متخصصان سپاه گیلان «سامانه سنجش میزان مصرف آب» راه‌اندازی کردند

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به راه‌اندازی سامانه سنجش میزان مصرف آب توسط واحد مهندسی سپاه گفت: سپاه قدس گیلان در مصرف بهینه آب پیشتاز است.

هادی نیوز: سردار محمد عبدالله‌پور در همایش تجلیل از سازمان‌ها و نهادهای موفق در مصرف بهینه آب اظهار داشت:‌ سامانه سنجش میزان مصرف آب در تمامی رده‌های سپاه توسط مهندسان سپاه قدس گیلان طراحی و راه‌اندازی شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان مصرف بهینه آب و جلوگیری از ایجاد بحران کم‌آبی را یکی از دغدغه‌های سپاه اعلام کرد و ابراز داشت: در سامانه جدیدی که توسط واحد مهندسی سپاه قدس گیلان راه‌اندازی شده است در صورت افزایش غیرعادی میزان مصرف یکی از رده‌ها اطلاعات آن ثبت می‌شود.

سردار عبدالله‌پور یکی از اقدامات ضروری در راستای ترویج فرهنگ صحیح مصرف را نقش‌آفرینی مؤثر رسانه‌ها دانست و عنوان کرد: اصلاح الگوی مصرف آب از جمله موضوعاتی است که باید دستگاه‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌ای برای نشر و توسعه آن در اجتماع وارد عمل ‌شوند. 

وی تبلیغ فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و نشان دادن آثار مفید صرفه‌جویی را متذکر شد و خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که جهت اصلاح الگوی مصرف ساخته می‌شوند در صورتی کاربرد خواهند داشت که دستگاه‌ها و نهادهای متولی برای توسعه و ترویج آن به صورت مستمر تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان از احصاء اطلاعات لازم در مورد میزان مصرف استاندارد آب رده‌های مختلف سپاه با همکاری شرکت آبفای استان خبر داد و افزود: اطلاعاتی که در حوزه صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب و انرژی توسط رده‌های مختلف سپاه به دست می‌آید در ارزشیابی مدیران لحاظ می‌شود.

سردار عبدالله‌پور به روز رسانی شبکه و خطوط انتقال آب در سپاه قدس گیلان را یکی از اقدامات مؤثر انجام شده برای مصرف بهینه اعلام کرد و گفت: کمبود منابع آبی و صرفه‌جویی موضوعی جدی در سطح کشور است بنابراین انتظار می‌رود سپاه در این حوزه نیز پیشتازانه عمل کند. 

وی استفاده درست از نعمت آب را به عنوان مایه حیات‌بخش بشر را تکلیف و وظیفه‌ای همگانی قلمداد کرد و عنوان کرد: در حال حاضر میلیون‌ها انسان در سراسر کره زمین با بحران بی‌آبی مواجه هستند بنابراین با هدر دادن هر قطره از این نعمت الهی باید در برابر خداوند و نسل‌های آینده پاسخگو باشیم. 

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه چالش بزرگ کمبود منابع آبی و معضلات مختلفی که به موجب این پدیده ایجاد می‌شود هنوز برای همگان تبیین نشده است گفت: اسرف آب و هدر دادن منابع تنها به این دلیل انجام می‌شود که آحاد مردم هنوز در مورد تهدید کمبود آب درست اندیشه نکرده‌اند.

سردار عبدالله‌پور ترویج فرهنگ استفاده از وسائط حمل و نقل عمومی و استفاده کمتر از خودروهای شخصی را نیز در جامعه ضروری دانست و اظهار داشت: استفاده از دوچرخه برای پیمودن مسافت‌های کوتاه در راستای کاهش آلودگی شهرها و مصرف کمتر سوخت باید در جامعه تبلیغ شود.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.