تولیت آستان حضرت معصومه(س):

آمریکا از 40 ساله شدن انقلاب عصبانی است

تولیت آستان حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه امروز آمریکا از 40 ساله شدن انقلاب اسلامی عصبانی است، گفت: دشمن با تمام توان به دنبال براندازی نظام است تا ملت ایران 40 سالگی انقلاب را نبیند.

هادی نیوز:  آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد، که در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: انسان مؤمن و موحد از خدا معرفت خدا و نبی مکرم و حجت خدا را درخواست می‌کند.

امام‌جمعه شهر قم افزود: طبق دستور و راهنمایی اهل‌بیت دلیل این درخواست را انسان چنین می‌گوید که اگر من حجت تو را نشناسم گمراه و منحرف می‌شوم بنابراین یکی از ضرورت‌های مهم در سبک زندگی ما مسلمانان به‌خصوص شیعیان امیرالمؤمنین این است که تلاش کنیم به حجت خدا معرفت پیدا کنیم.

تولیت آستان حضرت معصومه(س) بابیان اینکه امروز روز جمعه است و تعلق به ولی‌عصر (عج) دارد و یکی از وظایف ما تلاش برای شناخت حجت خداست، افزود: حتی در زیاراتی که ما نسبت به اهل داریم، می‌بینیم خداوند به زائران وعده‌هایی داده است، اما مشروط به اینکه عارف به‌حق آن امام باشد.

وی ادامه داد: درباره وجود حضرت معصومه (س) امام هشتم (ع) فرمودند که هر کس او را درحالی‌که عارف به‌حق است زیارت کند اهل بهشت است.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به این مطلب که سه‌شنبه هفته آینده، سالگرد رحلت شهادت گونه آن بانوی بزرگوار است؛ گفت: حضرت معصومه (س) از مسیری که از مدینه تا ایران برای دیدار برادرشان امام هشتم، آغاز کردند وقتی به قم رسیدند اجل مهلت نداد و روحشان به ملکوت اعلی پیوست.

امام‌جمعه شهر قم تصریح کرد: در تاریخ نوشته‌اند مأموران مأمون خیلی آن کاروانی که حضرت معصومه(س) در آن بودند را اذیت کردند و عده‌ای از بستگان حضرت به شهادت رسیدند، حتی نوشته‌اند خود ایشان را مسموم کرده‌اند چون دستگاه خلافت مأمون که سابقه دشمنی با اهل‌بیت را داشتند از این خباثت‌ها زیاد به خرج داده‌اند، به همین دلیل میگویند رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) شهادت گونه است.

وی خاطرنشان کرد: در زیارت امام هشتم (ع) هم می‌خوانیم که آمدم به زیارت شما پدر و مادرم فدای شما،درحالی‌که عارف به شما هستم و نسبت به دوستان شما پیوند دوستی و ارتباط تنگاتنگ دارم و با دشمنان شما دشمن هستم.

امام‌جمعه قم افزود: ملاحظه کنید هم شما که مجاور هستید و هم کسانی که زائر هستند، وقتی وارد حرم‌های اهل‌بیت می‌شوید باید نسبت به دوستان و دشمنان صاحب آن حرم شریف، موضع‌گیری کنید.
وی گفت: کسی خدمت یک نفر از ائمه رسید گفت یک نفر از دوستان شماست اما نسبت به دشمنان شما برائت ندارد امام ناراحت شدند.

آیت‌الله سعیدی افزود: در روایتی از امام هشتم(ع) یک نکته بسیار ناب و ضروری وجود دارد که در این زمان برای ما بسیار مهم است؛ ایشان فرمودند هرکس آدم معصیت‌کار را دوست داشته باشد خود آن آدم معصیت‌کار است و هرکس یک انسان مطیع خدا و رسولش را دوست دارد خود او هم محب شمرده می‌شود چون عشق و محبت رمز کشش است و هر کس کمک کند به ظالمان، ظالم است و هرکس یک شخص عادلی را کمک نکند بازهم ظالم است؛ مردم هیچ‌کس باخدا قرابت و قوم‌وخویشی ندارد مگر مؤمن باشد!

وی بابیان اینکه کمک کردن به ظالمان فقط شمشیر دادن به دست ظالم نیست، تصریح کرد: اگر یک ظالمی می‌خواهد شایعه‌ای را در جامعه اسلامی پخش کند و شما هم کمک به ترویج آن شایعه بکنید، اگر دشمن توطئه‌ای درباره ارز، سکه، کالای قاچاق و تحریم داشته باشد و ما به هر طریقی باعث موفقیت آن توطئه شویم، ظالم هستیم.

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه (س) ادامه داد: پیامبر (ص) در ابتدای رسالتش به مردم فرمود اگر می‌خواهید رستگار شوید نفی کنید همه این بت‌های بیخود را و فقط خدا را قبول کنید، امام رضا(ع) هم وقتی به نیشابور رسیدند درحالی‌که اکثراً شیعه نبودند همان کلام جدشان پیامبر را تکرار کردند و گفتند به شرطی که پیرو ما اهل‌بیت باشید؛ یعنی توحید و رستگاری به ولایت اهل‌بیت(ع) گره‌خورده است.

وی گفت: طبق این روایت امام هشتم(ع) کسی که اقتصاد و فرهنگ و سیاست این کشور را در مسیری قرار دهد که دشمن می‌خواهد، به ظالمان کمک کرده و در کمک به ولی خدا کوتاهی کند خودش هم ظالم است.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا از سرپا ماندن 40 ساله انقلاب اسلامی عصبانی است؛ آن‌ها به دنبال براندازی نظام هستند و با تمام وجود متحد شده‌اند تا اجازه ندهند چهل‌سالگی انقلاب را مردم ببینند؛ به فضل الهی مردم شاهد نابودی آمریکا نیز خواهند بود. آن‌ها کمر به کفر بسته و اموال جمهوری اسلامی ایران را حبس کردند‌.

وی افزود: آن‌ها کمربسته‌اند بر کفر، به پیامبر اسلام اهانت کرده‌اند، قرآن را آتش زده‌اند اما یک‌چند تکه سنگ بهمسؤولان داده‌اند دلشان خوش است که میراث فرهنگی گرفته‌اند! این‌ها کمر به نابودی بسته‌اند!

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تأکید کرد: مسئولان باید مراقب آقازاده‌ها و خانواده خود باشند؛ اگر مطیع خداوند متعال باشیم می‌توانیم بنده خدا بوده و به اهل‌بیت(ع) منصوب باشیم و عرفان به‌حق این است که دستورالعمل‌های اهل‌بیت(ع) را اجرایی کنیم.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.