مهمترین محور خطبه‌های نمازجمعه مراکز استان‌ها؛

تقدیر از اقدام سپاه در دستگیری سرشبکه معاند "آمدنیوز"/ واکنش ائمه جمعه به مطرح شدن مجدد اف ای تی اف و تأکید بر بی‌اعتمادی به اروپا و غرب

نماز دشمن شکن جمعه با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر کشور اقامه شد.

هادی نیوز:  نماز عبادی ـ سیاسی جمعه  با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه مراکز و شهرستان‌های سراسر کشور اقامه شد. ائمه جمعه با تقدیر از اقدام سنجیده و متبحرانه اطلاعات سپاه در دستگیری نیما زم، سرشبکه معاند آمدنیوز، با یادآوری رشادت نوجوان 13 ساله و سالروز تشکیل بسیج دانش‌آموزی، نوجوانان را برکت انقلاب خواندند که در آینده نظام، نقش‌آفرینی خواهند کرد، خواندند. آنها همچنین با توجه به فرارسیدن رحلت پیغمبر اکرم (ص)، با تشریح خصوصیات پیامبر اسلام، به سخنان و مواضع اخیر برخی چهره‌های سیاسی کشور در خصوص fatf و پالرمو واکنش نشان داده و بر ضرورت عدم اعتماد به غرب تأکید کردند.

 

تهران

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد: این سخن که عده‌ای به دنبال تقابل مستمر با جهان هستند منصفانه نیست

جّت‌الاسلام سیّد محمّدحسن ابوترابی فرد،‌ در خطبه‌های نمازجمعه امروز (۳ آبان) تهران یکی از ویژگی‌های پیامبر گرامی اسلامی صلی‌الله علیه و آله وسلم را «نُصح» دانست و گفت: هر کس در نصیحت، بی غل و غش باشد و منافع جامعه را مدنظر قرار دهد اهل نصیحت است.

وی، یک رکن مهم نصح را خیرخواهی دانست و گفت: انسان ناصح و منتقد باید با قلبی لبریز از محبت در مقام خیرخواهی باشد نه مچ‌گیری. 
 
ابوترابی فرد ادامه داد: رکن دوم نصح، توجه به تحکیم پیوندهای اجتماعی و قلبی است. اگر دیدید جامعه در این حوزه در معرض آسیب است بدانید انسان‌های آراسته به ایمان به رسالت خود به عنوان ناصح توجه نکرده‌اند.
 
امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه نصیحتِ برآمده از محبت، دوستی خلق می‌کند نه شکاف، تصریح کرد: چنین نصیحتی، وحدت می‌آفریند نه اختلاف. ما نیازمند این نوع نصیحت هستیم؛ نصیحت زمامداران و مسئولان مومن و دلسوز برای مردم و نصیحت آحاد جامعه و اهل علم و نظر برای زمامداران. این مسیر، راه پیامبر اعظم و مسیر سعادت جامعه است.
 
ابوترابی فرد ادامه داد: نصیحت به معنی خیرخواهی و انتقاد از نشانه‌های جامعه سالم و مدیریت صحیح است. امربه معروف و نهی از منکر از نصیحت سرچشمه می‌گیرد. امام حسین علیه‌السلام چون ناصح هستند نمی‌توانند دربرابر انحراف جامعه بی تفاوت باشند. نظام اسلامی نیز نمی‌تواند در برابر امت اسلام و ملّت ایران بی تفاوت باشد.
 
وی با بیان اینکه رابطه زمامداران و مردم باید برا اساس نصیحت متقابل استوار باشد، تصریح کرد: مردم از سر خیرخواهی، زمامداران را نصیحت و معایب آنان را گوشزد کنند و زمامداران نیز خود را مصون از خطا نیابند و پذیرای نصیحت و انتقاد باشند.
 
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: جامعه‌ای که اهل نقد عالمانه و منصفانه نیست و نصیحت کنندگان و منتقد کنندگان را دوست ندارد راه به سعادت نمی‌برد.
 
ابوترابی‌فرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره به آیت‌الله مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله سیدمصطفی خمینی در ادامه با اشاره به برگزاری آیین جهانی اربعین گفت: از ملت عراق و دولتمردان برآمده از اراده ملّت عراق در مدیریت شایسته مراسم انسان‌ساز و اقتدارآفرین و الهام‌بخش اربعین حسینی تشکر می‌کنیم. امیدوارم این حرکت انقلابی، الهی، سیاسی و عبادی راه را برای وحدت امّت اسلام در مسیر تحقق اهداف عاشورا در سراسر دنیای اسلام هموار کند.
 
ابوترابی فرد با اشاره به آغازبه کار دانشگاه‌ها گفت: صدای دانشگاهیان بویژه دانشجویان شنیده شود و اجازه دهیم تشکّل‌های دانشجویی، نقطه‌نظرات خود را در مورد مسائل کشور در حضور رؤسای محترم قوا مطرح نمایند. این درسی است که از آغاز انقلاب از سکاندار هوشمند انقلاب آموخته‌ایم.
 
وی در ادامه گفت: همانطور که سیاست‌های بانک مرکزی مورد حمایت قاطبه جامعه علمی و دانشگاهی است، برخی سیاست‌های اقتصادی، مورد نقد جدّی جامعه علمی و دانشگاهی است و این نقد به معنای نقد دانشگاه نیست. باید به این نقد توجه داشت و نصیحت برآمده از عقلانیت و علم را به‌عنوان نقشه راهی برای ارتقاء کارایی مورد توجه قرار داد.
 
بنابر گزارش فارس، ابوترابی فرد گفت:‌ این سخن که عده‌ای بر تعامل سازنده با دنیا و عده‌ای بر تقابل مستمر با جهان تأکید دارند قرین به انصاف نیست. اینجانب یک چهره عالم و متعهد و سیاستمدار را نمی‌شناسم که معتقد به تقابل مستمر با جهان در مقابل نگاه تعامل سازنده با دنیا باشد. چگونه در نهاد علم و دانشگاه، این سخن قابل طرح است؟
 
وی با اشاره به چشم‌انداز بیست‌ساله کشور ابلاغی رهبر معظّم انقلاب گفت: در حوزه سیاست خارجی و تقویت روابط خارجی آمده است که گسترش همکاری‌های دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین بر ادامه پرهیز از تشنج در روابط با کشورها تأکید شده است.
 
ابوترابی فرد ادامه داد: کدام سیاستمدار و جریانی در مقابل این تفکر به تقابل مستمر با جهان اعتقاد دارد؟ راهبرد، ادامه پرهیز از تشنج در روابط با کشورهاست.
 
وی، تقویت روابط سازنده با کشورهای غیرمتخاصم و بهره‌گیری از روابط برای افزایش توان ملی را از دیگر بندهای چشم‌انداز بیست ساله دانست و گفت: راهبرد ما، مقابله با افزون‌خواهی و اقدام متجاوزانه در روابط خارجی است. باید مقابل دشمن ایستاد و از حضور آمریکا در منطقه جلوگیری کرد که موجب ارتقاء‌ امنیت و اقتدار ملّت ایران و اسلام است. 
 
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: با صراحت می‌توان گفت راهبرد جمهوری اسلامی ایران که مورد حمایت آحاد ملّت و جریان‌های سیاسی است، تعامل سازنده با جامعه جهانی است. این استراژی، استراتژی آمریکا و رژیم صهیونیستی است که از آغاز حرکت انقلابی ملت ایران و شکل‌گیری نظام اسلامی به جنگ افروزی و تقابل مستمر با ایران پرداخته است. این راهبرد آمریکاست که امروز به راهبرد رئیس‌جمهوری آمریکا در برابر جامعه جهانی تبدیل شده. تقابل مستمر با جهان، راهبرد آمریکاست. ملت عزیز ما و جریان‌های سیاسی از هر گروه و جناح از این فکر، پاکیزه‌اند.
 
ابوترابی فرد با بیان اینکه امروز عامل بازدارنده آمریکا از تعرض به جغرافیای ایران اسلامی قدرت دفاعی پرافتخار، جبهه مقتدر مقاومت اسلامی، وحدت و انسجام ملی ملت ایران است، تصریح کرد: این از اندیشه سیاسی الهی امام بزرگوار و منطق علمی و عقلانی و وحیانی رهبر معظّم انقلاب الهام گرفته است.
 
وی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای همسو با آن‌ها فقط یک زبان را می‌فهمند و آن زبان قدرت است.
 
 

خراسان رضوی

آیت‌الله علم‌الهدی: نقطه مقابل آرمان‌های انقلاب عدم اعتقاد به حاکمیت دینی است

به گزارش صبح توس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: اگر ما امروز بخواهیم جامعه انقلابی خودمان را با جامعه انقلابی پیغمبر تطبیق کنیم باید 5 خصوصیت را داشته باشیم؛ اول باید پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب داشته باشیم، استکبارستیزی را باور کنیم، توسعه دین را باور کنیم و حاکمیت دین را باور کنیم.

وی افزود: دوم هدف گیری آرمان‌های انقلاب و پیشرفت اسلامی و عدالت اجتماعی است، توسعه اسلام و حاکمیت دینی است که منجر به ظهور امام زمان (عج) می‌شود.

علم الهدی ادامه داد: نقطه مقابل ایمان راسخ و باورمندی به اصول انقلاب غرب‌گرایی و دگراندیشی است. نقطه مقابل آرمان‌های انقلاب در حقیقت عدم اعتقاد به حاکمیت دینی در اداره جامعه است، عده‌ایی در این مملکت هستند که معتقدند که دین نمی‌تواند جامعه را اداره کند.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به اینکه خاصیت سومی که باید در تطبیق با امت پیغمبر امروزه رعایت کنیم، گفت: باید به استقلال همه جانبه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشورمان پایبند باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نباید فکر کنیم که دنیا بخاطر برجام به ما احترام می‌گذارد و نباید افتخار کنیم که با یک قرارداری که با دشمن بستیم و دنیا دارد به ما احترام می‌گذارد.

علم الهدی افزود: بخاطر برجام هیچ کس به شما احترام نمی‌گذارد، اگر جایی شما را احترام می‌کنند، بخاطر جرات و شجاعت شماشت، بخاطر این است که پهباد آمریکایی را زدید شما را احترام می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشی فرمودند: اگر در جمهوری اسلامی و مدیران جامعه جرات و جسارت نداشته باشند، در بین مردم خودشان احساس توانایی نکنند، کار جمهوری اسلامی تمام خواهد شد.

وی اضافه کرد: بچه‌های مردم شهید شدند، برای اینکه جامعه‌ایی مثل امت پیغمبر درست کنیم و در مقابل دشمن حساسیت داشته باشیم. اگر ما مقابل دشمن حساسیت نداشته باشیم و فکر کنیم که به جز دست دادن با این‌ها اقتصاد ما پیش نمی‌رود، اشتباه است، 40 سال مردانگی و مقاوت نشان دادیم که آخرش بیایم اینطوری حرف بزنیم؟

وی در ادامه گفت: خاصیت پنجم در جامعه انقلابی ما تقوای سیاسی و دینی است، ما هر تحلیل سیاسی که به سیره ائمه داریم این را با نظر خودمان تطبیق ندهیم، واقعیت را تحلیل کنیم، این غلط است که صبر امام رضا (ع) برابر مامون برای صلح بود، با نظر خودتان با مردم حرف نزنید و ولایت عهدی امام رضا (ع) را اینطوری تفسیر نکنید.

