مسئولان در رفتار و عملکرد خود مسئله عدالت اجتماعی را مورد توجه قرار دهند

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مسئولان در رفتار و عملکرد خود مسئله عدالت اجتماعی را مورد توجه قرار دهند، گفت: باید به جوانان مومن و انقلابی توجه ویژه داشت و فقط به بهانه انقلابی بودن مانع فعالیت آنها نشد

هادي نيوز: حجت الاسلام حمیدرضا طالقانی‌ ورکشی در خطبه‌های نماز جمعه همدان، اظهار داشت: رژیم آل سعود تنها ظاهری از  اسلام را حفظ کردند و هدفشان دوام و بقای اسلام و حمایت از مردم مسلمان کشور‌ها نیست بلکه آنها با هر جریانی که مقابل رژیم صهیونیستی بایستد مخالفند.

وی افزود: انسان‌ها وقتی روی در نقاب خاک می‌کشند روایت است که مال، ورثه و اعمال آنان می‌تواند خسران یا عزت آخرت را برای آنان فراهم کند.

‌طالقانی در این بین اعمال آنان همیشه همراه آنان است و خوش‌به حال انسان‌هایی که از دنیا می‌روند و مردم پشت سر آن مرحوم یا مرحومه بگویند چه حیف شد که از دنیا رفت نه اینکه مردم از رفتار او ناراضی باشند.

امام جمعه موقت همدان اظهار داشت: به مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی هم چند نکته را باید یاد‌آوری کرد اینکه مردم ولی نعمت این نظام هستند و بیش از گذشته باید به آنان خدمت کرد.

وی افزود: در  آستانه ورود به دهه پنجاهم انقلاب اسلامی هستیم  و 4 دهه را پشت سر‌گذاشتیم که دهه 60 به دلیل اعتماد مسئولان به جوانان از موفق‌ترین دهه‌های نظام است.

طالقانی گفت: اکنون هم باید به جوانان مومن و انقلابی توجه ویژه داشت  و فقط به بهانه انقلابی بودن مانع فعالیت آنها نشد جوان انقلابی تندرو نیست و شاید فراز و فرود به تناسب موقعیت‌ها داشته باشد.

وی  با اشاره به فرمایش امام (ره) در دیدار با یکی از خبرنگاران خارجی که گفته بودند ما نوکر خوبی برای مردم هستیم، اظهار داشت: مسئولان باید خادم مردم باشند و بیش از گذشته به مردم خدمت کنند. همچنین عدالت اجتماعی حس اعتماد مردم را به نظام افزایش می‌دهد مسئولان به این موضوع مهم هم در رفتار و عملکرد‌های‌خود توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه موقت همدان با یاد‌آوری فرا‌رسیدن ایام فاطمیه، به سبک زندگی حضرت زهرا‌(س) در تربیت فرزندان و زندگی اشاره کرد و گفت: راه صحیح زندگی را والدین به فرزندان می‌آموزند و این روش تربیتی هم برگرفته است از اعمال پدر و مادر است نه گفته‌های والدین. پس والدین باید با دقت در رفتار خود  و بهره‌مندی از سبک زندگی حضرت فاطمه‌زهرا‌(س) شیوه صحیح زندگی را به فرزندان خود بیاموزند.

وی گفت: حضرت زهرا‌(س) هیچ کاری را مقدم بر تربیت فرزندان خود نمی‌دانستند و این تلاش بود که اسوه‌های کرامت و مقاومت امام حسن(ع) و امام حسین‌(ع) و زینب‌کبری(س) را به نظام اسلامی و شیعی ما تقدیم کرد تا اسلام پایدار بماند.

تسنيم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.