراز غرور ملی در موشک باران تروریست های در کردستان عراق مشاهده شد.

برگرفته از کانال معیار در سروش
habib49@

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.