 

قم

آیت‌الله اعرافی: مسئولان عراق و لبنان به نصایح مرجعیت و حزب الله توجه کنند
 
به گزارش  قم فردا، امام‌جمعه قم ضمن قدردانی از ملت عراق به خاطر خدمت به زائران اربعین گفت: دشمنان بدانند از این آشوب ها که در کشورها ایجاد می‌کنند نمی‌توانند برای محو مقاومت استفاده کنند امت اسلام و همه آن‌ها که در اربعین بودند و نبودند و همه آن‌ها که از شما آسیب دیدند در برابر شما ایستاده‌اند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه امروز شهر قم اظهار کرد: انسانی که تغذیه او از کسب حلال است زمینه طاعات اللهی در او فراهم می شود استجابت دعا از جمله اثرات غذای حلال است، امام صادق فرمودند کسی که در طلب حلال بکوشد و از حرام پرهیز کند معونه و هزینه آن‌ها سبک خواهد بود، غذای حلال آسایش روحی  روانی را برای خود و خانواده به دنبال دارد.

امام جمعه قم تصریح کرد: رسول خدا فرمودند کسی که بر سر سفره حلال می‌نشیند فرشته ای بر او موکل است که برای او استغفار کند تا زمانی که از خوردن غذا دست بکشد، همچنین کسی که حلال را دنبال کند و کسب و کارش را از امور غیر مشروع صیانت کند این شخص در درجه شهدا قرار دارد، کسی که سر بر بالین بگذارد درحالی‌که در کسب حلال کوشیده مورد غفران الهی قرار خواهد گرفت.

اعرافی افزود: پیامبر فرمودند اگر توانستید هنگامی که با رشوه و لقمه حرام و کسب نامشروع مواجه شدید شیرینی ظاهری را کنار بگذارید و از آن چشم بپوشید ارزش این مقاومت در مقابل حرام از 2هزار رکعت نماز نافله بالاتر است.

وی ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر و امام حسن(ع) و  امام رضا(ع)  خاطرنشان کرد: رحلت رسول خدا مصیبت بزرگی است که امام علی(ع) فرمودند زمان رحلت ایشان را به یاد دارم که ملائکه فوج فوج می آمدند و عزاداری می کردند، از همه افرادی که در حماسه اربعین تلاش کردند و در کشورها و شهرهای مختلف به زائران خدمت کردند تشکر می کننم.

امام جمعه قم بیان کرد: از مردم قم که در صدر جدول زائران اربعین و همچنین در صدر خدمت به زائران در کشور بودند و همه کسانی که در ایران و عراق در خدمت این نهضت بزرگ آسمانی بودند تشکر می کنیم از همه عراقی ها به خاطر حسن پذیرایی و زمینه سازی شکل گیری این حماسه باشکوه تشکر می کنیم.

وی با اشاره به هفته وقف گفت: وقف می تواند پشتوانه مهمی برای همه اهداف انسانی و اسلامی باشد در تاریخ بیش از 1000ساله  خودمان شاهد گسترش وقف در زمینه های گوناگون از جمله کمک به نیازمندان و تأمین هزینه های علمی و فرهنگی بودیم حرکت وقف باید ادامه یابد و در راهبرد مسئولان و مردم مهم شناخته شود وقت در همه امور  اهمیت دارد از جمله وقف در حوزه فرهنگ و دین و در زمینه تأمین نیازهای دینی جامعه از جمله ساخت مسجد و مدارس دینی جایگاه مهمی دارد همچنین وقف در زمینه علم و دانش و فن آوری جایگاه بالایی دارد.

امام جمعه قم با اشاره به روز پدافند غیرعامل تأکید کرد: پدافند غیرعامل و آمادگی همه ادارات و بخش ها  و خانه ها در شرایط سخت وظیفه عمومی است و باید به آن توجه شود یک جنگ با رعایت پدافند غیرعامل کمترین حادثه را به دنبال دارد پدافند غیرعامل در قم به خوبی فعال است.

اعرافی با گرامی داشت هفته بسیج و بسیج دانش آموزی گفت: باید تربیت نوجوانان قوی از طریق بسیج نهادینه شود و شاهد جوانان شجاعی باشیم که جامعه را از  مخاطرات حفظ می کنند.

وی افزود: علی رغم همه اقداماتی که در نهضت سواد آموزی انجام شده است اما در قم  120 هزار بی سواد که 33هزار نفر آن ها  در سنین 10 تا 49 سالگی هستند وجود دارد که باید همت شود سواد گسترش پیدا کند و بی سواد رفع شود.

امام جمعه قم ادامه داد: دولت و مسئولان عراق و لبنان به حل مشکلات مردم توجه کنند و نیازهای آن‌ها را رفع کنند  و فساد را از نظام اداری و سیاسی دور کنند و به نصایح مرجعیت و حزب الله لبنان توجه کنند و به آرا و افکار مردم توجه کنند.

اعرافی بیان کرد: مردم بدانند که دشمنان زخم خورده از جبهه انقلاب و مقاومت درصدد هستند به کشورهایی که در خط مقاومت قرار دارند  آسیب بزنند در فتنه 88 شاهد این فتنه بودیم دست های بیگانگان از جمله آمریکا و اسرائیل و دست نشانده های آن‌ها در منطقه در خیلی از این حوادث دیده می شود مردم هوشیار باشند که در قالب یک خواسته به حق در دام این ها قرار نگیرند.

امام جمعه قم تصریح کرد: دشمنان بدانند از این آشوب ها نمی‌توانند برای محو مقاومت استفاده کنند امت اسلام و همه آن‌ها که در اربعین بودند و نبودند و همه آن‌ها که از شما آسیب دیدند در برابر شما ایستاده‌اند و نمی‌توانید با این حرکات بر امت اسلامی پیروز شوید و مقاومت اسلامی و  گفتمان انقلاب اسلامی به راه خود ادامه خواهد داد.
 
 
زنجان

آیت‌الله خاتمی: دستگیری زم شاهکار ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود

به گزارش موج رسا، آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر زنجان برضرورت توجه به زندگی پیامبر گرامی اسلام و به کارگیری این الگوی بزرگ اسلام تاکید کرد و اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام نمونه کامل و الگویی برای همه جامعه بشریت محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه جامعه ای به سعادت می رسد که مظلوم بتواند حق خود را بدون ترس بگیرند، افزود: پیامبر گرامی اسلام همواره از مظلومان حمایت می کردند و حق آنها را پرداخت می کردند.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به هفته وقف،وقف را صدقه جاریه عنوان کرد و گفت: اگر چه در زمان نادرشاه و رضا خان در زمینه وقف عملکرد مناسبی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و امروز با دقت و وسواس تلاش می شود تا نیست واقفین عملیاتی شود،افزود: وقت دسته جمعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که مردم می توانند نسبت به آن اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اعتراض امام به قانون ننگین کاپیتولاسیون، افزود: زندانی و تعبید امام به خاطر این مسئله بود اما امام راحل حق را گفتند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: مجالس مطلوبی در 28 ماه صفر و سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام در استان زنجان برگزار می شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام رضا (ع)، گفت: در بین خلفای بنی عباس مامون از همه مکار و حیله گرتر بود که یکی از نقشه های شوم و توطئه این فرد شهادت امام رضا (ع) بود.

خطیب جمعه زنجان افزود: در خصوص جایگاه والای امامت از زبان ایشان اسناد بیشماری وجود دارد.

وی با اشاره به آغاز هفته کتاب برضرورت افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: بر همگان افزایش آگاهی لازم و ضروری است.

امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده و روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی، بیان داشت: در دوران دفاع مقدس 46 هزار دانش آموز نیکمت و مدرسه را ترک کرده و برای پاسداری از حریم امامت و ولایت در جبهه ها حاضر شدند.

وی گفت: امروز نوجوانان بسیجی برکت بوده و در مساجد نقش آفرینی می کنند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه 95 درصد شهدای کشور تربیت شده مساجد هستند، یادآور شد:از دیدگاه مقام معظم رهبری جوانی که در نیروی مقاومت بسیج خود را خدمتگزار اهداف انقلاب و آرمان های اسلامی می داند باید چنان خود را بسازد که همچون شمعی پروانه ها را دور خود را جمع کند.

وی بصیرت، اخلاص و عمل به هنگام و به اندازه را از شاخص های بسیج عنوان کرد و گفت: باید نوجوانان بسیجی به این مسئله توجه کنند.

خطیب جمعه زنجان دستگیری زم را  شاهکار ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این اقدام در مقابل  تورهای اطلاعاتی سازمان های جاسوسی دنیا به وقوع پیوست.

وی بیان داشت: هواپیمای جت آموزشی پیشرفته توسط وزارت دفاع جای تقدیر و تشکر دارد و اینها شعار ما می توانیم را عملی کردند.

آیت الله خاتمی با تقدیر از ستاد اربعین کشور و استان، گفت: 3.5 میلیون نفر از مردم ایران به کنگره عظیم 23 میلیون نفری راهپیمایی اربعین اعزام شدند.

 

سیستان و بلوچستان

حجت‌الاسلام طاهری: ملت ایران با تمام وجود پشت سر رهبری و نظام ایستاده است

به گزارش عصر هامون، حجت‌الاسلام جواد طاهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه زاهدان با دعوت مردم به تقوای الهی بیان کرد: در تمامی احادیث همه ائمه مردم را به تقوای الهی دعوت کرده اند و پیامبر اکرم با دعوت به تقوای الهی می فرماید که به مردم بگویید مراقب بصیرت و آگاهی خودشان باشند.

امام جمعه موقت زاهدان ادامه داد : سه چیز باعث هلاکت مردم است کبر، حرص ، حسد.زیرا آنچه که باعث شد ابلیس به آدم سجده نکند کبر بود و حرص و حسد نیز باعث می شود تا محبت خدا را درک نکنیم و اگر این بیماری ها درمان نشود نمی توانیم به جایگاه انسانی برسیم.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های ملت ایران گفت: ملت ایران، ملتی رشید، وفادار، با بصیرت، روانشناس و لحظه شناس است و این رشید بودن یعنی پخته بودن ملتی که در حوادث گوناگون پخته شده است و ریشه دار است .

حجت الاسلام طاهری افزود: اولین ویژگی مردم ایران این است که دارای مکتب و تفکر اهل بیت(ع) هستند و در طول تاریخ مشاهده کنید کدام مکتب بوده که عشق به اهل بیت(ع) را دارا بوده است و در آن حسین بن علی(ع) پرچمدار است کدام مکتب است که حضرت مهدی(عج) داشته باشد که این اولین خصوصیت ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: دومین ویژگی این ملت این است که رهبرانی برگزیده در عصر کنونی نصیبمان شده است. هم امام راحل و هم رهبری، رهبرانی شجاع، دلسوز، خودساخته، اهل فضیلت و معرفت هستند و مردم نیز با تمام وجود پشت سر این رهبران بوده و هستند.

