وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

تابلوی دفاع مقدس در برابر متجاوزان به ایران قرار دارد/ کار‌های شهید «فخری‌زاده» با سرعت بیشتری دنبال می‌شود

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» گفت: هرکسی به دنبال کوچک‌ترین تجاوزی به کشورمان باشد، تابلوی هشت سال دفاع مقدس ایران در مقابل او قرار دارد و می‌داند پاسخ دندان‌شکنی دریافت خواهد کرد.

هادی نیوز: امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، امروز (سه‌شنبه) در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت دکتر «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به هدف دشمن از ترور دانشمندان کشورمان، اظهار داشت: حداکثر هدفی که دشمنان با این کار خود دنبال می‌کنند، ایجاد وقفه در فعالیت‌های دانشمندان و القاء نگرانی و ترس به مردم، نسبت به امنیت‌شان است؛ اما ملت عزیز ما، ملتی هوشمند و بصیر هستند و با نگاه راهبردی، مسائل را به‌خوبی تحلیل می‌کنند.

وی افزود: دشمن تلاش می‌کند همه ملت ما را ترور کند؛ اما چون نمی‌تواند این اقدام را انجام دهد، آن‌ها را از حقوق اولیه خود محروم می‌کند و دست به تحریم می‌زند. از آن طرف شهید حاج «قاسم سلیمانی» را به‌عنوان بزرگترین قهرمان مبارزه با تروریسم که این لقب برای او اغراق نیست را به شهادت می‌رساند؛ اگر کسی مختصر انصافی داشته باشد، این مسئله را تأیید می‌کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: هرکسی که کمی تحلیل داشته باشد و فضا را به‌خوبی درک و بررسی کند، می‌داند که دشمنان نیامده بودند در سوریه شکست بخورند و بروند؛ بلکه آن‌ها ۹۰ درصد خاک سوریه را گرفته بودند و بخشی از عراق را در اختیار داشتند و دیدیم که در حیات کوتاه خود چه جنایت‌هایی انجام دادند. با این حال، سردار عزیز ما را ترور می‌کنند و با وقاحت کامل او را تروریست می‌دانند.

امیر «حاتمی» گفت: پس از شهادت دکتر «فخری‌زاده»، نمایندگان کشور‌ها و سازمان‌های مختلف، دفتر یادبود او را امضا کردند و متن‌های فاخری را در این خصوص نوشتند؛ اما برخی کشور‌ها حتی این اقدام را محکوم هم نکردند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌دانند تحریم‌ها برای زندگی مردم ما مشکل ایجاد می‌کند. در دوران دفاع مقدس رزمندگان زیادی را از دست دادیم و جانبازانی از این دوران به جا مانده‌اند. حادثه تلخ ترور ۱۷ هزار نفر از مردم ایجاد شد؛ اما ملت ما این‌گونه به مسائل نگاه نمی‌کنند؛ بلکه آن‌ها می‌گویند که دشمنان ما دنبال چه بودند و چه به‌دست آوردند؟

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح افزود: صدام در جنگ تحمیلی به‌دنبال این بود که یک هفته‌ای تهران را بگیرد و انقلاب اسلامی را نابود کند؛ اما او اکنون کجاست و انقلاب ما کجاست؟ منافقین با انجام ۱۷ هزار ترور، اکنون در کنار دوستان خود در زباله‌دان تاریخ هستند.

امیر «حاتمی» با اشاره به استقامت مردم در هشت سال دفاع مقدس، گفت: هرکسی به دنبال کوچک‌ترین تجاوزی به این کشور باشد، تابلوی هشت سال دفاع مقدس ایران در مقابل او قرار دارد و می‌داند پاسخ دندان‌شکنی دریافت خواهد کرد. تحریم کردند و گفتند سه‌ماه دیگر این‌ها تسلیم می‌شوند و کار تمام است؛ اما می‌بینیم که ترامپ و دار و دسته‌اش به‌عنوان یک مجموعه منحرف و منحط که همه آن‌ها را می‌شناسند، در حال محو شدن هستند و این ملت ماست که همچنان با صلابت می‌ماند.

امیر «حاتمی» خاطرنشان کرد: در قضیه شهادت دانشمندان هسته‌ای نیز همین مسیر دیده می‌شود؛ همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، کار‌های شهید «فخری‌زاده» با همان قوت پیش می‌رود، با این تفاوت که اگر دیروز شهید «فخری‌زاده» با سختی برخی از این کار‌ها را انجام می‌داد، امروز داوطلبان زیادی در دولت، مجلس، دانشگاهیان، محققان، وزارت علوم و همکاران او، همان کار‌ها را با سرعت بیشتری انجام می‌دهند و عزم‌شان جزم است که اقدامات او را دنبال کنند؛ لذا همان یک لحظه توقف نیز در مسیر او ایجاد نشد.

وی گفت: بلافاصله بعد از شهادت دکتر «فخری‌زاده» یک مدیر و دانشمند عالی‌قدر دیگری جایگزین او شد. امروز کار‌های این شهید با انرژی و سرعت بیشتری دنبال می‌شود. دولت بیش از ۲۵۰ درصد بودجه سازمان تحت امر شهید «فخری‌زاده» را افزایش داد و مجلس در حال انجام کار جدی در این خصوص است؛ لذا می‌بینیم دشمن به هیچ‌یک از اهداف خود نرسید.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.