حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی:

تغییر ذائقه سیاسی نخبگان در دستور کار دشمن/ لغزش سیاسیون ناشی از مشکل‌دار بودن مبانی اعتقادی آن‌هاست

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اسلام‌هراسی به خصوص برای کشور‌های اسلامی در عصری که دشمن برنامه ایجاد تغییر در ذائقه فرهنگی و سیاسی نخبگان را در دستور کار دارد، جواب نمی‌دهد.

 حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم «پاسداشت ۲۰ سال همراهی صادقانه صبح صادق» اظهار داشت: سپاه باید در همه ابعاد مختلف به‌ویژه در بعد سیاسی نقش هدایتگری و راهبری داشته باشد.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی ادامه داد: در مسیر صراط مستقیم هستیم و نباید این حرکت کُند شود و از جاده خارج شویم؛ باید با همان سرعت و روحیه انقلابی مسیر را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه صراط مستقیم ما مشخص و روشن است که مهم‌ترین آن، التزام علمی و عملی به مواضع رهبری است، افزود: در عصری که دشمن تغییر در ذائقه فرهنگی و سیاسی نخبگان را در دستور کار دارد، اسلام‌هراسی به خصوص برای کشور‌های اسلامی جواب نمی‌دهد؛ آن‌ها به دنبال ساخت اسلام‌های بدلی هستند تا اسلام ناب کشته و فراموش شود؛ لذا در اینجا بصیرت‌افزایی معنای خاصی پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه برای تصمیم‌گیرندگان کشور اطلاع از وضع موجود کشور یک شرط لازم است، ادامه داد: امروز نمی‌توانیم به راحتی به خبر‌های نشریات و سایت‌ها اطمینان کنیم؛ چون به قدری دروغ و راست و شایعه و واقعیت در هم آمیخته‌اند که نمی‌دانیم به کدام‌یک تکیه کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از شبهات سیاسی و لغزش‌های سیاسیون به دلیل مشکل‌دار بودن مبانی اعتقادی و سیاسی آن‌هاست؛ اگر کسی سراغ نظام سیاسی بدون فلسفه سیاسی اسلام برود به جمع‌بندی نمی‌رسد؛ چون اسلام در باب سیاست فلسفه‌ای دارد که قابل توجه است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در ادامه بیان کرد: وقتی از بصیرت دینی صحبت می‌کنیم، مهم‌ترین رکن آن بصیرت سیاسی است، سیاست در کنار معنویت و اقتصاد است و ترکیب اسلام از این اجزا و ترکیت انضمامی نیست و ترکیب حقیقی است که امروز به آن ترکیب مشاع می‌گویند.

وی با بیان اینکه «صبح صادق» را باید به سراغ جهان اسلام ببریم و گسترش دهیم و جوانان دنیای امروز را مورد خطاب قرار دهیم، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل لغزش‌های ما مسلمان‌ها و ادیان‌های مختلف یک بعدی شدن است؛ در صبح صادق دنبال ایجاد رشد جامعیت‌ها باشید و سراغ اساتید اخلاقی و مباحث تربیتی بروید.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.