حجت الاسلام طاهری افزود: سومین ویژگی و خصوصیت ملت ایران این است که نظامی تشکیل دادند به نام جمهوری اسلامی و مردم نظام شان را دوست دارند و حساب مسئولان شان را از نظام جدا می کنند و پای نظام شان ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: این معرفت بالایی می‌خواهد که اگر مسئولی خطا کرد به پای نظام ننویسندچراکه آنها می‌دانند به برکت این نظام است که استقلال و عزت و شرف پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: چهارمین ویژگی که ملت دارد این است که خودش را پاسدار خون ۳۰۰ هزار شهید می داند و مردم قدر شهدا را و عظمت خونهایی را که دادند می‌دانند و اجازه نمی‌دهند پای آمریکایی ها و انگلیسی به این خاک پاک نهاده شود.

حجت الاسلام طاهری تصریح کرد: این ملت ایستاده است و با تمام وجود فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سرمی دهد و می داند که دشمن روز به روز رنگ پریده تر و ضعیف تر می شود.

 

اصفهان

آیت‌الله سید طباطبایی‌نژاد: مبارزه با ظلم و ظالم کار همه ائمه بود

به گزارش صاحب نیوز؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) با اشاره به حدیث قدسی فرمودند که خداوند به خود قسم خورده است که من شکر کسی که به او نعمت داده ام را قبول نمیکنم تا اینکه از کسی که این نعمت مرا به او رسانده است تشکر کند.

 
امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان با توضیح اینکه باید به این نکته توجه داشت فقط نباید برای نعمتهای مادی شکرگزاری کرد، گفت: صلواتی که بر پیامبر اکرم (ص) فرستاده می شود نوعی تشکر از خداوند است، روضه خوانی و پیاده روی برای امام حسین (ع) هم نوعی تشکر است.
 
وی افزود: تلاش برای برای شکرگزاری کار خوب در دستورات دینی است؛ خداوند در قرآن پیرامون این موضوع فرموده است که اگر کسی کار خوبی برای شما انجام داد، بهتر از آن را برای جبران کار انجام دهید.
 
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: در روایتی از امام حسن (ع) وارد شده که روزی یکی از کنیزان ایشان دسته گلی به امام هدیه داد و امام در عوض ان کنیز را ازاد کرد و این عمل را ادبی خواندند که خداوند به ما یاد داده است.
 
امام جمعه اصفهان با اشاره به روز وقف، ادامه داد: وقف یکی از کارهای بسیار خوبی است که پیامبر اسلام (ع) و‌حضرت علی (ع) پایه‌گذاران آن عمل هستند و خود واقف بودند، یکی از صدقات جاریه خوب وقف است.
 
وی اضافه کرد: حضرت محمد (ص) در خصوص وقف فرمودند وقتی انسان می‌میرد عمل او قطع و‌پرونده آن بسته می شود، مگر‌ سه چیز که اگر‌ قبل از مرگ انجام بدهد جزو پرونده شخص حساب می شود، یکی صدقه جاریه است که بهترین مصداق ان مال وقف است، علم و کتاب مفیدی که از فرد باقی بماند و فرزند صالحی که تربیت کرده باشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه در استان مردان بزرگی هستند که وقف‌هایی انجام داده‌اند که گاهی عجیب و جالب است، تصریح کرد: به عنوان مثال فردی که محصول زمین زراعی خود را وقف خوراک پرنده‌ها در زمستان کرده است.
 
وی با تشویق مردم به وقف اموال خود خاطرنشان کرد: حضرت محمد (ص) درباره فردی که وصیت کرده بود انبار خرمای او توسط پیامبر بین فقرا تقسیم شود گفت اگر این مال توسط خود شخص در زمان حیات او بذل شده بود ثواب بالاتری داشت.
 
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به افشا و اعتراض امام خمینی به تصویب کاپیتولاسیون در ایران، اظهار کرد: امام راحل بعد از افشا و اعتراض نسبت به این قانون که اوج قدرت امریکا را نشان می‌داد به ترکیه تبعید شد اما همانطور که پس از هر سختی اسانی است این حرکت به نتیجه رسید و منجر به تشکیل جمهوری اسلامی شد.
 
وی بیان کرد: تاکید اسلام همواره این بوده است که ظالم و افراد زورگو بر مسلمانان حاکم نباشند و این مورد دغدغه همه امامان بوده است و اگر مردم با امامان همراهی کرده بودند هیچوقت حاکمان زورگو در آن زمان بر مردم حاکم نمی‌شدند.
 
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه باید امام زمان شناس باشیم، تأکید کرد: حرکت همه ائمه در جهت مبارزه با افراد ظالم بوده است، اگر امام حسن مجتبی (ع) صلح نمیکردند و امام رضا (ع) ولیعهدی را نمیپذیرفتند مکر دشمنان ایشان در آن زمان مشخص نمی شد.
 

همدان

آیت‌الله شعبانی: نباید به تعهدات اروپا اطمینان کنیم/ برای لوایح اروپا هیچ تضمینی وجود ندارد

به گزارش عصر همدان؛ آیت‌الله حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان در خطبه های پیش از نماز جمعه ضمن دعوت همگان به تقوی الهی اظهار داشت: سفارش پیغمبر به مردم این بود که دنبال طاعت های الهی باشند و از وحشت هایی که در روز قیامت پیش می آید با انجام تقوا خودشان را دور کنند و یکی از مظاهر تقوا توجه به نعمت های الهی و همچنین شکرگذاری است.

وی افزود: چقدر جامعه ما احتیاج دارد که رفتارش پیغمبر گونه باشد. ما موظفیم بر سیره پیامبر عمل کنیم و توصیه من به جوانان این است سیره پیامبر را مطالعه کنند و به آن عمل کنند.

امام جمعه همدان گفت: انبیاء آمدند تا مردم را از جهالت و خرافه نجات دهند، تا به رسومات غلط رو نیاورند و زنجیر های پیچیده بر پای مردم را آزاد کنند.

وی گفت: راه سعادت مردم ایمان آوردن به پیامبر و اطاعت کردن از ایشان و انبیاء که جامعه ما امروزه به اینها احتیاج دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما نباید طبق تجربه گذشته به اروپا اعتماد کنیم و هیچ تضمینی راجع به  لوایح نیست و باید بررسی کارشناسانه بشود و باید از تجربه های گذشته درس گرفت!

 

قزوین

 آیت‌الله عابدینی: دستگاه قضایی هرچه سریع‌تر عوامل همکاری‌کننده با "روح‌الله زم" در ایران را به مردم معرفی کند

به گزارش  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با تسلیت رحلت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: رسول اکرم (ص) پیامبر تقوا، آزادی، حق و امید بود و رحلت ایشان را به همه اهل عالم، امام زمان (عج) و رهبر فرزانه انقلاب تسلیت عرض می کنم.

 وی با بیان اینکه پیامبر (ص) می فرمایند روز قیامت چهار سؤال از انسان می شود، بیان کرد: از عمر انسان، از علم و دانش او و میزان عمل به آگاهی ها و دانسته ها، چگونگی جمع آوری ثروت و هزینه کردن آن و از محبت اهل بیت (ع) سؤال می شود و باید تکلیف این سوالات را در دنیا مشخص کرده باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) ابراز کرد: امام‌ می فرمایند؛ "زرنگ ترین انسان ها کسانی هستند که اهل تقوا باشند و حماقت ترین حماقت ها، فسق و فجور و معصیت است." کسی که تقوا را از دست می دهد انسان عاقلی نیست زیرا از ایمان خود استفاده نکرده است.

 امام جمعه قزوین با اشاره به ایام شهادت امام رضا(ع) عنوان کرد: این امام همام می فرمایند؛ "مشمول رحمت خداست کسی که امر ما را زنده کند و آرزوهای ما را برآورده کند، یعنی کسانی که علوم ما را فراگرفته و به دیگران نیز بیاموزد."؛ امام رضا(ع) در ادامه سخنان خودشان تاکید می کند اگر همه مردم دنیا شیرینی کلام ما به گوششان برسد این شیرینی به دل آنها خواهد نشست و دنبال ما حرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: محبت اهل بیت علیهم السلام به گونه ای است که اهل ایمان کلام و رفتار و عملکرد و منش امامان را دوست دارند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز هجرت نبی مکرم اسلام (ص) از مکه به مدینه، تصریح کرد: قرار شد حضرت مخفیانه هجرت کنند و امیرالمؤمنین (ع) در رخت خواب حضرت ماندند تا دشمن از این موضوع اطلاع نیابد.

 امام جمعه قزوین عنوان کرد: دشمن 40 جنگجو آماده کرده بود تا به پیامبر (ص) حمله کنند و کار وحی و دین را همان جا به پایان برسانند. در این شرایطِ خوف و خطر، امیرالمؤمنین (ع) در جای رسول خدا قرار گرفت اما خدا نظر دیگری داشت و جان ایشان را حفظ کرد.

 وی در ادامه به ناآرامی های لبنان اشاره کرد و با بیان اینکه «جعجع»، «جنبلاط» و «حریری» سه رکن این فتنه در لبنان علیه مقاومت اسلامی و سید حسن نصرالله بودند، بیان کرد: این فتنه مانند فتنه‌های کشور ما به شکست انجامید و برخلاف نقشه ای که آنها کشیدند اقتدار سیدحسن نصرالله بیش از پیش شد و خداوند را سپاسگزاریم.

عابدینی به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: خوب است همواره همه ما اهل کتاب و کتاب خوانی باشیم و از زمان و عمر خود به درستی استفاده کنیم تا مطالب جدید بیاموزیم و دائماً در فکر یادگیری باشیم.

خطیب جمعه قزوین افزود: بحمدالله پیشرفت های علمی کشور بسیار چشم گیر است اما باید در میان عموم مردم فرهنگ کتاب خوانی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با تسلیت شهادت محمدحسین فهمیده اظهار کرد: در این ایام روز نوجوان و بسیج دانش آموزی را داریم و این ایام را گرامی می داریم. بیش از یک میلیون جوان در پیاده روی اربعین حضور داشتند که جای افتخار است که جامعه جوان ما سمت و سوی حسینی، دینی و انقلابی دارند.

امام جمعه قزوین رونمایی از جت پیشرفته تمام ایرانی را محصول تلاش های جامعه جوان کشور دانست و گفت: با وجود همه تحریم هایی که متوجه کشور شده است، به همت تلاش جوانان توانمند ایرانی از جت آموزشی تمام ایرانی رونمایی شد و این مهم جای بسی خوشحالی و افتخار دارد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران با پشت سر گذاشتن چهل سالگی، امروز در شرایطی قرار دارد که درحال میوه دادن است و هر روز شاهد توسعه و پیشرفتِ تولیدات و دستاوردهای زیادی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، دفاعی و نظامی هستیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به دستگیری مدیر کانال آمدنیوز عنوان کرد: دستگیری جاسوس عرصه فضای مجازی که قدرت های استکباری دل خود را به او خوش کرده و امکانات زیادی را در اختیار او قرار داده بودند و تحت شدیدترین محافظت های پیچیده قرار داشت یک دستاورد بزرگ بود. کسی که در حقیقت سازمان سیاه، موساد، ام آی سیکس و سرویس جاسوسی فرانسه برای ادامه فعالیت او سرمایه گذاری کرده بودند.

