امیر حاتمی در مراسم تشییع پیکر شهید فخری‌زاده:

شهید فخری‌زاده با شهادتش به الگویی جهانی تبدیل شد/ هیچ تروری در کشور ما بی‌پاسخ نمی‌ماند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمنان ما امروز جرأت و فرصت اجرایی کردن گزینه نظامی را ندارند، گفت: هیچ تروری در کشور ما بی‌پاسخ نمی‌ماند.

هادی نیوز: امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، صبح امروز (دوشنبه) در مراسم تشییع پیکر شهید دکتر محسن فخری‌زاده که در وزارت دفاع برگزار شد، ضمن بوسه بر تابوت این شهید بزرگوار اظهار داشت: امروز با شخصیتی وداع می‌کنیم که او از نوجوانی با خدای خود پیمان راسخ بست و بر این پیمان پای فشرد و استقامت کرد و با شهادت به پیمان خود وفا کرد. این آبرو و توفیق را به روح بلند این شهید که عاشق شهادت بود، تبریک می‌گوییم، اما فقدان او برای ما جانگداز است و این فقدان را به جامعه دفاعی و علمی کشور تسلیت می‌گوییم.

وی ادامه داد: اگر دشمنان رذیلانه دست به این جنایت نزده بودند و خون شهید ما که یک شخصیت مخلص و گمنام بود، چه بسا در گمنامی از این دنیا می‌رفت، اما شهید ما که دیروز فقط الگوی جوانان و شاگردانش بود، امروز به شخصیت جهانی تبدیل شده است. جوانان جهان امروز می‌توانند در اخلاص و تلاش به این شهید تأسی کنند و وی را الگوی خود قرا دهند. دشمنان بدانند که این اقدام شکستی برای آن‌ها بود؛ چراکه با شهادت فخری‌زاده نامش در یاد‌ها ماند، اما شکست دوم دشمن در آنجاست که آن‌ها می‌خواستند بگویند که شهید ما در مسیری بود که به نفع ملت ما نبود.

وزیر دفاع افزود: دشمنان این شهید را بنیانگذار برنامه هسته‌ای ما معرفی می‌کردند، اما این جمله باعث افتخار ملت ایران، وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح است و امروز بزرگترین تهدید بشریت ساخت سلاح‌های هسته‌ای است و امروز آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی هزاران سلاح هسته‌ای دارند. ملت ما بصیر و هوشمند است و می‌داند که بزرگترین تهدید علیه بشریت همین سلاح‌های غربی است و ملت ما همه خدمتگزاران صادق را دوست دارد.

امیر حاتمی با بیان اینکه صادق‌ترین خدمتگزاران کسانی هستند که جان خود را کف دستشان می‌گذارند و در آخر سربلند بیرون می‌آیند، اظهار داشت: شکست سوم دشمنان این بود که آن‌ها فکر کردند که اگر چنین کاری بکنند، انسجام ما برهم می‌خورد، اما در این چند روز دیدیم که انسجام ملت و نیرو‌های مسلح بیشتر شد. امروز همه در این مراسم گرد هم آمده‌ایم و در کنار پیکر شهید پیمان می‌بندیم که در ادامه راه این شهید مصمم‌تر خواهیم شد و ما راه اعتلای کشور را با سرعت بیشتر ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: ما با دشمنی مواجه هستیم که ۴۰ سال اعلام می‌کند که گزینه نظامی روی میز است، اما نه جرأت و نه فرصت اجرای آن را دارد و امروز با سرافکندگی این گزینه را زیر میز برد که این نتیجه به دلیل بصیرت و بینش ملت و فرماندهان ما و پیشرفت علمی و دفاعی ما بود. همه بدانند که این پیشرفت ادامه خواهد داشت.

امیر حاتمی گفت: کار‌هایی که این شهید انجام می‌داد در راستای کار‌های نوآموز بود و ما دیروز بودجه سازمان پژوهش وزارت دفاع را نسبت به سال گذشته دو برابر کردیم. دشمن به خوبی می‌داند که هیچ جنایت و تروری در نزد ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند و دشمنان باید بدانند که آن‌ها به سزای اعمالشان خواهند رسید و ما گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.

وزیر دفاع در پایان خاطرنشان کرد: ملت‌ها و دولت‌هایی نسبت به این حادثه احساس مسئولیت کردند و اعلام انزجار کردند و من از همه آن‌ها تشکر می‌کنم، اما برخی از دولت‌ها نسبت به این حادثه هیچ نظری ندادند و آن‌ها بدانند که مماشات با تروریست‌ها، این افراد را وقیح‌تر می‌کند و اگر موضع محکم نگیرند، یک روز این ترور دامن آن‌ها را خواهد گرفت. ما همواره همان‌طور که در منطقه بر موضوعات مختلف فائق آمدیم قطعاً در برخورد با تروریست‌ها به بهترین نحو ممکن عمل خواهیم کرد.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.