فرمانده کل سپاه پاسداران خبر داد:

کاهش ۳۶ درصدی فقر در ۴ دهه گذشته

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در ۴ دهه گذشته، فقر در ایران ۳۶ درصد کاهش یافت؛ به گونه‌ای که نیمی از جمعیت کشور زیر خط فقر قرار داشته که امروز به ۱۰ درصد رسیده است.

هادی نیوز:  سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در مراسم اهدای هزار سری جهیزیه به زوج‌های جوان فارسی اظهار داشت: عمل صالح در کنار ایمان باید محور زندگی همگان باشد تا شاهد برکات و آثار فراوان باشیم.

وی افزود: سپاه پاسداران مردم‌داری و مردم‌یاری را وظیفه خود دانسته که در کنار مباحث دیگر همواره در کنار مردم باشد و این انتظاری است که رهبری از سپاه و بسیج دارند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاه و بسیج وظیفه دارند در عرصه سازندگی، محرومیت‌زدایی و خدمات اجتماعی وارد شوند و طرح‌های مختلفی در کشور انجام شده و ادامه دارد.

جعفری تاکید کرد: کمک به ازدواج آسان و تأمین جهیزیه برای کمک به مردمی که مشکل دارند در دستورکار سپاه پاسداران قرار گرفته و استان فارس در این بخش بسیار موفق است.

وی افزود: همکاری‌های بین دستگاهی بسیار مؤثر بوده و افزایش آن با افزایش خدمات‌رسانی به مردم است. هزار و ۶۰۰ طرح در بخش‌های مختلف امروز در استان فارس افتتاح می‌شود.

جعفری با بیان اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد موفقیت‌های مختلف هستیم، گفت: در ۴ دهه گذشته با کاهش ۳۶ درصدی فقر در ایران مواجه بودیم به‌‌گونه‌ای که پیش از انقلاب ۴۶ درصد یا به عبارتی نیمی از جمعیت کشور زیر خط فقر قرار داشته که امروز به ۱۰ درصد رسیده است.

وی افزود: با وجود این رشد با توجه به مشکلاتی که وجود دارد و دشمنان جنگ و تحریم اقتصادی را آغاز کردند بیش از گذشته توجه به طبقات محروم وجود دارد که نکته بسیار مهمی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: کارهای مناسبی انجام شده که نتیجه آن در سال‌های آینده مشخص می‌شود.

جعفری تصریح کرد: ۴۰ سال زمان قابل توجهی است اما اگر بخواهیم با پیشرفت‌های انجام شده در کشورهای در حال توسعه مقایسه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که آن کشورها زمان بیشتری برای توسعه در نظر گرفته‌اند.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.