 وی ادامه داد: این شیطانک جاسوس قدرت های استکباری امروز اسیر دست نیروهای اطلاعاتی ایران است و تمام منافقان داخلی و خارجی و فتنه گران باید منتظر باشند تا این جاسوس دستگیر شده رسوایشان کند. ما از دستگاه قضایی مصرانه درخواست داریم با همان روحیه انقلابی به تقاضای همه نمازگزاران و همه مردم هرچه زودتر پاسخ دهند و شاخه های این شیطنت را بدون ملاحظه هیچ مقام و مسئولی به مردم معرفی کنند تا دل ملت ایران آرامش پیدا کند.

عابدینی در ادامه گفت: ترکیه با همکاری پنهان با امریکا، صهیونیست ها و سعودی ها وارد ماجرای خطرناکی شده است، رهبر ما فرموده اند که امریکا هرچقدر در منطقه هزینه کرده بیشتر متحمل ضرر شده است. هزینه هایی که امریکا در عراق و سوریه کرد باعث استقلال بیشتر این کشورها شد و آنها امروز برادر دینی ما هستند و امریکا باید ذلت مندانه و بدبخت منطقه را ترک کند.

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: فاز دوم حرکت اربعین به طور یقین زینبیه است و برای رسیدن به آزادسازی قدس ما باید از سوریه عبور کنیم، این راه ها به لطف الهی به سرعت درحال بازگشایی است. خطاب به سران ترکیه هم می گوییم که این هشدار الهی را جدی بگیرید که به ستمگران تکیه نکنید که آتش می گیرید. سران قبلی کشورهای مختلف همچون صدام را ببینید و بدانید که وعده خدا حق است.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین گفت: به همه فرق و مذاهبی که از کشورهای مختلف دنیا در این پیاده روی عظیم حضور داشتند و به عشق سیدالشهدا حماسه آفرینی کردند خداقوت می گوییم و از زحمات همه مسئولان نهادهای دولتی و مخصوصا نهادهای مردمی و هییت های مذهبی و موکب داران و نیروهای انتظامی تشکر می کنیم و در راس این فعالیت ها از رهبر معظم انقلاب که مسیر عزت و اقتدار را به ما نشان دادند تشکر ویژه داریم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: از همه نهادها و دست اندرکاران دستگاه های اجرایی در استان قزوین، جوانان، جامعه رسانه‌ای، نیروی انتظامی و صدا و سیما که زمینه ساز انعکاس و پوشش برنامه‌های عظیم پیاده روی شدند قدردانی می کنیم. در کربلا شاهد بودم زمانی که دسته عزاداری مردم قزوین یک شب قبل از اربعین در بین الحرمین حرکت می کرد از بلندگوهای حرم به واسطه حرکت دسته عزاداری جمهوری اسلامی تشکر شد.

 

مازندران

حجت‌الاسلام یوسف‌پور: تمام نقشه‌های دشمنان در 40 سال گذشته خنثی شده است

به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های نماز جمعه ساری، با اشاره به قرار گرفتن در دهه وقف، اظهار کرد: اقدامات خوبی توسط اوقاف استان برای تشریح فرهنگ وقف انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: وقف صدقه جاریه است در اسلام جایگاه ویژه‌ای داشته و اولین واقف حضرت محمد(ص) است و بعد از آن همه اصحاب این مسئله را پیگیر بودند.

امام جمعه موقت ساری یادآور شد: وقف در تبلیغ اسلام و تبلیغ فرهنگ عاشورا و خدمت به جامعه جایگاه بی‌نظیری دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده مناسبی شود.

این مسئول ادامه داد: نشانه تقوا وقف است و برای کسانی که می‌توانند وقف کنند وظیفه بر دوش آنها نهاده شده است، این بهترین ارزش است، همچنین کسانی که املاک وقفی را در اختیار دارند باید مراقب باشند چرا که جواب آن در روز قیامت سخت و دشوار است.

یوسف‌پور با اشاره به قرار گرفتن در ایام شهادت شهید حسین فهمیده، گفت: تاریخ شهادت این شهید روز نوجوان نامگذاری شده است و باید تلاش کنیم که فرهنگ بسیجی را به عنوان ارزش در جامعه تلقی کنیم، آموزش و پرورش، خانواده، اولیا و مربیان وظیفه سنگینی برعهده دارند.

وی خواستار توجه به وحدت در بین مسلمانان شده است و گفت: امروز مسئله قدرت طلبی، تفرقه و اختلاف از تهدید جامعه اسلامی است.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به دستگیری روح الله زم توسط فرزندان سپاه بیان کرد: این عنصر فاسد به دنبال ایجاد اختلاف در جامعه بوده است که با هوشیاری فرزندان این مرز و بوم به صورت بسیار ماهرانه دستگیر شده است.

یوسف‌پور در پایان گفت: در حال حاضر که آمریکا برای ایجاد اختلاف تلاش همه جانبه می‌کند، دلسوزان انقلاب باید به دنبال تقویت وحدت باشند، در طول 40 سال همه نقشه‌های دشمنان اسلام با مدیریت امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی خنثی شده اما هوشیاری مردم باید تداوم داشته باشد.
 

کهگیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام حسینی: حیف است اسم روح الله بر عنصر کثیفی مانند زم باشد

به گزارش صبح زاگرس، امام جمعه شهر یاسوج ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه گفت: تقوا  یعنی از گناهان و زشتی ها، دروغ، غیبت، تهمت، گران فروشی و همه حرام ها خودداری شود هر کس از این حرام ها خودداری کند اهل تقوا است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به جهاد گفت: یعنی تلاش، استقامت و به فکر بودن و یک معنای دیگر دارد یعنی ایستادگی در مقابل جنگ ها، بالاترین جهاد ایستادگی در مقابل نفس اماره است، هرکس  تلاش و جهاد می کند برای خودش است نتیجه جهاد به خود ما می رسد جنگ با دشمن هم برای این است که مانعی بر سر راه اسلام و دین نباشد تا جامعه از خوبی های دین بهره مند شود هرکس جهاد و تلاشی می کند و با نفس اماره مبارزه می کند نفسش عاید خودش می شود خداوند به عبادت من و شما نیازی ندارد خدا خالق و غنی به ذات است و هیچ نیازی به ما ندارد غنی بی نیاز است.

وی افزود: میوه جهاد با نفس این است که انسان موفق می شود عمل صالح انجام دهد نتیجه ایمان صالح دخول در بهشت جاودان خداست، هرکس تلاش کند و با نفس و دشمن مبارزه کند برای خودش کاری کرده است خداوند از همه چیز بی نیاز است؛ نفس، انسان را به بدی دعوت می کند و باید بتواند با این دشمن درونی اش مبارزه کند و موفق شود.

حجت‌الاسلام حسینی در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته گفت: امروز روز یتیمی اهل اسلام است روز رحلت عزیزترین پیغمبر خدا یعنی رسول اسلام است پیغمبر خودش فرمود وقتی بر من درود می فرستید صدایتان را بلند کنید پیغمبری که خدا و فرشتگان الهی بر او صلوات می فرستند امتش باید این ذکر را در برنامه خود داشته باشند.

وی گفت: رسول اسلام ۲۳سال با سخت ترین و آزار دهنده ترین ها مقابله کرد تا توانست از جزیره العرب مسلمانانی را تربیت کند با کسانی که نزول قرآن را قبول نداشتند جنگ می‌کرد و برای برداشتن موانع از سر راه اسلام می جنگیدند.

حسینی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته گفت: امروز روز یتیمی اهل اسلام است روز رحلت عزیزترین پیغمبر خدا یعنی رسول اسلام است پیغمبر خودش فرمود وقتی بر من درود می فرستید صدایتان را بلند کنید پیغمبری که خدا و فرشتگان الهی بر او صلوات می فرستند امتش باید این ذکر را در برنامه خود داشته باشند. 

امام جمعه یاسوج به ساخت هواپیمای جت آموزشی یاسین اشاره کرد و گفت: به دست فرزندان ایران اسلامی ساخته شد هواپیمایی که از نظر تجهیزات برتری بر مصنوعات دشمنان مدعی دارد این امکانات دفاعی روز به روز دقیق تر و منسجم تر ساخته می‌شود تا دشمنان بفهمند تحریم بر ایران اثری ندارد در مقابل تحریم آمریکای جهان خوار جوانان و ملت ما با کمک ارتش هواپیمای جت ساختند.

وی به کار مهم اطلاعاتی سپاه یعنی دستگیری نیما زم اشاره کرد و گفت: او مهره ای فاسد بود که حیف است اسم روح الله بر این عنصر کثیف باشد مورد حمایت فرانسه، آمریکا و موساد صهیونیست بود این نمونه و نمادی است از اینکه ما در جنگ اقتصادی و جنگ سیاسی و اطلاعاتی می توانیم پیروز شویم و هر مهره ای را به دست بیاوریم.

 

سمنان

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد: اسلام واقعی، اسلام مقاومت و استکبارستیزی است/ وضعیت کتابخوانی در کشور مطلوب نیست

به گزارش مرآت، حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد امام جمعه موقت سمنان در خطبه های انماز جمعه این هفته سمنان با تقدیر از سپاه پاسداران در دستگیری سرشبکه آمدنیوز گفت: سپاه پاسداران کسی را بازداشت کرد که فساد رسانه‌ای داشت و در جنگ نرم علیه اسلام و انقلاب فعالیت می‌کرد.

مهدوی نژاد اضافه کرد: روح الله زم وابسته به اجانب بود و ضربه های فرهنگی و دینی فراوانی می زد. دستگیری او منافقین داخلی را هم به تکاپو انداخت.

وی همچنین تصریح کرد: دشمنان انقلاب بفهمند که نمیتوانند زاویه امنی برای خود ایجاد کنند و به کسانی که وعده کمک و حمایت می‌دهند هم ناکام می مانند. هرجا که باشند با دست‌های غیب الهی به سزای عملشان می‌رسند. 

امام جمعه موقت سمنان مقاومت را تنها را مقابله با دشمنان دانست و افزود: تجربه ثابت کرده هزینه مقاومت کمتراز هزینه سازش است. در موضوع هسته‌ای مذاکره کردیم و بدعهدی دشمن را دیدیم، آیا جایز در سایر موضوعات مذاکره کنیم؟ راهی جز مقاومت در برابر دشمنان نداریم و با تکیه بر توان داخلی نشان خواهیم داد که دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

مهدوی نژاد پیاده روی اربعین را مانور قدرت اسلام عنوان کرد و افزود: این حرکت عظیم روز به روز پرشورتر می‌شود. براساس گزارش مسئولان کربلا جمعیت امسال از ۲۵میلیون گذشت. این نشان‌دهنده این است که دنیا فهمیده است که اسلام آزادی بخش و واقعی اسلامی است که پرچمدارش حسین است. مبارزه با استکبار، فداکاری و ایثار اسلام واقعی است نه آن اسلام سعودی و آمریکایی.

وی هچنین خاطرنشان کرد: دشمن برای مقابله با این حرکت جهانی تلاش کرد بین ایران و عراق جدایی بیندازد اما پیاده‌روی اربعین نقشه آن‌ها را نقش برآب کرد.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه دشمن از جنگ نظامی با انقلاب اسلامی ناامید است اظهار کرد:اگر می بینید دشمن توطئه می‌کند، می‌داند از نظر نظامی شکست خورده و با انقلاب اسلامی نمی‌شود در جنگ نظامی مقابله کرد، دست قدرت اسلام و هدایت‌های رهبری ان‌گونه تو دهنی به دشمن زد که امروز ۲۵میلیون نفر در عراق پیاده روی میکنند و دشمن نیز با تفرقه افکنی تلاش می‌کند پایه های اتحاد را سست کنند.

