امام‌جمعه موقت یزد:

چرا مسئولین از کنار مشکلات فرهنگی استان یزد به سادگی عبور می‌کنند؟

امام‌جمعه موقت یزد با تأکید بر اینکه در دارالعباده شهر یزد نباید خلاف‌ شرع صورت گیرد، گفت: این اقدامات با اهداف انقلاب سازگاری ندارد؛ چرا مسئولین از کنار مشکلات فرهنگی استان به سادگی عبور می‌کنند؟

هادی نیوز: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدجواد آیت‌اللهی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: تنها راه رستگاری در گروی تقوای الهی است؛ چنانچه بهترین توشه در این عالم تقوای الهی است.

وی افزود: یکی از نام‌های روز قیامت یوم‌الحشر است که در این راستا در سوره انعام آمده که روز قیامت، روزی است که خداوند همه مردم را محشور می‌کند؛ کیفیت حشر برای افراد متفاوت است و مردم در روز قیامت با دسته‌های مختلف محشور می‌شوند.

خداوند اطاعت از صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) را برای تمامی خلایق واجب کرده است

امام‌جمعه موقت یزد با اشاره به فضائل و کرامات فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: در حدیثی از امام باقر (ع) آمده است که خداوند اطاعت از صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) را برای تمامی خلایق واجب کرده است؛ چنانچه آن‌قدر ایشان مقام و مرتب دارند که همه پیغمبرهای الهی باید مطیع فاطمه زهرا (س) باشند.

آیت‌اللهی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت رهبری‌های حکیمانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به طول بقای ۴۰ ساله رسیده است و برکات ظاهری و معنوی زیادی داشته و دارد، تصریح کرد: امروزه به برکت انقلاب توان نظامی کشورمان به حدی رسیده است که دشمنان جرئت نمی‌کنند نگاه چپ به کشورمان داشته باشند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر در آستانه چهل‌سالگی انقلاب قرار گرفته‌، ضروری است که در ضمن برگزاری مراسمات سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حرمت فاطمیه و شهادت فاطمه زهرا (س) نگه داشته شود، به‌ویژه اینکه از صداوسیمای انتظار داریم که در این راستا اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

دستاوردهای انقلاب و نظام برای همه مردم و به‌ویژه نسل جوان بازگو شود

امام‌جمعه موقت یزد با تأکید بر ضرورت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به آحاد جامعه، خاطرنشان کرد: حتما باید دستاوردهای انقلاب و نظام برای همه مردم و به‌ویژه نسل جوان بازگو شود؛ چراکه آن‌ها دوره‌های گذشته را درک نکرده‌اند و باید آن‌ها در این راستا بیش از بیش روشن شوند.

آیت‌اللهی با بیان اینکه در ضمن بیان برکات انقلاب و دستاوردهای نظام باید توجه به ضعف‌هایمان نیز داشته باشیم، عنوان کرد: در این راستا نقاط ضعف باید بیان شود و همچنین برنامه‌ریزی‌های مدونی برای رفع این نقاط ضعف از جمله مشکلات اقتصادی و فرهنگی در کشورمان طراحی شود.

وی تأکید کرد: هنوز بعد از گذشته چهل سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران، گاهی شاهد خلاف شرع علنی در جامعه هستیم؛ چنانچه در کشورمان امروزه اختلاس‌های بیت المالی، ربا، بی‌حجابی علنی و آشکار و امثال آن وجود دارد که در این راستا باید بیش از بیش توجه کرد.

جای سؤال دارد که چرا مسئولین از کنار مشکلات فرهنگی استان به سادگی عبور می‌کنند؟

امام‌جمعه موقت یزد با تأکید بر اینکه در دارالعباده شهر یزد نباید خلاف‌ شرع صورت گیرد چراکه این اقدامات با اهداف انقلاب سازگاری ندارد، خاطرنشان کرد: هنوز در مکان‌های مقدس استان بعضی از افرادی وارد می‌شوند که ورود آن‌ها در این مکان حرام است؛ چنانچه در مسجد جامع یزد افراد کافر وارد می‌شوند که در این راستا باید توجه شود؛ اما همواره برای ما جای سؤال دارد که در کنار این‌گونه مسائل فرهنگی همگان به‌سادگی عبور می‌کنند؟

آیت‌اللهی اضافه کرد: همچنین برای ما جای سؤال است که چرا دولت و ملت در این راستا مسئولیت خود را انجام نمی‌دهند که در این راستا ضرورت دارد تا مسئولین بیش از بیش به مشکلات فرهنگی رسیدگی کنند، چراکه در صورت حل شدن مشکلات فرهنگی، مشکلات اقتصادی نیز حل می‌شود، این وعده دین و همچنین خواسته علما، مراجع و مردم متدین استان است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سفره مردم در سایه بی‌توجهی مسئولین خالی‌تر شده است؛ لذا در این راستا درخواست بنده از مسئولین کشور این است که فقط یک ماه اندازه حقوق کارگر خرج کنند، ببینند می‌توانند زندگی کنند؟

مردم در روز ۲۲ بهمن‌ماه، جلوه دیگری از ایمان، اعتقاد، اسلام و ولایت را نشان می‌دهند

امام‌جمعه موقت یزد با بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول چهل ساله، ادامه داد: مردم با تمامی مشکلات، انقلاب را مال خودشان می‌دانند و پای این انقلاب ایستاده‌اند؛ چنانچه مردم در طول این چهل ساله تمامی مشکلات را تحمل کرده‌اند و نشان داده‌اند که پای این انقلاب ایستاده‌اند و همواره نشان می‌دهند که در روز ۲۲ بهمن‌ماه با تمامی مشکلاتی که دارند، در صحنه حضور پیدا می‌کنند و جلوه دیگری از ایمان، اعتقاد، اسلام و ولایت را نشان می‌دهند و مشت محکمی به دهان دشمنان داخلی و خارجی خواهند زد.

آیت‌اللهی در پایان اظهار داشت: مردم با وجود اینکه نشان داده اند که پای دین، اسلام، قرآن و ولایت تا آخرین لحظه ایستاده‌اند، اما همواره مردم از برخی گرانی‌ها، ناعدالتی‌ها، اختلاس‌ها، سوء مدیریت و حرف زدن و عمل نکردن‌ها شکایت دارند که باید به این مسائل رسیدگی شود؛ چراکه زمان حرف زدن گذشته است.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.