سردار سلیمانی:

انقلاب در عرصه تربیتی و فرهنگی از راهبردهای اصلی بسیج است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: راهبرد اصلی بسیج به عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی، انقلاب در عرصه تربیتی و فرهنگی است.

 سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در  کمیسیون تعلیم و تربیت بسیج با بیان اینکه ما در ابعادی مانند سازندگی و نظامی موفقیت‌های زیادی داشته‌ایم، اما در ابعاد فرهنگی و اقتصادی توفیقاتمان مطلوب نبوده، اظهار داشت: مشکلی اساسی عدم کسب توفیق مطلوب در عرصه اقتصادی، ضعف در مدیریت توزیع منابع است؛ به عبارت دیگر منشاء عقب‌ماندگی در زمینه فرهنگی، هجمه وسیع و ناتوی فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی و تا حدودی ضعف مدیریت صحیح در مقوله تربیت است.

وی با بیان اینکه امروز بی‌توجهی به امر تربیت را شاهدیم، افزود: ما در مقوله فرهنگ و تربیت انقلاب نکرده‌ایم بنابراین راهبرد اصلی بسیج به عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی، انقلاب در عرصه تربیتی و فرهنگی است.

سردار سلیمانی ادامه داد: نقطه تمرکز و توجه ما بر کیفی‌سازی حلقه‌های صالحین، در کنار افزایش کمیت حلقه‌هاست؛ به گونه‌ای که بخش عمده مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تربیت مجموعه عظیم جوان مؤمن انقلابی پای کار، در حلقه‌های صالحین صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در گروه‌های دیگر هم باید بُعد تربیتی و فرهنگی به دقت رعایت و پیاده شود زیرا همه پایگاه‌های ما باید حلقه صالحین کیفی داشته باشند.

حجت الاسلام جیحونی معاون تعلیم و تربیت بسیج نیز در ابتدای این مراسم گزارش اجمالی از پیشینه‌ این کمیسیون و برنامه‌های گذشته این معاونت ارائه داد و پیشنهاداتی را هم جهت ادامه جلسات و برنامه‌های معاونت بیان کرد.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.