مهدوی نژاد با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: وضعیت مطالعه در کشورمان مطلوب و مقبول نیست و اگر جامعه از کتاب دور شود، آگاهی از مردم گرفته شده و زمینه توطئه فراهم می‌شود.

 

آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام قریشی: مسئولان آموزش و پرورش به برقراری عدالت آموزشی اهتمام ورزند

به گزارش اروم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: در حوزه آموزش و پرورش نیازمند دقت هستیم، مسئولان این وزارت باید در خصوص تربیت دانش‌آموزان دقت کنند.

وی، افزود: معلمان باید به تربیت خود اهمیت دهند، تدریس برای دانش‌آموزان باید با الگو از خوش رفتاری انجام شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: دانش‌آموزان از رفتار معلمان درس می‌گیرد و بر همین مبنا باید نسبت به تربیت و آموزش معلمان دقت شود.

وی، ادامه داد: در متون دینی هم بر لزوم تعلیم و تزکیه نفس معلمان قبل از آغاز تدریس نامید شده است.

حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: اول باید نسبت به تربیت خود توجه کنند تا بعد به بقیه پرداخته شود.

وی، گفت: عدالت آموزشی باید در مدارس رعایت شود، ما مخالف مدارس غیرانتفاعی نیستیم اما این گونه نباشد که آینده مناسب در این مدارس تضمین شود و افراد طبقه متوسط و ضعیف از این امکانات باز بمانند.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: درخواست و انتظار از آموزش و پرورش این است که در حوزه عدالت آموزشی ورود پیدا کنند و باید به تمام عواقب اقدامات خود دقت کنند.

وی، در خصوص مباحث و مشکلات کشاورزی، بیان داشت: شاهد نبود بازاریابی مناسب برای محصولات کشاورزی هستیم که عامل اصلی مشکلات این حوزه است.

حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: جدیت در بازاریابی و مدیریت کشاورزی امری است که باید به آن توجه شود، ایجاد تعاونی‌های مناسب و پایانه صادراتی قوی، همراهی مسئولان بخش دولتی و خصوصی، اساتید دانشگاهی و نمایندگان از جمله راه‌های این مشکلات است.

وی، افزود: برخی مسائل در حوزه کشاورزی اسفناک است و بی توجهی به آن‌ها قابل قبول نیست. اساتید خوبی در حوزه کشاورزی داریم که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به فرا رسیدن فصل بارش‌ها، ابراز داشت: مسئولان باید نسبت به چاره‌اندیشی در مورد مدیریت بارش‌ها اقدام کنند تا همانند سال گذشته شاهد مشکلات برای مردم نباشیم.

وی، گفت: باید برای اقدام در مواقع بارش و کم‌بارشی تدبیر اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به لزوم توجه به قناعت در زندگی برای مقابله با وضعیت فعلی اقتصاد کشور، عنوان کرد: باید در این وضعیت نسبت به کنترل اقتصادی و هزینه‌های زندگی دقت کنیم و از اسراف و خرج زیاد خودداری کنیم.

وی، ادامه داد: اینکه به بزرگی و مجهز بودن منازل و ادارات توجه شود، این نماد بارز اسراف است. اوضاع زندگی ائمه(ع) و بزرگان دینی را به عنوان سرمشق زندگی خود قرار دهیم و در چارچوب فعالیت آن‌ها حرکت کنیم.

امام جمعه ارومیه، گفت: قناعت در زندگی یعنی جلوگیری از انبار لوازم زندگی و اکتفا به مقدار موجود، باید از ریخت و پاش جلوگیری کنیم.

وی، خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی هم خاطرنشان کرد: برخی ادارات دارای زمین‌های فراوان هستند و از ارائه به دیگر سازمان‌ها خودداری می‌کنند، این هدر دادن بیت‌المال است و باید در اختیار همه باشد.

 

کردستان

ماموستا خدایی: رونق فضای کسب و کار تضمین‌کننده رهایی از دشمن است

به گزارش کُردتودی، ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج با اشاره به نعمت امنیت و آرامش در جامعه، اظهار کرد: دین اسلام به خاطر رهایی از بیگانگان و دشمنان و تضمین سرفرازی مسلمانان بر تلاش و همت مضاعف تاکید کرده است.

وی افزود: انتظار می‌رود برای جبران کاستی‌ها و ضعف‌ها در جامعه همه ما احساس مسوولیت نماییم و در مسیر توسعه کسب و کار همت گماریم.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته با اشاره به آیات قرآنی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دستور موکد الهی است و همه پیامبران برای اجرای این مهم فرستاده شده‌اند تا انسان‌ها را به نیکی و درستی هدایت کنند.

ماموستا خدایی افزود: پیامبران الهی همگی معصوم بوده‌اند و انسان‌ها را به راستی در مسیر رساندن پیام‌های الهی به مردم گام برداشته‌اند.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دین اسلام جامع‌ترین و کامل‌ترین آیین و شریعت الهی است و متلعق به همه انسان‌هاست.

ماموستا خدایی افزود: اسلام دین عالم‌گیر بوده و قرآن کریم برنامه‌ای زنده و مترقی برای انسان‌ها در تمامی زمان‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) رحمتی از سوی خداوند متعال برای عالمیان است و حرکت در مسیر سیره و سنت ایشان وظیفه همه ما مسلمانان است.

 

چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام نکونام: مقاومت ملت ایران توطئه‌های دشمن را خنثی کرد

به گزارش جهانبین‌نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد ضمن تفسیر آیه 46 سوره کهف اظهار کرد: قرآن تلاش دارد به ما این معنا را القا کند که هه امور دنیا را به باقیات و صالحات تبدیل کنیم.
 
نکونام اضافه کرد: اگر انسان از هر چیزی بهره‌گیری خداگونه داشته باشد آن وقت است که همه زینت‌های دنیا تبدیل به باقیات صالحات می‌شود و با کوله‌باری عظیم به دنیای دیگر برویم.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اول آبان روز آمار و برنامه‌ریزی افزود: مساله برنامه‌ریزی و آمار هر دو از مسائل مهم یک ملت محسوب می‌شود، برای رشد و پیشرفت باید مسئولان برنامه‌ریزی کنند و برای آنکه درست برنامه‌ریزی شود باید آمار درستی نیز در دست باشد، آمارگیران و مردم جامعه در به دست آمدن آمار صحیح نقش بسزایی دارند.
 
وی با اشاره به قرارگیری در هفته سلامت ادامه داد: برنامه‌ریزان برای سلامت جامعه تلاش‌های گسترده‌ای انجام دادند و لازم است تلاششان را در این زمینه بیشتر کنند و تدارکات لازم برای آن را داشته باشند، متولیان برای درمان دردهای جامعه باید کاری کنند.
 
نکونام تاکید کرد: برخی از افراد گرفتار بیماری‌های صعب‌العلاج هستند و برای تامین مخارج درمان خود به مشکل برخورده‌اند و متاسفانه گاها افراد برای هزینه‌ درمان بیماری‌های ساده هم مشکلات مالی دارند لذا باید در جهت رفع این مشکل برنامه درست و حساب‌شده‌ای وجود داشته باشد.
 
امام جمعه شهرکرد بیان داشت: هشتم آبان ماه روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی به جهت شهادت شهید محمدحسین فهمیده  نام‌گذاری شده است این شهید با بصیرت دوستان و دشمنان را شناخت و از خود گذشت و ایثار کرد.
 
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به بصیرت ایمانی و نگاه درست شهید فهمیده در شناسایی راه درست افزود: ایثاری مانند ایثار شهید فهمیده ضرورت جامعه ایمانی است، بحمدالله دانش‌آموزان ما امروز در این مسیر گام برداشته و گام بر می‌دارند و راه خود را به خوبی شناخته‌اند و مراقب هستند شیاطین و شیطان‌صفت‌ها در آن‌ها نفوذ نکنند اما باید متولیان در این عرصه نیز راهگشا باشند.
 
وی به روز پدافند غیرعامل اشاره و تاکید کرد: پدافند غیرعامل مساله بسیار مهمی است و را نفوذ، تخریب و برنامه‌های سوء دشمن را بسته است و همه مجموعه‌ها را در مسیر اسلام قرار داده است.
 
نکونام ادامه داد: در روزهای پایانی ماه صفر قرار داریم درحالی که اربعین با بالندگی و افتخار انجام شد و مانور عظیمی از سوی پیروان اهل بیت(ع) صورت گرفت، با وجود آنکه دشمن خواست موانع بسیاری ایجاد کند و نمونه آن اتفاقاتی که د عراق رخ داد، اما به فضل الهی در امنیتی مثال زدنی و با همراهی عراقی‌ها و ایرانی‌ها این راهپیمایی صورت گرفت.
 
وی اضافه کرد: در آستانه ارتحال پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) قرار داریم و مراسم عزاداری در جای جای کشور برگزار می‌شود که در این مراسم‌ها لازم است برای بالا بردن اطلاعات دینی جامعهتلاش شود و فقط به سینه زنی و برگزاری روضه محدود نشود.
 
امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: همین مقاومت شما ملت ایران است، با کمک آن سالیان سال جلوی دشمن ایستادید و نگذاشتید به اهدافش برسد.

نکونام گفت: انسان انقلابی کسی است که بطور منطقی و با حرکتی انبیاءگونه در مسیر شهدا گام بردارد.
 
وی یکی از ویژگی‌های مهم انسان انقلابی را عدم دل‌بستگیش به دشمن دانست و اضافه کرد: افرادی که در مکتب اسلام پورش یافته‌اند هرگز فریب دشمن را نمی‌خورند و بنابر سفارش رهبر انقلاب اسلامی انسان‌های با این ویژگی‌ها باید در جامعه شان و منزلت بالایی داشته باشند.

 

فارس

آیت‌الله دژکام: حل آسیب‌های اجتماعی شیراز همت همگانی با میدان داری شهرداری را می‌طلبد

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه شیراز با بیان اینکه اگر در جامعه برادری وجود داشته باشد معلوم است ایمان واقعی نیز وجود دارد گفت: پیوستگی و دوام جامعه ما در مقابل تهدید ها، وجود برادری است و وقتی این چنین شود شیطان عقب نشینی می کند. بایستی حس و حال برادری در جامعه رشد و تقویت داده شود و هر جا برادر دینی دچار مشکل شد همه باید در چارچوب قانون و شرع کمک بدهند تا مشکل برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به موفقیت سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگیری مدیر یک شبکه ضد انقلاب بیان کرد: دستگیری مدیر کانال ضد انقلاب "آمد نیوز" که توسط چند سرویس اطلاعاتی قوی حمایت می شد نشان از قدرتمندی عزیزان اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ما دارد که عزتمندانه در همه عرصه ها حضور دارند.

آیت الله دژکام با تاکید بر وجود آسیب های اجتماعی موجود در شهر شیراز به ویژه در مناطق تاریخی و توریستی شهر، حل این مشکل را همت همگانی و رفع پراکنده کاری دستگاه ها و سازمان های مختلف دانست و اظهار کرد: یک گوشه چشم گیر آسیب های اجتماعی مشکلات اقتصادی است که همه باید برای حل آن کمک بدهند.در این راستا شهرداری می تواند محور باشد و سپاه و بسیج به صورت جهادی کار کرده اند که همچنان ادامه دارد و سایر ادارات اما باید این کار ها هماهنگ شود.

