قاسم حبيب زاده

این ۵ مطالبه کلان را از مجلس یازدهم بخواهیم

مجلس شورای اسلامی ویژگی های متفاوتی دارد، از یک طرف می تواند در راس امور باشد و مقتدرانه نظر ملت را در چگونگی اداره کشور حاکم کند، از طرفی دیگر تحت تاثیر فضای غالب در افکار عمومی یا مطالبه عمومی جامعه، رفتار خود را تنظیم می کند.

 این سخن بدان معنا است که مردم می‌توانند با مطالبه گری اولویت‌های خود، رفتار مجلس آتی را شکل دهند. در این میان نقش خواص فرهیختگان و اصحاب سخن و قلم و تریبون داران جامعه فوق العاده تعیین کننده است، خصوصاً که فضای مجازی آسیب در سایه ماندن صاحبان نظر و ایده را برطرف کرده است .
حال باید از این فرصت استفاده کرد و چند موضوع مهم را به مطالبه عمومی تبدیل نمود:
 ۱. در حوزه پیشرفت اقتصاد مقاومتی و جهش تولید و رونق کسب و کار ، هر شش ماه، مجلس یک گزارش صریح از اقدامات تاثیرگذار خود ارائه کند.
 ۲.  در حوزه فرهنگی و صیانت از هویت ایرانی اسلامی، ظرف سه ماه اولویت های کاری خود را تعیین کرده و گزارش سالانه از میزان تحقق آنها ارائه کند.
 ۳. در حوزه سیاسی اولویت‌هایی همچون اصلاح قانون انتخابات، تعمیق انسجام ملی، راههای استحکام ساخت درونی نظام و افزایش سرمایه اجتماعی را مشخص کرده و سالانه گزارش قابل سنجش، از عملکرد خود در این موضوعات ارائه کند .
۴ . در حوزه منطقه ای تقویت دیپلماسی عمومی، تعاملات تجاری فرهنگی و سیاسی با همسایگان و تکمیل دستاوردهای عملیات های مستشاری با حوزه های گفته شده را دنبال کرده و گزارش عملکرد سالانه ارائه کند.
۵. در سیاست خارجی برنامه‌های خود برای تغییر دیپلماسی التماسی به دیپلماسی انقلابی در حوزه های مختلف بین المللی و حفظ عزت ملی در برابر گستاخی های آمریکا و اروپا و تغییر غرب محوری به نگاه به شرق را تدوین، اجرا و گزارش عملکرد سالانه ارائه دهد.
 نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابی، باید همواره با مطالباتی از این نوع مواجه شوند تا از فرصت چهار ساله برای خدمت به کشور و مردم ایران نهایت استفاده را ببرند.

جهت دريافت فايل پاورپوينت اينجا کليک کنيد

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.