سردار سپهر:

امضای توافق‌نامه میان بسیج و مرکز پژوهش‌های مجلس/ نیاز به ۱۰۰ استاد بسیجی تراز انقلاب داریم

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما در بسیج اساتید نیازمند ۱۰۰ استاد تراز انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف هستیم.

سردار «محمدحسین سپهر» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در دومین اجلاس سراسری مسئولان بسیج اساتید کشور که در دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار داشت: امروز اگر در حکمرانی با مشکلات و موانعی مواجه هستیم، به واسطه ضعف نیروی انسانی تراز انقلاب است.

وی افزود: بسیج اساتید مسئولیت امامت اقشار بسیج را بر عهده دارد. به عبارت دیگر در بسیج که ۲۲ قشر داریم که ائمه این‌ها بسیج اساتید، طلاب و دانشجویان هستند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: توافق‌هایی را با دستگاه‌های مختلف داشتیم ازجمله مرکز پژوهش‌های مجلس که البته امضای توافق‌نامه با آن‌ها هفته آینده امضا می‌شود تا بر اساس آن، بسیج، مرکز پژوهش‌ها را در تدوین قوانین دینی، ارزشی و انقلابی کمک کند.

سردار سپهر با اشاره به اینکه بسیج پتانسیل قدرتمند شکست موانع را دارد، گفت: معتقدیم تمام دولت‌ها را باید کمک کرد؛ برای اینکه موفقیت دولت را موفقیت نظام می‌دانیم؛ بر این اساس، سپاه یاور دولت است؛ البته تفکر انقلابی داریم و نسبت به برخی موارد معترض هستیم، ولی این به معنای مخالفت با دولت نیست.

وی تأکید کرد: ما در بسیج اساتید نیازمند ۱۰۰ استاد تراز انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف هستیم؛ چون امروز نیاز به گفتمان ایستادگی برای ناامید نشدن و پیدا کردن راه حل‌های بن‌بست شکن داریم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: نقش دانشگاه، اساتید، دانشحویان و فرهیختگان در پایه‌ریزی دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی از تمام لایه‌ها و اقشار جامعه مهم‌تر است.

سردار سپهر اضافه کرد: رهبری تاکنون سه بیانیه یا نقشه راه را عنوان کرده‌اند که اولین بیانیه مربوط به سخنرانی ایشان در اولین سال سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) است؛ بیانیه‌ای که در واقع مانیفست انقلاب اسلامی محسوب می‌شود؛ زیرا در این سخنرانی، ایشان بیش از ۶۰ نکته مهم و سرنوشت ساز و کلان را بیان کردند.

وی گفت: در تحلیل بیانیه‌های رهبری به این نکته می‌رسیم که بیشترین سهم و تحلیل نخبگانی، اجرایی و عملیاتی در فرآیند تحقق دولت اسلامی را بر عهده بسیج ده‌ها میلیونی گذاشته‌اند؛ علاوه بر این، ایشان در دیدار با مسئولان دو هزار تذکر و توصیه برای بن‌بست شکنی و حل مشکلات کشور بیان کردند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه باید به تمدن نوین اسلامی دست یابیم، عنوان کرد: رهبری چهار اصل برای تحقق تمدن نوین اسلامی بیان کردند؛ لذا از آن‌جایی که در بسیج بزرگترین سرمایه، فرمایشات رهبری است، توقع داریم که اساتید بسیجی این‌ بیانات را سرلوحه کارخود قرار دهند.

سردار سپهر تربیت نیروی انسانی و تولید علم سرشار را ازجمله اقدامات مورد اشاره رهبر انقلاب اسلامی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی دانست و افزود: ایشان همچنین درباره سبک زندگی ۵۲ شاخص بیان می‌کنند که برای آن‌ها باید نسخه‌های شفابخش داشته باشیم.

این مقام ارشد نظامی بیان کرد: امروز هرچند ۶۰۰ اندیشکده در قم فعالیت دارند، ولی در مسایلی که برای تداوم حرکت انقلابی نظام نیاز داریم با کمبود‌های ایده‌پردازی مواجه هستیم؛ به عنوان مثال نظام‌های زیادی داریم که الگو گرفته از نظام‌های غربی است و حتی برخی از این‌ها مربوط به دوران قبل از انفلاب است.

وی با بیان اینکه ۵۰ تفاهم‌نامه با بخش‌های مختلف کشور امضا کردیم، گفت: بسیج در تولیدات الویت‌دار نظام، قوه مقننه را یاری می‌دهد؛ به عبارت دیگر دولت هرجا در رفع آسیب‌ها کم توان بوده، بسیج به کمک دولت آمده که به عنوان نمونه می‌توان به ساخت ۱۰ اردوگاه ویژه معتادان متجاهر اشاره کرد. بسیج با احداث این اردوگاه‌ها متعهد شده که ۶۰ تا ۷۰ درصد این افراد را به زندگی خوب بازگرداند؛ بنابر این می‌خواهیم بر خلاف روال جاری که بودجه‌محور است، دولت را یاری دهیم.

سردار سپهر تأکید کرد: همان‌گونه امام خمینی (ره) بیان داشتند، برای تداوم انقلاب اسلامی تنها نسخه شفابخش ما تشکیل هسته‌های حزب الله در سراسر جهان است و این یعنی تکثیر بسیج در جهان اسلام؛ لذا تشکیل هسته‌های حزب‌الله در لبنان، عراق، سوریه و یمن در همین راستاست.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه باید جریان استکبارستیزی در گفتمان، قوانین و مصوبات حکمرانان، مردم و تمام دستگاه‌های کشور رایج باشد، اظهار داشت: اگر به دنبال کسب رأی در عرصه انقلاب برای دولت و مجلس هستیم، لازمه آن خدمت کردن به مردم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کمیسیون‌های تخصصی مجلس از طرح‌ها و ایده‌های بسیجی‌ها استقبال می‌کنند، بیان کرد: ساختار بسیج اساتید اشکالاتی دارد که نیاز به اصلاح دارد؛ علاوه بر این نیاز به یک قرارگاه علمی پژوهشی با حضور اقشار دانشی بسیج داریم.

سردار سپهر همچنین گفت: بسیج به قوانین بالادستی نیاز دارد؛ به همین جهت در مجمع تشخیص مصلحت نظام باید یک بسته سیاستی بنویسیم تا بالاتر از قوانین عادی باشد؛ بسیج در بخش حاکمیتی حضور ندارد؛ لذا ترویج، توسعه گفتمان و فرهنگی بسیج در هر سه قوه باید روی دهد که برای تحقق آن، نیاز به قوانین بالادستی است.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.