جانشین وزیر دفاع:

دستیابی ایران به جدیدترین تکنولوژی در حوزه «رادار آرایه فازی»

سردار تقی‌زاده با اشاره به پیشرفت در حوزه سامانه‌های راداری در سطح کشور گفت: در حوزه رادار آرایه فازی به جدیدترین تکنولوژی دست یافته‌ایم.

هادی نیوز: سردار سرتیپ پاسدار «قاسم تقی‌زاده» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، با اشاره به پیشرفت‌های نیرو‌های مسلح در حوزه ساخت سامانه‌های راداری اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنایع راداری از دیرباز فعالیت‌های بزرگی انجام داده و خوشبختانه امروز توانسته به آخرین تکنولوژی‌ها در این رابطه از جمله رادار‌های آرایه فازی که به‌صورت اکتیو و منواستاتیک است، دست یابد.

وی ادامه داد: در حوزه مقابله با فریب‌های الکترونیکی دشمن، به فناوری‌های نوینی دست یافتیم که این فناوری‌ها در سامانه‌های پدافندی چون «باور ۳۷۳» و همچنین دیگر سامانه‌های راداری اعم از کشف، شناسایی و درگیری به کار گرفته شده است.

سردار تقی‌زاده با بیان اینکه برای قوی‌تر شدن، در حوزه رادار نیاز است که دایره تحقیق و تمرکز را در پژوهش‌های صنعتی ارتقا دهیم، افزود: از آنجا که رادار و سامانه‌های مراقبتی در خدمت توسعه امنیت کشور است، باید در این رابطه تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی تأکید کرد: باید با ارتقای سطح دقت، پیشرفت در حوزه کشف و شناسایی سمت و ارتفاع و ماهیت اهداف به توانمندی بیشتری دست یابیم؛ این افزایش توانمندی می‌تواند ما را در تشخیص و تفکیک اهداف به کیفیت بالاتری برساند.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه ما در حوزه رادار‌های پیشرفته و پیچیده، اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌ایم، گفت: یکی از حوزه‌های مهم و استراتژیک ایجاد توازن میان رادار‌های کشف‌کننده و رادار‌های عملیاتی است که در این رابطه نیز فعالیت‌های موثری انجام شده است.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.