«دفاع مقدس» روحیه استکبارستیزی ملت‌های منطقه را افزون کرد

سرلشکر پاسدار «سیدیحیی صفوی» گفت: دفاع مقدس توانست الگوی جدید و نوینی در جهت مقاومت و مبارزه با استکبار در ملت‌های منطقه ایجاد کند؛ در حقیقت دفاع مقدس به کشور‌های آزادی‌خواه مسلمان روحیه و انگیزه مضاعف در جهت دشمن‌ستیزی بخشید.

سردار سرلشکر «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی پس از اتمام آیین اختتامیه اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت جایزه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی که صبح امروز (سه‌شنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس تمام بلوک شرق و غرب حامی و پشتیبان رژیم بعث عراق بودند و دولت و ملت ایران به رهبری حضرت امام (ره)، به تنهایی مقابل این جبهه وسیع ایستاد و سرانجام به پیروزی رسید.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی افزود: ما در دورانی با اتکا به صبر، ایمان و مقاومت و تحت فرماندهی حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی بزرگی دست پیدا کردیم، که هم جبهه تبلیغاتی و هم جبهه حقوقی دشمنان در تلاش برای شکست و نابودی انقلاب نوپای اسلامی ما بودند و در شورای امنیت سازمان ملل حمایت‌های حقوقی گسترده‌ای از رژیم بعث عراق در جنگ نابرابر با کشورمان صورت می‌گرفت.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: جنگ هشت ساله و تجاوز رژیم بعث عراق به ایران و از طرف دیگر تجاوز عراق به کویت را تصور و بررسی کنید، در تجاوز عراق به کویت، شورای امنیت سازمان ملل با استناد بر اصل هفتم، تجاوز عراق را محکوم کرد، این در حالی بود که در تجاوز رژیم بعث عراق به ایران و آن هم در سال ۶۱ به فکر این افتادند که تجاوزی از سوی رژیم بعث عراق به خاک ایران رخ داده است!

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امام خمینی (ره) در ابعاد اقتصادی، سیاسی و نظامی به گونه‌ای جنگ را مدیریت کرد که تمام بلوک غرب و شرق که حامیان تراز اول رژیم بعث عراق بودند، متحمل شکست‌های سنگینی شدند.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: این موفقیت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در اوایل جنگ، نیروی نظامی نبود، به یک ارتش نظامی تبدیل شد و سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی را شکل داد و در عملیات‌های مختلف بر ارتش عراق پیروز شد، مرهون مجاهدت‌های رزمندگان و رهبری داهیانه امام خمینی (ره) بود که یکی پس از دیگری به ارمغان آمد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی گفت: دفاع مقدس توانست الگوی جدید و نوینی در جهت مقاومت و مبارزه با استکبار در ملت‌های منطقه ایجاد کند که مصداق بارز این امر مهم را امروز و پس از گذشت دهه‌ها از دوران جنگ تحمیلی، در عراق، سوریه، یمن و لبنان مشاهده می‌کنیم. در حقیقت دفاع مقدس به کشور‌های آزاری‌خواه مسلمان روحیه و انگیزه مضاعف در جهت دشمن‌ستیزی بخشید.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.