آیت الله دژکام ولایت و اخوت را دو رشته پیوند جهان اسلام اعلام کرد و افزود: پیوند با اهل البیت (ع) (ولایت) و پیوند با یکدیگر (اخوت) دو رشته ای است که جهان اسلام را پیوند می دهد.راهپیمایی اربعین نمونه بارز برادری است اینکه به برکت اهل البیت(ع) 20 میلیون نفر با 55 ملیت مختلف دور هم جمع می شوند نشان از ایمان واقعی است.

وی تصریح کرد: انگلیسی ها می گویند تفرقه بینداز و حکومت کن، وقتی ولایت و اخوت با هم پیوند بخورند هیچ دشمنی نمی تواند بر مسلمانان پیروز شود. با ایجاد اخوت درد های جهان اسلام درمان می شود.

امام جمعه شیراز ضمن تشکر از همه کسانی که در حماسه اربعین زحمت کشیده اند، عبور زائران کشور های همسایه را از استان فارس مطرح کرد و گفت: تقریبا عمده مسیر زائران هند، پاکستان و دیگر مسلمانان از استان فارس است وقتی آن ها می خواهند از این مسیر عبور کنند ما هم باید استقبال کنیم. حرکت هایی از سال قبل شروع شده است اما کافی نیست و اماکن متبرکه مثل امام زاده های بین مسیر می تواند مکان های خوبی باشد و توقع می رود که اداره اوقاف آن ها را برای این امر تجهیز کند.

خطیب نماز جمعه شیراز رحلت پیامبر اسلام (ص) را بزرگترین عزا عالم اعلام کرد و گفت: مصیبت پیامبر اکرم (ص) باید توجه داشته باشیم و احترام کنیم، توقع از جوان ها و هیئت ها این است که همه حرکت کنیم تا اثر اجتماعی آن حس شود.

اینجا شهر امین ولایت است باید بگوییم که صاحب عزا این جاست و در 4 مسیر منتهی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) جوان ها باید غوغا کنند. اصل عقیده ایمانی اینجا قوی است اما باید جلوه گر باشد و تاثیر اجتماعی خود را نشان بدهد.

گفتنی است میز خدمت هفته آینده نماز جمعه با حضور اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس و شهرداری منطقه 11 شیراز برگزار می شود.
 
 

اردبیل

حجت‌الاسلام عابدیان: آمریکا، قاتل زنجیره‌ای توافقات بین‌المللی است/بازیکن پرسپولیس شعار خود را قهرمانانه اعلام کرد

به گزارش سبلان‌ ما، حجت‌الاسلام حسن عابدیان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به لزوم رعایت تقوا در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی اظهار داشت: هر ملتی حرکتش بر اساس تقوا باشد و تقوا را در زندگی فردی و اجتماعی خود معیار و ملاک قرار دهد، خداوند گشایش و فرج را در ساحت های مختلف زندگی‌اش ایجاد می کند.

وی گفت: اگر امتی با خدا باشد دیگر ترسی از ابر قدرت ها نخواهد داشت همچنان که در شکافته شدن دریا بر قوم حضرت موسی، اعتماد به خداوند بود که کار آن‌ها را به پیش برد؛آن زمان، اعتماد به خداوند موجب شد تا در برابر فرعون که ابرقدرت زمان بود، نهراسند و به پیروزی برسند اکنون نیز ما در برابر ابر قدرت زمان که آمریکاست با توکل بر خداوند، پیروز میدان خواهیم بود.

عابدیان افزود: انسان فطرتا در پی تعامل است و هیچ عاقلی آن را نفی نمی کند اما تعامل با شخصی که روحیه استکباری دارد، انسان را به منزله گاو شیر ده می خواهد و توطئه می کند تا ریشه او را از بین ببرد، بر خلاف سیره عقلاست. لذا آقای روحانی هم تصریح کرد که تعامل با این دولت مستکبر، دیوانگی است.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: آمریکا، قاتل زنجیره ای توافقات بین المللی است. حضرت امام فرموده بودند "رابطه ما با آمریکا، رابطه گرگ و میش است" لذا در نتیجه می بینیم که هیچ گاه مستضعف نمی‌تواند با مستکبر رابطه داشته باشد مگر اینکه طرف مقابلش دست از استکبار خود بردارد. در مقابل چنین کشوری تقابل لازم است نه تعامل.

وی افزود: ما در تمام دوره‌های بعد از انقلاب با اکثریت کشورها تعامل داشته‌ایم لیکن امروز آن چیزی که بیشتر از تعامل با دنیا برایمان مفید است، تعامل با یکدیگر است. این سخن بدین معنا نیست که ما از مواضع خود عقب نشینی کنیم؛ ما باید در ضمن حفظ اعتقادات صحیح خود، در زیر سایه رهبر معظم انقلاب، تعامل و انسجام درونی خود را تقویت کنیم و به صورت متحد با توان داخلی بر مشکلات غلبه کنبم.

وی با تقدیر از عمل شجاعانه بازیکن پرسپولیس اظهار کرد: در این راستا آقای ترابی در زمانی که برخی از هم لباس های او و سلبریتی ها غوغای تجمل، تبرج و مخالفت از ارزش ها به راه انداخته اند، قهرمانانه شعار خود را اعلام کرد که "تنها راه نجات کشور، اطاعت از رهبری است".

 عابدیان در خاتمه با گرامیداشت هفته وقف گفت: وقف، خیرات بسیار مهم و ویژه ای است که ویژگی های منحصر به فردی دارد. وقف می‌تواند تمام خیرات را احیاء کند و در قالب هرکدام از آنها تحقق پیدا کند و هرکس می تواند با هر سلیقه‌ای در ساحت‌های مختلف اقدام به وقف کند.

امام جمعه موقت اردبیل بیان کرد: وقف ثروت زیادی هم نمی خواهد و  هرکس با هر تمکن مالی می‌تواند اقدام به وقف کند.

وی تصریح کرد: مناسب است اداره کل اوقاف و امور خیریه صندوق‌هایی در فضای حقیقی یا امکاناتی را در فضای مجازی فراهم آورد تا هرکس با هر تمکن مالی بتواند در وقف مشارکت کند.

 

لرستان

آیت‌الله میرعمادی: برخی مسئولان به دنبال دوقطبی کردن جامعه هستند

به نقل از سفیرافلاک، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم آباد با اشاره به ایام حزن و اندوه دهه آخر ماه صفر اظهار داشت: بزرگ ترین مصیبت عالم در آخر ماه صفر قرار گرفته است چراکه نبی مکرم اسلام در ۲۸ صفر رحلت کردند و امام حسن(ع) و امام رضا(ع) به شهادت رسیدند.

وی افزود: امروز باید از شخصیت پیامبر(ص) به عنوان اسوه حسنه درس بگیریم؛ انسان سازی، تعلیم و تربیت، تزکیه، رساندن انسان به مقام توحیدی و کمال، جامعه سازی، تشکیل حکومت، اداره جامعه و ظلم ستیزی دو هدف مهم پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان عنوان کرد: پیامبر(ص) با روش اخلاق و مدارا کردن، امام حسن(ع) با صلح، امام رضا(ع) با پذیریش ولایت عهدی مردم را جذب کردند.

وی با اشاره به اهمیت زمان شناسی و بصیرت داشتن مردم بیان کرد: باید زمان شناس باشیم و بصیرت داشته باشیم تا بتوانیم حق را از باطل تشخیص دهیم؛ زمانی که شبهه ایجاد می شود زمان شناس بودن و بصیرت داشتن مهم است.

میرعمادی به موفقیت ها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های گسترده دشمنان اشاره کرد و گفت: طراحی و ساخت هواپیمای جت آموزشی و طراحی پهپادهای گوناگون که در ایران شکل گرفت، قدرت عملیاتی اطلاعاتی که نیروهای ما از آن برخوردارند، دستگیری سرشبکه کانال و سایت آمد نیوز که کار بسیار بزرگ و شاهکار اطلاعاتی عملیاتی بوده است این موفقیت ها مصداق شعار انقلاب اسلامی ما می توانیم است.

وی با بیان اینکه این پیشرفت ها دنیا را متحیر و دشمنان را دستپاچه، سردرگم و عصبانی کرده است تصریح کرد: این پیشرفت ها را مرهون هدایت های حکیمانه رهبر انقلاب و فداکاری ایثار و گذشت جوانان مومن انقلابی و وحدت، انسجام و وفاداری ملت ایران هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: مردم در این ایام از هرکسی که تریبون دارد باید مطالبه خدمت داشته باشند، امسال برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را به عنوان آزمونی بزرگی در پیش رو داریم و برای این کار نیازمند وحدت و آرامش در جامعه هستیم.

وی اظهار داشت: شاهد اقدامات فرافکانه برخی مسئولان هستیم که به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه افکنی هستند، آن هایی که تریبون دارند از الان شروع به ایجاد دودستگی و دوقطبی در جامعه کرده اند .

میرعمادی با ابراز تاسف از وضعیت زیرساخت های شهر خرم آباد و احتمال بروز سیلی دوباره افزود: باید به این مردم خدمت کنیم وقتی این وضع شهر خرم آباد است اگر دوباره سیل بیاید چه می شود؟ چرا دائما بر طبل اختلاف می کوبید و به دنبال ایجاد دوقطبی کاذب هستند؟ برای مردم چه کار کرده اید؟ مردم مشکل دارند، مرهم، امید، آرامش، وحدت و هم افزایی برای مردم ایجاد کنید.

وی عنوان کرد: استکبار به دنبال از بین بردن جبهه مقاومت اسلامی است لذا نیازمند به وحدت و آرامش هستیم؛ امسال پیاده روی اربعین حسینی با اقتدار کامل به پایان رسید و بار دیگر قدرت نمایی اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) نشان داده شد.

 

کرمانشاه

آیت‌الله علما: تمام گره‌های کشور زیر سایه هدایت‌های ولی‌فقیه باز می‌شود

به نقل از مرصاد، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: خداوند رسول اکرم(ص) را به عنوان اسوه و مظهر تمام خوبی ها و ارزش های عالم معرفی می کند.

وی افزود: در طول زمان ها انسانها همواره به عنوان الگو و رحمت کسی را لازم دارند لذا خداوند رسول اکرم(ص) را برای این کار به تمام بشریت تا روز قیامت معرفی کرده است.

خطیب جمعه کرمانشاه بیان داشت: همانطور که عالم و انسان گستردگی دارد رسول خدا(ص) هم این گستردگی را دارد و در هر زمان و مکانی به اقتضای آن زمان و مکان تفسیر می شود.

آیت‌الله علما گفت: رسول اکرم(ص) در همه ابعاد از جمله بعد اخلاقی الگو و اسوه است و خداوند در قرآن از ایشان به عنوان خلق عظیم نام می برد.ایشان هیمنه علمی، عملی، فکری و اخلاقی را در اسلام دیده است که دنیا را به اسلام دعوت می کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان تربیت شود، همه هستی و موجودات تربیت خواهد شد چرا که تمام اینها تحت اختیار انسان هستند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه پیامبر شاگرد بی واسطه خداوند بود، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) معلم بشریت است و تمام انسان ها را به توحید و خداشناسی دعوت کرد و آنچه لازم بود به بشر امر و نهی کرده است لذا ضروری است کارهای انسان روح تقوا و اخلاص داشته باشد.

