یادداشت/ رسول سنایی‌راد

معجزه تداوم و ماندگاری انقلاب اسلامی

به برکت روحیه انقلابی و جهادی که خود دستاورد‌های انقلاب به حساب می‌آید، انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی رسیده که همچون پیروزی انقلاب بر رژیم منحوس پهلوی شبیه معجزه است.

روزنامه «جوان» در یادداشتی نوشت:

دهه مبارک فجر سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فرصتی برای پاسداشت مجاهدت‌ها و مبارزات خونین علیه رژیم استبدادی و وابسته پهلوی و همچنین بیان دستاورد‌های این انقلاب شکوهمند است که در شرایط سخت توطئه، دشمنی، سخت‌گیری و تحریم به دست آمده است. دشمنانی که از روز‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی همواره وعده سقوط چند ماهه نظام جمهوری اسلامی و شکست انقلاب را داده و این وعده کذایی را برخی سران اروپایی و امریکایی در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب تکرار کردند.
از این رو میزان دستاورد‌های انقلاب اسلامی به تناسب موانع و دشمنی‌های پیش روی ان باید سنجیده شود که چهار گروه عمده بوده و هستند:
۱- کشور‌های بیگانه‌ای که از سقوط رژیم وابسته پهلوی متضرر شده و از پیام‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی احساس تهدید کرده‌اند و ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا سال‌های پایانی جنگ دو بلوک شرق و غرب علیه انقلاب و نظام اسلامی کشورمان دشمنی داشته و در حمایت از گروهک‌های ضدانقلابی و متجاوزان بعثی از هیچ ظلمی دریغ نورزیدند و امروز هم مستقیم و یا نیابتی در برابر انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.
۲- وابستگان به رژیم دیکتاتوری پهلوی که با سقوط آن رژیم منحوس منافع خود را از دست رفته دانسته و تاکنون به دنبال شکست انقلاب اسلامی بوده‌اند. گروهک‌های سلطنت طلب، خانواده پهلوی و برخی کارگزاران آن دوره در این گروه جا می‌گیرند که از جنگ مسلحانه و کودتای نظامی تا حضور در اتاق‌های فکر دولت‌های غربی و تلاش برای تبدیل اعتراضات داخل به شورش در داخل نقشه بی ثبات‌سازی توسط باند حاکم بر کاخ سفید را دنبال کرده و می‌کنند.
۳- گروهک‌های مخالف سیاست و حاکمیت دینی که با جمهوری اسلامی تعارض معرفتی و اعتقادی داشته و در طیفی از نیرو‌های غربگرا تا کمونیست و شبه سوسیالیست را شامل شده و برای تغییر نظام و شکست انقلاب اسلامی از اقدامات رفرمیستی نرم تا تروریستی را در دستور کار داشته و دارند.
۴- گروهک‌های فرصت‌طلب و ریزشی که بعضاً همراه انقلاب بوده، ولی در ادامه از نظام و انقلاب بریده پای همراهی با سختی‌های انقلاب را نداشته و در دام محاسبات عناصر نفوذی یا مخالف نظام و انقلاب افتاده و بسترساز برخی خواسته‌ها و اقدامات سه گروه فوق به حساب می‌آیند.
از این رو پیروزی انقلاب اسلامی با چند هزار شهید و مفقود انجام شده، ولی نگهبانی و تثبیت نظام برامده از آن بیش از ۲۰۰ هزار شهید و مفقود گرفته و تنها خسارت مادی ناشی از جنگ تحمیلی ۱۰۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است. میزان سختی‌ها و آثار منفی این دشمنی‌ها، توطئه‌ها و مانع تراشی نیز تا بدان پایه بوده که به زعم طراحان و مجریان می‌توانسته چند ماهه به سقوط و نابودی نظام منتهی شود. اما به برکت روحیه انقلابی و جهادی که خود دستاورد‌های انقلاب به حساب می‌آید، انقلاب اسلامی به ۴۰ سالگی رسیده که همچون پیروزی انقلاب بر رژیم منحوس پهلوی شبیه معجزه است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.