رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی:

پرورش شهید سلیمانی معجزه ایران اسلامی است

غلامعلی حداد عادل گفت: ملت ایران آنچنان بزرگ است که می‌تواند از عمق دورافتاده‌ترین روستای کشور انسانی را مرورش دهد و به جایی برساند که چندین ساعت با پوتین به مذاکره بنشیند و نتیجه بگیرد، این کیمیای انقلاب و ملت ایران است. خود سلیمانی معجزه است.

هادی نیوز: «غلامعلی حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در افتتاحیه همایش علمی «مکتب سلیمانی و رسانه» که با رونمایی از کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم» ـ خودنوشته‌های سردار حاج قاسم سلیمانی ـ صبح امروز (یکشنبه) در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: اگر کسی کتاب را بخواند که من امروز صبح آن را خواندم، متوجه می‌شود پدید آمدن چنین شخصیتی از روستای دورافتاده و کم جمعیت قنات ملک از دهستان جواران از شهرستان رابر بافت کرمان، خود یک معجزه است.

وی افزود: قاسم سلیمانی با شهادت خود به یک سرمایه ابدی برای ملت ایران و جهان اسلام مبدل شد. ملت با آن تشییع باور نکردنی نشان داد سلیمانی را به عنوان سرمایه می‌شناسد. او می‌تواند الگو باشد. وقتی کسی الگو می‌شود شک و شبهه برای اینکه مگر آیا چنین کسی قابل تربیت است برطرف می‌شود. توصیه دارم همه اهل قلم، فرهنگ و جایگاه، هدایت و تربیت از این الگو بودن شهید بیشترین استفاده را کنند. توصیه‌ام به برنامه‌سازان این است از یک سو با درنظر گرفتن مسائل کشور سردار را به عنوان الگو معرفی کنند.

حدادعادل تصریح کرد: عشق به شهادت جوشیده از عرفان و ایمان او بود. یک بعد مهم شهید عقلانیتش بود. زمانی که در مجلس هفتم بودم، در شوای عالی امنیت ملی حاج قاسم گاهی می‌آمد و تجزیه تحلیلی ارائه می‌کرد. در صحبتش خردمندی عقلانیت موج می‌زد حرف گزاف و بی‌ربطی شنیده نمی‌شد. عقل‌ها را متوجه منطق سخن خود می‌کرد.

وی با اشاره به قابلیت‌های شخصیت سردار سلیمانی در تحکیم وحدت ایرانیان گفت: دشمنان برای برهم زدن وحدت نقشه‌های زیادی کشیدند. فهرست بلندبالایی برای تضعیف وحدت ملی در دستور کار دشمنان است، اما سردار سلیمانی به عنوان قهرمانی که دل همه ایرانیان را معطوف به خود کرده می‌تواند قابل تامل باشد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در خصوص بینش سیاسی شهید سلیمانی گفت: ولایتمداری‌اش نتیجه بینش سیاسی و ایمان است. در روز‌هایی که تشخیص داد باید در سوریه بجنگد دیدیم برخی کسانی که از آن‌ها انتظار بیشتری می‌رفت از درک نظر رهبری عاجز بودند، اما او می‌دانست کجا، کی و با چه کسی باید بجنگد یا دوستی کند.

حدادعادل با اشاره به مردم‌داری، تواضع و شجاعت سردار دل‌ها که از چیزی نمی‌ترسید، بیان داشت: این نترسی را ادعا نکرده است. باید این شجاعت را به مردم معرفی کرد. ملت ایران آنچنان بزرگ است که می‌تواند از عمق دورافتاده‌ترین روستای کشور انسانی را مرورش دهد و به جایی برساند که چندین ساعت با پوتین به مذاکره بنشیند و نتیجه بگیرد، این کیمیای انقلاب و ملت ایران است. خود سلیمانی معجزه است.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.