۸۰ میلیارد تومان اعتبار امهال تسهیلات بین کشاورزان لرستانی توزیع شد

معاون جهاد کشاورزی لرستان گفت: در سطح کشور ۲ هزار میلیارد تومان برای امهال وام‌ها یا تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده پرداخت شد که سهم لرستان ۸۰ میلیارد تومان بوده است.

هادی نیوز:  نامدار صیادی در شورای مدیریت بحران استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: این جلسه در راستای اجرای بند خ  ماده 33 برنامه ششم توسعه که چندین بار مصوباتی در سطح کشور انجام و ایراداتی داشت، درنهایت منجر به این شد که در سطح کشور مبلغ دو هزار میلیارد تومان برای امهال وام‌ها یا هزینه تسهیلاتی که درگذشته به کشاورزانی که خسارت‌دیده پرداخت شد.

وی افزود: بند خ نیز اعلام می‌دارد بخشودگی سود، کارمزد، جریمه وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل وام آن‌ها به مدت سه سال است.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: پس از ابلاغ آخرین مصوبه به همه استان‌ها مشخص شد و قید حداکثر دو هزار میلیارد تومان بود که سهم لرستان 80 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی بیان کرد: پس‌ازاین در دوم بهمن‌ماه امسال مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی برای دبیر هیئت دولت مکاتبه‌ای را انجام دادند که قید دو هزار میلیارد تومان را بردارند چون هزینه امهال تنها در بانک کشاورزی سطح کشور 12 هزار میلیارد تومان است و 80 میلیارد تومان برای استان که این مبلغ تحت هیچ شرایطی جوابگوی مطالبات نیست.

صیادی تصریح کرد: بنابراین دستورالعمل برای وام‌های هشت میلیون، 12 و 16 میلیون تومان اصل وام مشخص شد.

وی خاطرنشان کرد: تا تعیین تکلیف قضیه، 80 میلیارد تومان را با هماهنگی مدیریت بحران و بانک‌ها تقسیم بین‌بانکی و شهرستانی انجام دادیم و بر اساس دستور جلسات شاخص و مبنای کار مطالباتی بوده که در بانک‌ها وجود داشته است و البته نیم‌نگاهی نیز به خسارات واردشده به بخش کشاورزی ظرف چند سال اخیر داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تنها ملاک را هشت میلیون تومان قرار نداده‌ایم بلکه از صفرتا 30 میلیون تومان را درنظرگرفته و آن‌ها را احصا کردیم گفت: براین اساس یک تقسیم بین‌بانکی اتفاق افتاده که سهم بانک سپه سه و چهاردهم درصد با مبلغ دو میلیارد و 760 میلیون تومان، بانک تجارت سه‌دهم درصد با مبلغ دو میلیارد و 300 میلیون تومان، بانک صادرات پنج و سه‌دهم درصد با چهار میلیارد و 240  میلیون تومان بوده است.

وی اظهار داشت: سهم بانک کشاورزی نیز 89 و 8 دهم درصد با مبلغ71 میلیارد  و 810 میلیون تومان، پست‌بانک یک‌دهم درصد با 400 میلیون تومان، بانک ملی یک‌دهم، بانک رفاه پنج‌دهم درصد با مبلغ 430 میلیون تومان و بانک توسعه تعاون نیز شش‌دهم درصد با 460 میلیون تومان بوده است البته برخی بانک‌ها نیز در این تقسیم‌بندی سهمی نداشته‌اند.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی لرستان به سهم شهرستانی نیز اشاره کرد و افزود: شهرستان خرم‌آباد سهمی که از کلیه بانک‌ها داشت 14 و دودهم درصد معادل 11 میلیارد و 400 میلیون تومان، بروجرد دو و 9 دهم  درصد معادل دو میلیارد و 300  میلیون تومان و الیگودرز چهار و هشت‌دهم درصد با مبلغ سه میلیارد و 900  میلیون تومان بوده است.

وی عنوان کرد: سهم شهرستان دورود پنج و سه‌دهم درصد با چهار میلیارد و 200  میلیون تومان، ازنا دو و شش‌دهم درصد با دو میلیارد و 100 میلیون تومان، پلدختر 18 و چهاردهم درصد معادل 14 میلیارد و 800 میلیون تومان کوهدشت 20 و 9 دهم درصد با 16 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

صیادی سهم شهرستان دوره وچگنی را هفت و یک‌دهم درصد معادل پنج میلیارد و600 میلیون تومان، رومشکان پنج و یک‌دهم درصد معادل چهار میلیارد و 100 میلیون تومان، سلسله شش و دودهم درصد معادل پنج میلیارد تومان و سهم دلفان را 12 و 4 دهم درصد معادل 9 میلیارد و 900 میلیون تومان عنوان کرد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های کوهدشت، پلدختر، دلفان و جنوب خرم‌آباد به دلیل اینکه خسارت ناشی ازخشکسالی بیشتر بوده حجم مطالبات نیز بیشتر است.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.