حجت‌الاسلام مصلحی:

مقابله با جنگ اقتصادی دشمن نیازمند مدیریت انقلابی/ «جریان‌سازی» راهبرد دشمن در نفوذ جریانی است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: در نفوذ جریانی، دشمن طراحی سنگینی می‌کند تا با جریان‌سازی در موضوعات مختلفی که در راستای نظام است فضایی بوجود بیاورد که نظام را از مسیر اصلی‌اش منحرف کند.

هادی نیوز: همایش بصیرت افزایی با عنوان نفوذ با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حیدر مصلحی» جانشین دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا و رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم کاشمر شامگاه شنبه (دوم شهریور) در امامزاده سید حمزه برگزار شد.

حجت الاسلام مصلحی در این مراسم اظهار داشت: امام خمینی (ره) معماری یک نهضت بزرگی را انجام دادند که این نهضت در راستای بیداری تمدن اسلامی و شکل گیری این تمدن بود.

وی افزود: امام خمینی (ره) در حرکتی که شکل دادند سه هدف را دنبال کردند. اولین هدف ایجاد حکومت اسلامی در ایران بود. دشمن اجازه نمی دهد که حکومت اسلامی شکل بگیرد چون می داند با شکل گیری حکومت اسلامی نابودیش رقم خواهد خورد.

مصلحی ادامه داد: یکی از توطئه های دشمن برای جلوگیری از شکل گیری حکومت اسلامی، هشت سال دفاع مقدس بود. مردم ایران اسلامی در دفاع مقدس تنها با صدام نمی جنگیدند بلکه با تمام دنیای استکبار می جنگیدند. کشورهای خلیج فارس به تنهایی 70 میلیارد دلار به صدام کمک کردند که 40 میلیارد آن کمک عربستان به صدام بود.

رئیس سازمان نشر آثار و مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به نقش امام راحل در مدیریت جنگ ابراز داشت: هنر و کار ویژه حضرت امام خمینی (ره) این بود که مردم را در دوران دفاع مقدس پای کار آورد و استکبار حضور مردم را در اداره جنگ تجربه کرد.

وی تاکید کرد: اگر امروز آمریکایی ها در منطقه عربده کشی می کنند ولی جرات ندارند که نگاه چپ به ایران اسلامی بکنند به این دلیل است که مردم کشورمان را در دفاع مقدس تجربه کردند. در جریان سرنگونی پهباد نیز آمریکایی ها ملت ما را تجربه کردند. آنها به تلافی سرنگونی پهباد به دنبال وارد کردن ضربه سنگینی به جمهوری اسلامی بودند که با پدافند غیر عامل جمهوری اسلامی مواجه شدند و عقب نشستند.

مصلحی گفت: هدف دومی که امام خمینی (ره) در شکل گیری نهضت دنبال می کردند بیداری اسلامی در دنیای اسلام بود. اتفاقی که امروز در عراق، لبنان، فلسطین و یمن رخ داده است. بیداری اسلامی به وقوع پیوسته است و به حول و قوه الهی شاهد نابودی آل سعود خواهیم بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) سومین هدفی بود که امام خمینی (ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی دنبال کردند. حرکت اربعین و حضور 25 میلیون زائر در راهپیمایی اربعین به دست یابی به این هدف کمک می کند. آمریکایی ها با پژوهشی که انجام دادند راهپیمایی اربعین را بزرگترین تهدید برای خود می دانند، لذا سعی دارند مراسم اربعین در دنیا انعکاس خبری نداشته باشد، اما این حرکت تاثیر خود را گذاشته است.

وی در ادامه به بررسی توطئه نفوذ پرداخت و بیان داشت: دشمن در مدت 40 سال عمر انقلاب طراحی های مختلفی داشته تا انقلاب اسلامی را متوقف کند. دشمن در برنامه ریزی که طی پنج، شش سال گذشته داشته به این جمع بندی رسیده است که با نفوذ می تواند انقلاب را متوقف کند و این را به صورت جدی دنبال می کند. جمهوری اسلامی نیز برای مقابله با این توطئه برنامه ریزی کرده است.

مصحلی در ادامه انواع نفوذ را مورد بررسی قرار داد و گفت: نفوذ بر دو نوع موردی و جریانی تقسیم می شود. در نفوذ مورد دشمن یک نفر را به عنوان جاسوس انتخاب می کند برای اینکه ترور فیزیکی کند و یا او را در کنار یک شخصیت مهم قرار می دهد تا فرد را از حیز انتفاع بیندازد.

وی ادامه داد: در نفوذ موردی دشمن روی شخصیت ها کار می کند تا آنها را در حرکت و دفاع از انقلاب از حیز انتفاع بیندازد. دشمن ممکن است بر روی یک نفر سرمایه گذاری کند تا 20 یا 30 سال آینده او را به جایگاهی بیاورد که می خواهد از او استفاده کند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس هوشیاری ویژه را لازمه شناسایی نفوذ دشمن دانست و ادامه داد: نفوذ جریانی دومین نوع نفوذ است. در این نفوذ دشمن طراحی سنگینی می کند تا با جریان سازی در موضوعات مختلفی که در راستای نظام است فضایی بوجود بیاورد که نظام را از مسیر اصلی اش منحرف کند.

مصلحی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که دشمن در نفوذ جریانی دنبال می کند این است که مردم، مسئوولین و نخبگان در تصمیم گیری هایشان دچار اشتباه محاسباتی بشوند. از جمله اقداماتی که دشمن برای ایجاد این اشتباه محاسباتی انجام می دهد می توان به تهدید و دادن وعده دروغ اشاره کرد.

وی سپس به جنگ اقتصادی که دشمنان علیه جمهوری اسلامی آغاز کردند، اشاره کرد و افزود: تحریم های امروز استکبار علیه جمهوری اسلامی قابل مقایسه با تحریم های دوران دفاع مقدس نیست. رهبر معظم انقلاب مقاومت را تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن می دانند. همانگونه که مردم در دوران دفاع مقدس در برابر تحریم های سخت استکبار ایستادند امروز نیز باید با ایستادگی و مقاومت با جنگ اقتصادی دشمن مقابله کنند.

مصلحی در پایان گفت: امروز کشورمان در مباحث اقتصادی نیازمند مدیریت انقلابی است. نیروهای انقلابی باید حرکت های مقاومت اقتصادی را شکل بدهند. بسیج در این حوزه فعالیت های خوبی داشته است. باید طراحی های خوبی در حوزه اقتصادی صورت بگیرد تا به حول و قوه الهی این گردنه را پشت سر بگذاریم و انقلاب اسلامی همانگونه که امام خمینی (ره)پیش بینی کرده بودند زمینه ساز ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج) باشد.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.