وزیر دفاع:

یکی از قدرت‌های برتر پهپادی جهان هستیم

امیر حاتمی گفت: در حوزه پهپاد یکی از قدرت‌های برتر جهانی هستیم و دستاوردهای بسیار خوبی در این حوزه به دست آورده‌ایم.

هادی نیوز: امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع با حضور در برنامه تیتر امشب در خصوص دستاوردها و توانمندی‌های دفاعی در چهار دهه گذشته، اظهار داشت: پیش از انقلاب آمریکایی‌ها اجازه ورود فناوری‌های دفاعی را به کشور نمی‌دادند و اگر کارخانه‌ای هم بود فناوری خاصی در این کارخانه‌ها به کار برده نمی‌شد و تنها مونتاژ تجهیزات مختصری را انجام می‌دادند که بسیار محدود بودند.

وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی در حوزه موشکی، دریایی، پدافندی و بسیاری از حوزه‌های دیگر جزو قدرت‌های برتر هستیم و دستاوردهای بسیار بزرگی داریم.

وزیر دفاع با اشاره به دستاوردهای رونمایی شده در سال‌های اخیر گفت: مسیر ما مسیر تحقیق و توسعه است و دستاوردهای بسیار و تجهیزات بسیاری تولید کرده‌ایم که بخشی از آنها قابل گفتن نیست و ما بخش مختصری از آنها را رسانه‌ای می‌کنیم؛ ما با توجه به تهدیدات و نگاهمان به آینده و همچنین ظرفیت‌های در دسترس برنامه توسعه دفاعی را پیش‌بینی کردیم و در حوزه‌های موشکی، پدافند و دریایی به دلیل اهمیتی که در حوزه دفاعی برای ما داشتند، توجه ویژه به آنها شد. البته این به معنای آن نیست که ما در دیگر حوزه‌ها سرمایه‌گذاری نکردیم.

امیر حاتمی تمرکز بر روی دقت و نقطه زنی موشک‌ها را هدف دیگر وزارت دفاع در سال‌های اخیر اعلام کرد و گفت: ما امروز به حمدالله به توانمندی بالایی در دقت موشک‌ها رسیدیم که می‌توانیم در خشکی و دریا اهداف را با دقت بسیار بالا مورد اصابت قرار دهیم.

وی موشک شهید قاسم سلیمانی که در سال جاری رونمایی شد را نقطه اوج توانمندی دفاعی و نماد بازدارندگی ایران دانست و گفت: در روز صنعت دفاعی دو موشک بسیار استراتژیک شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی که یک موشک کروز دریایی با برد بیش از ۱هزار کیلومتر است رونمایی شد. همچنین در کروز زمینی به برد بیش از هزار و ۴۰۰ کیلومتر رسیده ایم که برد بسیار خوب و قابل توجه است.

وزیر دفاع پیشرفت کشور در حوزه پدافند را بسیار خوب دانست و گفت: امروز تمامی رادارها و موشک‌های پدافندی در بردهای مختلف در داخل کشور تولید می‌شود و ما چندین سامانه خوب مانند سوم خرداد که در نیروی هوافضای سپاه است و یا سامانه ۱۵ خرداد که در نیروی پدافند هوایی ارتش امروز بکار گرفته می‌شود، را داریم.

حاتمی ادامه داد: در حوزه دریا نیز دستاوردهای بسیاری داریم که دنا در آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه به پیشرفت‌های حوزه هوایی اشاره کرد و گفت: ما امروز به حمدالله می‌توانیم جنگنده تمام بومی کوثر و جت آموزشی یاسین را تولید کنیم؛ همچنین در حوزه پهپاد یکی از قدرت‌های برتر جهانی هستیم و دستاوردهای بسیار خوبی در این حوزه به دست آورده‌ایم.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.