سامانه بومی راديو ديسپچ (مرکز عملیات پيامهای رادیویی) توسط گروه شرکتهای مخابراتی در شانزدهمین نمایشگاه ایران تله کام رونمایی می شود.

رونمایی از سامانه بومی مرکز عملیات پیام های رادیویی در تله کام

به گزارش خبرگزاری مهر، این سامانه در مکان هایی مانند اورژانس، هلال احمر، مديريت بحران استانها و به طور کل در هر مرکزی که از سیستم های رادیویی بی سیم استفاده می شود قابل بکارگیری است.

ساانه رادیو دیسپچ در خود قابليت نصب خط تلفن ثابت را دارد و از طريق آن، امکان ارسال پيام بر روی بی سیم ها و بالعکس از طريق بی سیم ها بر روی خط تلفن فراهم است که این قابلیت، در فرماندهی عملیات بسیار کاربرد دارد. 

تمامی مراحل طراحی و تولید این سامانه در ايران و توسط شرکت پرتو داده یکی از شرکتهای گروه مخابرات ایران انجام شده که تاکنون ۱۰۰ دستگاه از آن به مرحله تولید انبوه نیز رسیده است.

سعید چکنی مديرعامل شرکت پرتو داده با اشاره به رونمایی این سامانه در شانزدهمین نمایشگاه ایران تله کام گفت: درباره طراحي و توليد اين سامانه نيز گفت: امسال با ۳ محصول در حوزه مراکز پیام و پاسخگویی نظیر اتوماسيون امداد اورژانسها (۱۱۵)، اتوماسيون امداد گاز (۱۹۴) و  راديو ديسپج (مرکز پيامهای راديوئی) در نمايشگاه تله کام حضور خواهيم داشت.

وی درباره اتوماسيون امداد اورژانسها تصريح کرد: هم اکنون ۱۲ مرکز اورژانس در شهرهای تهران، کرج، سمنان، دزفول، خرم آباد، يزد، قم، اراک، مشهد مقدس، شيراز، زاهدان و کرمانشاه به اين سامانه تجهيز شده اند و در مدار بهره برداری هستند.

چکنی افزود: قرارداد اوليه ما نصب و راه اندازی کل ۵۲ مرکز اورژانس کشور بود که به علت برخی مشکلات دستگاههای اجرائی، تاکنون عملياتی نشده است اما با تخصيص اعتبار لازم، که برای نرم افزار هر مرکز اورژانس کمتر از ۵۰ ميليون تومان است، می توان در يکسال ۴۰ مرکز باقيمانده را تجهيز و راه اندازی کرد.

به گزارش مهر، شانزدهمین نمایشگاه صنایع مخابراتی و اطلاع رسانی - ایران تله کام ۲۰۱۵ - از چهارم تا هفتم مهرماه امسال در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار می شود و گروه شرکتهای مخابرات ایران در قالب ۹ شرکت در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.