امیر حاتمی عنوان کرد؛

دستیابی به فناوری‌های پیشرفته و نوظهور مهمترین اولویت وزارت دفاع در سال ۹۹

وزیر دفاع گفت: رویکرد وزارت دفاع در سال جدید تجمیع نیاز‌های نیرو‌های مسلح و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته و نوظهور براساس تهدیدات آینده خواهد بود.

هادی نیوز: امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست راهبردی وزارت دفاع با اشاره به برخی از حوادث و رخداد‌های سال ۱۳۹۸ ازجمله شهادت سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی»، تشییع با شکوه شهدای محور مقاومت توسط ملت ایران، پاسخ کوبنده و سیلی سپاه پاسداران در پاسخ به جنایت آمریکایی‌ها، حوادث آبان‌ماه و در نهایت شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: ملت بزرگ ایران اسلامی با سپری کردن این آزمون‌ها و وقایع نشان داد که همواره پیرو آرمان‌های متعالی شهدا و انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

وزیر دفاع با بیان اینکه آمریکا و نظام سلطه همواره درصدد از بین بردن قدرت بازدارندگی ایران است، ادامه داد: آمریکا با فشار حداکثری بر اقتصاد و معیشت مردم قصد برانگیختن آنان علیه نظام را داشت که در این توطئه نیز با شکست مواجه شد.

وی افزود: مردم با حضور غیر قابل تصور خود در تشییع پیکر پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت در حمایت از سردار دل‌ها و جدا شدن از صف اغتشاشگران در حوادث آبان‌ماه و نیز حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را نقش بر آب کردند و آنان را به عقب راندند.

امیر حاتمی هدف آمریکا از ترور شهید سلیمانی را احیاء حضور خود در منطقه و کاهش قدرت نفوذ و بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: حضور مردم در صحنه و پاسخ موشکی سپاه پاسداران، هیمنه پوشالی آمریکا و نظام استکبار را از بین برد و در ادامه میزان قدرت دفاعی و اقتدار ایران را بیش از پیش برای جهانیان به اثبات رسانید.

وزیر دفاع گفت: این روز‌ها در آوردگاه دیگری در حال دست و پنجه نرم کردن و مبارزه با شیوع بیماری کرونا در کشور و جهان هستیم که اظهار نظر‌های اخیر مسئولین کشور چین و نسبت دادن موضوع به آمریکا بر ابعاد و پیچیدگی‌های آن افزوده است.

وی با قدردانی و تشکر از جامعه پزشکی، کادر درمانی، پرستاری و همه سربازان خط مقدم جبهه سلامت کشور، بهترین کمک به این قشر شریف و حفظ سلامت مردم عزیز کشورمان را قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا توصیف کرد و ادامه داد: تمام هدف دشمنان در شرایط کنونی قطع منابع و توقف چرخ‌های تولید کشور است و کسانی که بر خلاف میل دشمن رفتار و عمل می‌کنند و بر رونق تولید می‌افزایند، اجر مجاهد و مبارز در راه خدا برای آن‌ها ثبت و ضبط می‌شود.

امیر حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های وزارت دفاع در سال ۹۸ عملکرد همه بخش‌های وزارت دفاع را مطلوب عنوان کرد و افزود: خدا را شاکریم که فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، دولت و مجلس شورای اسلامی نیز در جلسات مختلف نسبت به اقدامات و مأموریت‌های انجام شده وزارت دفاع اظهار رضایت کردند.

وزیر دفاع با بیان اینکه در سال پیش رو نقش فعالانه بیشتری در کشور خواهیم داشت، گفت: رویکرد وزارت دفاع در سال جدید تجمیع نیاز‌های نیرو‌های مسلح و کشور و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته و نوظهور براساس تهدیدات آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با توجه به ظرفیت‌های دانشمندان و متخصصان خود همواره درصدد دستیابی به فناوری‌های برتر و نوین است افزود: ما بایستی با دستیابی مداوم به فناوری‌های نوظهور، نیرو‌های مسلح را در حوزه آفندی و پدافندی به سطح بالاتر و پیشرفته‌تری سوق دهیم و با اقدامات تکنیکی خود، قدرت آن‌ها را در اجرای تاکتیک‌های لازم و متنوع ارتقاء بخشیم.

امیر حاتمی در ادامه به حوزه حساس امنیت و حفاظت اطلاعات در وزارت دفاع اشاره و تصریح کرد: دشمنان نظام همواره در حوزه دستیابی به اطلاعات نظامی و انتظامی هزینه چند برابری می‌کنند و موضوع اشراف اطلاعاتی برای آن‌ها از اهمیت دوچندان برخوردار است؛ لذا موکداً می‌گویم که تمامی عناصر وزارت دفاع اعم از مدیران و کارکنان به تنهایی در این زمینه مسئولیت دارند.

وزیر دفاع مهم‌ترین اقدام در برابر تهدید اطلاعاتی و نفوذ دشمن را افزایش ایمان و تقویت معنویت و باور‌های دینی و الهی عنوان کرد و افزود: نقش سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با توجه به هجمه همه‌جانبه دشمنان در جنگ نرم بسیار خطیر، حساس و مؤثر است و انتظار می‌رود این موضوع با اهتمام مضاعف و جدیت هرچه تمام‌تر در بدنه صنعت دفاعی جاری و ساری شود.

امیر حاتمی در پایان به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید مبنی بر کمک وزارت دفاع به بدنه کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با استفاده از سرریز دانش دفاعی در سال ۹۸ با ورود به حوزه خودرو، نفت، هواپیمایی و... اقدامات گسترده‌ای را به‌عنوان یک الگو برای کمک به اقتصاد کشور به انجام رسانده‌ایم و آماده‌ایم در سال جدید نیز بنا به درخواست بخش‌های مختلف، ظرفیت و توانمندی بخش دفاع را در اختیار دستگاه‌ها، نهاد‌ها و بخش‌های صنعتی کشور قرار دهیم و در کنار آن‌ها باشیم.

بر اساس این گزارش، نشست راهبردی وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع، حجت‌الاسلام والمسلمین «آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، معاونین و مدیران عامل سازمان و شرکت‌های تابعه وزارت دفاع در ستاد این وزارتخانه برگزار شد.

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.