آیت‌الله علما با بیان اینکه دهه آخر صفر  دهه وقف نامگذاری شده است، گفت: وقف یکی از احکام اسلام است که بسیار با ارزش و منشاء کارهای فرهنگی و دینی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان کرمانشاه جزو استان هایی است که موقوفات آن در حد بالاست و موقوفات در جهت ترویج دین، رسیدگی به امور فقرا، انجام کارهای تبلیغی، حوزه‌های علمیه، زوار کربلا، نسخه های پزشکی و ... هزینه می شود.

نماینده ولی‌فقه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: موقوفات عام المنفعه برای همه لازم است و کسانی که برایشان امکان دارد در صدقات جاری باید پیش قدم شوند.

آیت‌الله علما در ادامه به مناسبت‌های هفته پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: چهارم آبان روزی است که امام(ره) نسبت به پذیرش قانون کاپیتولاسیون اعتراض شدید اللحنی داشتند.

وی افزود: بر اساس این قانون آمریکایی‌ها می‌توانستند هر کاری که خواستند انجام دهند و دستگاه قضایی ایران حق نداشت نسبت به آنها اعتراض داشته باشد که امام فریاد زد و حاکمیت آمریکا را در این کشور زیر سوال برد و همین سبب شد امام(ره) را به ترکیه تبعید کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: روز چهارم آبان ماه همچنین سالروز شهادت فتحی شقاقی دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که به دست اسرائیلی‌ها به شهادت رسید.

آیت‌الله علما اظهار داشت: ۲۸ صفر مصادف با رحلت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ع) است و در آخر ماه صفر نیز شهادت  امام رضا (ع) است.

وی با بیان اینکه هفتم آبان مصادف با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی است، بیان داشت: ضروری است والدین فرهنگ کتابخوانی را در بین فرزندان خود ترویج کنند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: همچنین روز ۸ آبان روز پدافند غیرعامل است که این امر در برقراری امنیت کشور ما دخالت بسیاری دارد.
آیت‌الله علما ضمن تشکر از همه کسانی که در برپایی راهپیمایی اربعین زحماتی متقبل شدند، گفت: در این راستا از همه موکبداران چه در کشور ایران و چه در کشور عراق که توانستند به خوبی از زائرانی که از 70 کشور دنیا در این راهپیمایی شرکت کرده بودند پذیرایی کنند، تقدیر و تشکر می کنیم.

وی بیان داشت: از تمام ادارات ذیربط که تلاش کردند تا این راهپیمایی عظیم به خوبی برگزار شود و 3.5 میلیون زائر ایرانی به سلامت به زیارت رفتند و برگشتند تقدیر می شود.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه همچنین تلاش شبانه روزی نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانی، صدا و سیما و سربازان گمنام امام زمان(عج) را قابل تقدیر دانست.

آیت‌الله علما همچنین ضمن تشکر از استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی این 37 سال اولین باری است که از استانداری تقدیر می کنم اما با تلاشها و رایزنی های ایشان در عراق و ایران بود که این مرز صدساله و قدیمی ترین مرز ایران و عراق بازگشایی شد و امیدواریم همچنان تردد از این مرز ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: همه این موفقیت ها زیر سایه ولی فقیه است که با خط‌دهی راههای بسته را به روی دنیا باز کرده است و با هدایت های ایشان کار به جایی رسیده که امروز بیش از 25 میلیون جمعیت از سراسر دنیا در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند.

 

گلستان

آیت‌الله نورمفیدی: حوزه‌های علمیه به خنثی سازی دشمن در شبهه افکنی دینی برای جوانان ورود کند

به نقل از گلستان ما، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه در گرگان اظهار کرد: دشمنان تلاش های زیادی در شبهه افکنی در عقاید جوانان ایرانی انجام می دهند، لذا روحانیت و حوزه های علمیه باید برای رفع این القائات غلط وارد میدان شوند.

وی افزود: دشمنان شبهات زیادی را علیه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) ایجاد می‌کنند تا از این طریق جوانان ما را بی‌اعتقاد کنند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد:  حوزه‌های علمیه باید در مسیر نشر معارف اسلامی  و خنثی سازی شبهات و توطئه‌های دشمنان که از مهم ترین وظایف آن است،  نقش‌آفرینی کنند.

نومفیدی در ادامه به برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: حضور میلیونی زائران امام حسین (ع) در اربعین حسینی بار دیگر علم و پرچم امام حسین را پس از ۱۴۰۰ سال زنده و بر افراشته کرد.

وی ضمن تشکر از دولت و ستاد اربعین حسینی در فراهم سازی مقدمات این راهپیمایی بزرگ، یادآورشد: حضور گسترده ایرانی ها در کنار مشارکت ارزشمند عراقی ها در این راهپیمایی بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که قیام و پرچم عاشورا در طول تاریخ زنده خواهد ماند.

نورمفیدی در خاتمه تاکید کرد: بیاد از حمایت های مرجع عالیقدر تشیع آیت الله سیستانی در بسیج همه خدمات و نیروهای عراقی و دولت و پلیس عراق در طول این راهپیمایی تقدیر کرد زیرا همه زیر بیرق سید الشهدا یکصدا و یک هدف کرد.

 

مرکزی

آیت‌الله دری نجف آبادی: آمریکایی‌ها معاهدات خودشان را هم زیر پا می‌گذارند

به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه با تاکید بر عظمت مراسم اربعین گفت: امید است هیئات مذهبی مراسم ایام پایانی ماه صفر را هر چه با عظمت تر برگزار کنند و معارف دینی را هرچه غنی تر و پر محتوا تر ارائه دهند چرا که بزرگترین سرمایه سعادت دنیا و آخرت ارتباط با اهل بیت و قرآن است.

دری نجف آبادی به عهد شکنی های آمریکایی ها پرداخت و عنوان کرد: آمریکایی ها معاهدات بین المللی ای که خودشان هم درست می کنند را زیر پا گذاشتند در صورتی که الفبای تعامل در دنیا از روز اول وفای به عهد و پیمان بوده است.

وی یکی از محوری ترین پایه های جامعه بشری را توجه به عهد و پیمان بر شمرد و تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام در محیط جاهلیت از حفظ تعهدات حتی در قبال دشمنان می گوید ولی کسانی که امروز ادعای تمدن دارند از گرگ ها هم بدتر عمل می کنند و می خواهند که به ملت ها ذلت تحمیل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: این گرگهای آدم خوار قراردادی را بستند و امضا کردند و حتی به شورای امنیت بردند و بعد زیر آن زدند و حالا که وزیر ما برای حضور در اجلاس بانک جهانی قصد حضور در آنجا را دارد ویزا صادر نمی کنند. این درحالی است که آمریکایی که محل برخی از سازمان های جهانی است تعهد داده است که حقوق ملت ها را رعایت کند.

وی به حوادث پیش از اربعین عراق پرداخت و اظهار کرد: آمریکا، اسرائیل و آل سعود به این حوادث دامن می زنند و پول خرج می کنند و در لبنان نیز به همین شکل است؛چرا که در جنگ ۳۳ روزه و دیگر اقداماتشان شکست خوردند  و حالا در تلاش برای ایجاد فتنه و درگیری داخلی و طایفه ای هستند.

امام جمعه اراک با تاکید بر نقش آل سعود در این قضایا اضافه کرد: آنها از ابتدا با جمهوری اسلامی و ولایت فقیه مشکل داشتند و روز به روز به این مسیر خود ادامه دادند و حالا که در جایی مانند لبنان قدرت جمهوری اسلامی را می بینند مشکلی ندارند که همانطور که برای نابودی یمن میلیارد ها دلار هزینه کردند در کشور دیگر نیز در راستای آدم کشی و فتنه گری هزینه کنند.

وی با اشاره به اعتراضات احتمالی امروز د  عراق و اعتراضات هفته های گذشته کار گران استان گفت: ما با تظاهرات سالم مشکلی نداریم فقط می گوییم نباید مسیر و راه آهن بسته شود و مجوز های لازم را داشته باشد و اگر حق اعتراض مدنی است پس اصولی دارد و باید اصولش رعایت شود.

دری نجف آبادی به ساعت کار و تلاش در کره جنوبی و حرف اول آنها در ده صنعت اول دنیا علی رغم نداشتن منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: مدیران و کارگران باید همت کنند؛ کار، اندیشه و فکر تولید کنند؛ طراحی و مهندسی کنند، فقط نمی شود که توقع داشت که دولت وام بگیرد و حقوق بدهد مگر بانک ها تا چه زمانی می توانند پشتیبانی کنند و حتی این خود تورم زاست.

وی ادامه داد: هیچ ملتی با تنبلی و مفت خوری و سربار جامعه بودن آقا نمی شود و تلاش، مجاهدت، فداکاری و همت است که می تواند ملت ها را عزیز کند.

نماینده ولی فقیه در استان اقتصاد مقاومتی را در گرو صرفه جویی، قناعت، سرمایه گذاری، عمل و تلاش دانست و عنوان کرد: برخی آدمها تنبل هستند و فقط نشسته اند؛ این بی انصافی است و طلبه ها، دانشگاهیان، کارگران و کارمندان و ... همه باید تلاش کنند. امروز مفت خوری و سربار جامعه بودن حرام است و واجب است که کار کنیم و با کار است که کشور آباد می شود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی با همت های بلند محقق می شود و قله های بلند فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کار و تلاش می طلبد و هر کس باید به اندازه خودش فداکاری کند.

دری نجف آبادی به قضیه کشف بیش از سی جسد اهالی چین در سرد خانه یک کامیون در انگلیس پرداخت و خاطر نشان کرد: متاسفانه این اتفاق اولین باری نیست که در انگلیس رخ می دهد، ربایش، کشتن آدم ها و خرید و فروش اعضای بدنشان مفهومی دیگر از تمدن انگلیسی را نشان می دهد. مسئولین انگلیسی باید توضیحی قانع کننده در این خصوص به دنیا دهند. البته باید گفت برده داری مدرن غرب و ارزش قائل نشدن بر جوامع انسانی ننگی است که بر فرهنگ غربی خورده است.

 

یزد

آیت‌الله ناصری: دستگیری روح‌الله زم؛ شاهکار اطلاعاتی سپاه
 
به گزارش یزدرسا، امام جمعه یزد با اشاره به دستگیری روح‌الله زم، سر شبکه سایت ضدانقلاب آمدنیوز گفت: این فرد یکی از افراد آمریکا، اسرائیل و صهیونیست بود که با شاهکار اطلاعاتی سپاه پاسداران دستگیر شد.
 
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان یزد با تاکید بر ضرورت تربیت فرزندان در مسیر درست اذعان کرد: مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و والدین باید فرزندان را در مسیری که انقلاب و امام حسین (ع) شروع کرده تربیت کنند؛ مسیری که پیشرفت در تمام عرصه ها را برای انسان به ارمغان می آورد.
 
