خطیب جمعه اهواز:

حمایت از کالای ایرانی در گروی مقابله با قاچاق است/ ضرورت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان توسط جوانان

امام جمعه اهواز با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی در گروی مقابله با قاچاق است، گفت: راه حل برون رفت از مشکلات امروز جامعه، اقتصاد مقاومتی است که تکلیفی بر دوش ملت و دولت است

هادی نیوز:  آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در خطبه‌های نماز جمعه شهر اهواز با اشاره به ماجرای دستگیری مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی وی در آمریکا اظهار داشت:مرضیه هاشمی زنی آمریکایی تبار است که با پیروزی انقلاب اسلامی، بارقه های امید و نور هدایت در دلش تپید و مسلمان شیعه شد و به ایران آمد تا به اسلام خدمت کند؛ او بدون هیچ اتهامی دستگیر و مدت 11 روز زندانی آمریکایی ها بود. این مایه ننگ و رسوایی برای کشورهایی است که ادعای حقوق بشر دارند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در بخش دیگری از این خطبه، عنوان کرد: در هفته گذشته، مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهایشان با مخاطب قرار دادن جوانان فرمودند: "برای ادامه حرکت علمی کشور، شب و روز نشناسید"، ای جوانان عزیز، شما مخاطب رهبری هستید، مطالعه، تحقیق و پژوهش داشته باشید، شرکت‌های دانش‌بنیان تأسیس کنید، کشورتان را به اوج برسانید.

لزوم تأسیس شرکت‌های دانش بنیان توسط جوانان

وی افزود: در حال حاضر450 شرکت دانش بنیان در تهران مشغول به فعالیت‌اند؛ کارها و اختراعات عظیمی انجام شده است و راه های صعب‌العبور بسیاری را طی و قله‌های بزرگی را فتح کرده‌ایم اما این حرکت هنوز ادامه دارد؛ ای جوانان به هوش باشید و خواسته‌های رهبری را نصب‌العین قرار دهید و در کار مطالعه، تحقیق و پژوهش، شب و روز نشناسید؛ تا ان‌شالله به عنوان اولین کشور علمی در دنیا شناخته شویم.

امام جمعه اهواز با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در ابتدای سال جاری و نام‌گذاری این سال به عنوان "حمایت از کالای ایرانی"، بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی، یعنی قاچاق باید متوقف شود و اجناسی که در ایران تولید می‌شوند را حمایت و کارخانجات آن‌ها را توسعه دهیم تا جایی که تمام تولیداتمان ایرانی شود و ان‌شالله بتوانیم از کالاهای خارجی بی‌نیاز شویم.

اقتصاد مقاومتی راه حل خروج کشور از مشکلات

وی افزود: راه حل برون رفت از مشکلات امروز جامعه، اقتصاد مقاومتی است؛ ملت و دولت باید به گفته رهبر انقلاب به این مضمون عمل کنند، چرا که این تکلیفی بر همه ما است.

آیت‌الله جزایری در پایان با اشاره به جلسه هفته گذشته سران عشایر عرب و نخبگان آنها در خرمشهر، آبادان و شادگان، عنوان کرد: این جلسه در جهت اعلام حمایت از نظام جمهوری اسلامی و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب برگزار شد که در کنار آن اتفاقی افتاد که برای بنده بسیار شیرین بود و آن بازدید از مرکز پزشکی و درمانی بسیار پیشرفته و مجهز به انواع تجهیزات پزشکی بود که به دستور مرجع بزرگ آیت‌الله سیستانی افتتاح شده بود تا مورد استفاده عموم مردم آن منطقه قرار گیرد.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.