سردار یزدی خبر داد؛

اجرای طرح «یاوران مهدی» برای کمک به غربالگری کرونایی

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) از اجرای طرح یاوران مهدی برای کمک به آزمایش بیماران مشکوک کرونایی و ضدعفونی اماکن عمومی خبر داد.

 سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) در نشست هماهنگی اجرای منویات و فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اقدامات حداکثری برای مقابله با بیماری کرونا در پایتخت اظهار داشت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار ماسک به صورت صلواتی و بخشی با قیمت کم در مسیر‌های اتوبوس و مترو در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

سردار یزدی گفت: گشت‌های ارشادی نیرو‌های داوطلب بسیجی انجام می‌شود که هدف آن توسعه آموزش و تذکر در خصوص استفاده از ماسک است.

وی گفت: تهیه و توزیع آب معدنی و آب میوه مخصوص بیماران و کادر درمان از روز سه شنبه آغاز می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ ادامه داد: از ظرفیت ۱۱۴ گردان سایبری برای ساخت انیمیشن و دیگر محصول رسانه‌ای استفاده می‌کنیم و کمک‌های مومنانه خاص و هوشمند در تهران انجام می‌شود.

سردار یزدی تاکید کرد: از نیرو‌های بسیجی با عنوان سلامت یار استفاده خواهیم کرد و آموزش‌های لازم به این افراد داده می‌شود. چون برخی از نیرو‌های بهداشتی به دلیل نداشتن تجهیزات حفاظتی ممکن است خود تبدیل به کانون بیماری شوند.

فعالیت ۲۲۲ خانه بهداشت و بیش از ۲۷۰۰ مراقب سلامت در تهران

بهادری معاون بهداشت ستاد کرونا تهران هم در این نشست، گفت: از میان افرادی که غربالگری شده اند، فقط دو درصد به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده شده و ۹۸ درصد از آن‌ها بدون مشکل بودند.

وی افزود: از میان ارجاع شدگان به مراکز ۱۶ ساعته هم حدود ۷۰ درصد از آن‌ها بدون مشکل بودند، ۲۵ درصد از این افراد دستور قرنطینه در منزل بدون هیچ درمانی گرفتند، دو درصد درمان دارویی شدند و تنها سه درصد از این افراد به بیمارستان‌ها ارجاع داده شده اند.

بهادری گفت: ۲۲۲ خانه بهداشت و بیش از ۲۷۰۰ مراقب سلامت در تهران به مراجعه کنندگان خدمات رسانی می‌کنند و به ازای هر مرکز به طور میانگین یک و نیم پزشک وجود دارد.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.