وی با اشاره به برخی درگیری‌ها در عراق گفت: مسلمانان این کشور و مسئولان آنها باید مواظب توطئه‌ آمریکایی‌ها و سایر دشمنان اسلام باشند و با بصیرت کامل در راستا همبستگی ملی در کشورشان تلاش کنند.
 
خطیب جمعه یزد بابیان اینکه حرکت اربعین حسینی امتیازات و خصلت‌های بسیار مثبتی را در پی دارد، تصریح کرد: جنبه مردمی حرکت اربعین حسینی باید حفظ و دولت‌ها نباید سعی کنند که این برنامه چهره دولتی به خود بگیرد.
 
ناصری تاکید کرد: باید برخی نیازها و زیرساخت‌های لازم برای تردد آسان و تامین آسایش زائران برای سال‌های بعد توسط ۲ کشور صورت گیرد.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به اینکه اخلاص در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی باید در طول سال نیز حفظ شود گفت: این عمل مخلصانه که برای امام حسین (ع) و خدای متعال است باید حفظ شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطر نشان کرد: یارانه برخی افراد در روزهای اخیر قطع شده است؛ این عمل باید دقیق و طبق برنامه باشد تا اقشار آسیب‌پذیر دچار مشکل نشوند.
 
وی در ادامه با اشاره به دستگیری روح‌الله زم، سر شبکه سایت ضدانقلاب آمدنیوز گفت: این فرد یکی از افراد آمریکا، اسرائیل و صهیونیست بود که با شاهکار اطلاعاتی سپاه پاسداران دستگیر شد که سبب سردرگمی دشمنان انقلاب و نظام شده است.
 
 
البرز

آیت‌الله حسینی: تحریف بیانِ رهبری خط قرمز ماست/ تصویب لایحه FATF خودسوزی کشور است

به گزارش تیتریک، امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه 28 صفر ارتحال خاتم انبیا محمد (ص) بوده و شهادت ایشان اعظم مصائب است، گفت: رسول خدا (ص) نشان دادند دین از سیاست جدا نیست و با اندیشه های جاهل و بدعت ها مبارزه کردند اما متاسفانه امروز دیده می شود چقدر خرافه به اسلام ناب وارد شده است.

آیت الله حسینی همدانی نقل قول اسحاق جهانگیری درباره تصویب و تایید لوایح FATF افزود: تحریف گفتار و بیان امام و رهبری خط قرمز ماست و ما با کسی در این زمینه رودربایستی نداریم، آنجایی که ببینیم به امام و رهبری انحرافی نسبت داده شود مقابل آن ایستاده و اجازه عبور نمی دهیم، کسی با شفافیت امور مخالفتی ندارد اما تا زمانی که دشمن از این فضا بهره برداری نکند. 

وی اظهار داشت: لوایح نه در مجلس و نه در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب نشده است در نتیجه مسئول باید امانت دارد باشد و بداند که چگونه عمل و رفتار کند، چرا آقایان می خواهند با جنگ روانی خواسته های خود را به نظام تحمیل کنند؟ برجام به عنوان یک خسارت محض کافی نبود؟ 
 
آیت الله حسینی با اشاره به اینکه دستگاه تصمیم گیر باید بدون فشار و اعمال سلیقه منافع ملی را دنبال کند، تصریح کرد: طرح آمریکا برای فشار حداکثری بر مردم ایران شکست خورده است، چرا عده ای از خوشحالی مردم ناراحت هستند؟ عده ای می خواهند با ترساندن مردم از عدم تصویب لوایح درصدد هستند کار را برای مردم سخت کنند. 
 
وی گفت: اگر FATF را بخواهند بر ما تحمیل کنند، چگونه آقایان می خواهند تحریم ها را دور زده و نفت بفروشند؟ چگونه می خواهید دارو و اقلام اساسی را وارد کنید! تصویب این لایحه به معنای خودسوزی و خودکشی است، آقایان اگر به حرف دلسوزان توجه ندارید لا اقل به حرف دشمن نگاه کنید. 
 
امام جمعه کرج با اشاره به اینکه رهبری به صراحت در باره لایحه مذکور نظر خویش را اعلام کردند و امروز دستگاه های تصمیم گیر باید با فراغ بال تصمیم گیری کنند، درباره اقدام انقلابی بازیکن البرزی پرسپولیس افزود: آیا نظر کسانی که ناجوانمردانه به مهدی ترابی حمله کردند این است که تنها راه نجات کشور اطاعت از آمریکا است؟ آیا آقایان اعتقادی به اطاعت از رهبری ندارند؟ 
 
آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: مهدی ترابی با این حرکت نشان داد که حتی در زمین ورزش و هر فعالیتی می توان وظیفه انقلابی خود را به جا آورد و از حق دفاع کرد، اگر اقدام این بازیکن تاثیرگذار نبود داغ بر روی دل عده ای نمی گذاشت. 
 
وی تصریح کرد: ساختارهای کشور ایران و عراق در پذیرایی جمعیت بزرگ اربعینی اگر چه درست نبود و عده ای شیطنت کردند اما باید از افرادی که زمینه برگزاری باشکوه این مراسم معنوی را فراهم کردند به ویژه موکب داران البرز، تشکر کرد.
 
امام جمعه کرج گفت: به کارگیری افرادی که فساد مالی، اخلاقی و سیاسی دارند در پست های مختلف البرز اقدام غلطی است و باید دستگاه قضایی و امنیتی بدون ملاحظه در این باره اقدام کنند و الا خسارت جبران ناپدیری به نظام وارد می شود و این مسئله به کسانی باز می گردد که در زمینه نظارت بر انتخاب افراد کوتاهی کرده اند. 
 
آیت الله حسینی همدانی در تذکری نسبت به انتصاب افراد مسئله دار در البرز عنوان کرد: از این مسئله کوتاه نخواهم آمد، البرز متاسفانه به شدت از سوءمدیریت ها و مفاسد رنج می برد، سرعت تغییر مدیران در استانی گاهی کمتر از یک روز است و صبح برای کسی حکم زده شده و شب به عنوان فرماندار انتخاب می شود. 
 
وی روش مذکور را نشان دهنده ناپختگی دانست و با اشاره به اینکه چرا برای شخصی که حکم به وی داده شده، حکم دیگری زده می شود در حالی که این عملکرد درست نیست، افزود: چرا در مسابقات بانوان استان عکاس و تدارکات مرد است، مخالف ورزش نیستیم اما نباید زمینه فحشا را فراهم کرد. 
 
امام جمعه کرج اظهار داشت: مدیریت شهری نسبت به آبگرفتگی های احتمالی در شهر برنامه ریزی لازم را داشته باشد تا پس از وقوع حادثه اعلام نکند آمادگی لازم را نداشتیم.
 
آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه تصریح کرد: تخریب چهره های انتخاباتی خلاف شرع است و باید بدون بردن اسم نسبت به بیان شاخصه ها شفاف سازی کرد.
 
 

گیلان

 آیت‌الله فلاحتی:‌ شفاف‌سازی مالی مسئولان منجر به جلب اعتماد عمومی می‌شود

به گزارش هشت دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نمازجمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: تقوا به وسیله صبر کسب می شود و اگر هر امتی از دو ویژگی صبر و تقوا برخوردار باشد خداوند ملائکه را به کمک آنها می فرستد.

وی به نامگذاری روز وقف به عنوان میراث ماندگار در ۴ آبان ماه جاری اشاره کرد و افزود: از متولیان امر می خواهیم احکام شرع را درباره وقف عملیاتی کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه چهارم آبان ماه یادآور افشاگری امام(ره) علیه کاپیتولاسیون در مدرسه فیضه است، تصریح کرد: قانون کاپیتولاسیون به معنای تحقیر ملت ها است.

آیت الله فلاحتی، چهارم آبان ماه جاری را مصادف با رحلت پیامبر عظیم شان اسلام(ص) و شهادت امام حسین مجتبی(ع) دانست و بیان کرد: یکی از مشکلاتی که پس از رسول اکرم(ص) اهل بیت(ع) به ویژه امام حسن مجتبی(ع) با آن مواجه بودند، نبود توانایی تحلیل سیاسی مسائل روز توسط مردم بود.

وی با اشاره به اینکه نبود برخورداری از قدرت تجزیه و تحلیل سیاسی و فقدان بصیرت، ویژگی مردم زمان امام حسن مجتبی(ع) بود، خاطرنشان کرد: مردم زمان امام حسن(ع) از ویژگی بصیرت که می تواند جامعه را سعادتمند کند، برخوردار نبودند و معاویه با پول توانست برخی شیعیان را تطمیع کرده و به طرف خود بکشاند.
نماینده ولی

فقیه در گیلان به درک بالای ملت ایران اشاره کرد و گفت: امام(ره) و مقام معظم رهبری در تمام عرصه ها به بصیرت دهی پرداختند و مردم در شرایط بحرانی می دانند چگونه رفتار کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه داشتن بصیرت مردم ایران را در تراز امت اسلامی و قرآنی قرارداده است، بیان کرد: بصیرت مردم ایران را مدیون خون شهدا، آزادگان و مردم انقلابی هستیم که در سختی ها همواره پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند.

وی به سالروز شهادت امام رضا(ع) در سه شنبه هفته آینده اشاره کرد و یادآور شد: امام رضا(ع) و امام حسین(ع) دو ویژگی داشتند که هر دو امام در غربت جان دادند ضمن اینکه هر دو بزرگوار با مردم نادان زمان خود مواجه بودند.

امام جمعه رشت با اشاره به تصویب قانون شفاف سازی مالی مسئولان توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و پیگیری این قانون توسط قوه قضاییه، اظهار کرد: اجرای قانون مذکور برای مسئولان بسیار عالی است.

آیت الله فلاحتی به زدوبند فرزندان بعضی از مسئولان اشاره کرد و افزود: مسئولی داریم که بیش از ۱۵ خانه داشته و قیمت هر کدام بیش از ۲ میلیارد است.

وی با تاکید براینکه مسئولان وظیفه دارند اموال و دارایی خود را شفاف سازی کنند، بیان کرد: مسئولیت در نظام اسلامی جنون می خواهد و مدیر باید جهادگر باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، شفاف سازی مالی را سبب جلب اعتماد عمومی دانست و تصریح کرد: شفاف سازی مالی موجب راستی آزمایی شده و کاهش نظارت را به همراه دارد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به حذف برخی یارانه بگیرها، خاطرنشان کرد: در دولت گذشته یارانه پرداخت کردند که اصل آن خوب بود اما باید دارای سازوکارهایی باشد.

وی ادامه داد: برخی افراد دارای حساب میلیاردی هستند اما درخواست دریافت یارانه را دارند و اگر آنها را حذف می کنید این مبلغ را به یارانه دهک های پایین جامعه اضافه کنید.

امام جمعه رشت با قدردانی از ملت خوب و دولت عراق در مهمان نوازی از زائران امام حسین(ع)، گفت: تاثیر شگرف راهپیمایی اربعین حسینی(ع) را در دنیا مشاهده کردیم.

آیت الله فلاحتی در ادامه به موعظه به عنوان یکی از راهکارهای تربیت در مبانی دین اسلام اشاره کرد و یادآور شد: موعظه باید نرم و ملایم باشد.

وی با بیان اینکه موعظه شونده باید آمادگی شنیدن حرف خوب و گفتار نرم را داشته باشد، تصریح کرد: زمینه موعظه پذیری در موعظه شونده بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.