هشدار فرمانده نیروی هوافضای سپاه به حامیان تروریست‌ها

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با هشدار به کشور‌های حامی تروریست گفت: به کشور‌های امارات، عربستان و آمریکا که از تروریست‌های علیه ما حمایت همه جانبه می‌کنند می‌گوییم که ریسک نکنند چرا که آستانه تحمل مسئولان ما هم حدی دارد.

هادی نیوز: سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در سی و یکمین همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت با اشاره به عملیات موشکی روز گذشته سپاه اظهار داشت: نیروی قدس سپاه پاسداران اصابت موشک ها را به اهداف تایید کرده و تا دیشب ۴۰ نفر از سرکردگان داعش کشته شدند و همچنین فرمانده موصل نیز به هلاکت رسید.

وی با اشاره به دقت عملکرد موشک های بالستیک سپاه پاسداران افزود: در این عملیات موشک علیه چریک استفاده شد که اینکار در حوزه نظامی انجام نمی شود و اهداف موشک معمولا شعاع ۵ کیلومتری یا یک پایگاه هوایی با شعاع چند هزار متری است.

سردار حاجی زاده ادامه داد: در این عملیات یک ساختمان کوچک را هدف قرار دادیم که به طور معمول اینکار توسط موشک های لیزری تنها مورد اصابت قرار می گیرد، و این عملیات موفقیت آمیز نشان از توان نیروهای مسلح و اعتماد بنفس فرماندهان ما دارد.

وی در ادامه با هشدار به کشورهای حامی تروریست گفت: به کشورهای امارات، عربستان و آمریکا، که از تروریست های علیه ما حمایت می کنند می گوییم که آستانه تحمل مسئولان ما هم حدی دارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه کشورهای حامی تروریست ها بدون محدودیت حمایت اطلاعاتی، مالی و تامین سلاح این افراد را انجام می دهند، ادامه داد: بدانید که واکنش ما نسبت به تروریست ها سریع است اما نسبت به حکومت ها و رژیم ها با صبر جلو می رویم. حرف ما به کشورهای حامی تروریست ها اینست که ریسک نکنند و قدری دقت و مراقبت داشته باشند، چرا که آنها نمی دانند آستانه تحمل ما چقدر است، این تروریست پروری بالاخره دامن تان را هم خواهد گرفت.

وی افزود: اهمیت این عملیات به اطلاعاتی بود که نیروی زمینی سپاه (نیروی قدس) در اختیار ما قرار داد و ارائه این اطلاعات دقیق در عملیات موشکی قبلی که به گروه‌های تروریستی در شمال عراق داشتیم نیز کمک بسیاری کرد.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه عملیات روز گذشته از پیچیدگی خاصی برخوردار بود، گفت: این عملیات یک عملیات ترکیبی بود که در آن برای نخستین بار از پهپادهای بمب افکن استفاده کردیم که هر کدام از این پهپادها مسیر ۶۰۰ کیلومتری را برای رسیدن به هدف طی کردند و موشک های ما هم بخش دیگری از این ماموریت ترکیبی را انجام دادند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: این منطقه به لحاظ جغرافیایی به گونه ای است که در نزدیک رود فرات قرار گرفته که یک پدافند طبیعی محسوب می شود و آسمانش هم که مورد حمایت هواپیماهای آمریکایی است، لذا این موانع تا حدودی کار را برای ما سخت کرده بود و از پهپاد های شناسایی نمی توانستیم استفاده کنیم، چراکه احتمال لو رفتن عملیات را در پی داشت.

وی ادامه داد: ما بدنبال استفاده از اصل غافلگیری بودیم که موفق شدیم و خود آمریکایی ها اعلام کردند که ایرانی ها ما را مطلع نکردند و کارشان دقیق بود.

سردار حاجی زاده اضافه کرد: با وجود اینکه این منطقه در فاصله نزدیکی از پایگاه آمریکایی قرار داشت، اما اهداف با دقت مورد اصابت قرار گرفت و نیروهای ائتلاف آسیبی ندیدند.

وی در خصوص پیچیدگی و دقت عمل این عملیات گفت: این موشکها در زمان شلیک یکبار کریدورهای موضع پرتاب را قطع می کند و یکبار بدنه موتورها با فاصله مشخصی از هدف سقوط می کند و دوباره کریدورها قطع می شود و یکبار سرجنگی در نقطه ای که می خواهد فرود بیاید منطقه پروازی را قطع می کند که هماهنگی اینها قدری سخت بود. اما بحمدالله انجام گرفت و به تمامی اهداف تعیین شده دست یافتیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما داشتن این تجهیزات را مدیون شهدا بویژه شهید طهرانی مقدم هستیم.

وی در پایان امنیت ملت ایران را خط قرمز مسئولان و نیروهای مسلح کشور عنوان کرد.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.