عیدی ناجوانمردانه عمال حقوق بشر غربی به ملت ایران

روز ششم تیر سال ۱۳۶۰ زمانی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر تهران مشغول سخنرانی بودند، که ضبط صوتی حاوی مواد منفجره مقابل ایشان منفجر شد و میان لاشه آن نوشته شده بود «اولین عیدی گروه فرقان به جمهوری اسلامی».

هادی نیوز: نام گروهک فرقان در کنار نام منافقین به عنوان یکی از گروه‌های ضد انقلاب که با ترور و خونریزی تلاش داشت کرد تا در سال‌های ابتدای انقلاب اسلامی به حذف چهره‌های اثرگذار و نیرو‌های کلیدی انقلاب اسلامی دست بزند مطرح است. این گروه در اردیبهشت سال ۱۳۵۸ شکل گرفت و هدف از تاسیس آن انجام عملیات‌هایی علیه نظام جمهوری اسلامی بود.

یکی از برنامه‌های از پیش طراحی شده این گروه ترور آیت الله خامنه‌ای بود که در ششم تیر سال ۱۳۶۰ اقدام خود را عملی را کردند. در آن روز آیت الله خامنه‌ای مشغول سخنرانی در مسجد ابوذر تهران بودند، که اعضای این گروهک با قرار دادن بمب در ضبط صوت میز سخنرانی قصد از میان برداشتن ایشان را داشتند. رهبر معظم انقلاب اسلامی که آن زمان امام جمعه تهران و نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی دفاع بودند از این سو قصد جان سالم به در بردند، ولی جراحات شدیدی بر ایشان وارد شد که مجبور به بستری طی مدت ۴۲ روز در بیمارستان شدند.

[ترور رهبر انقلاب؛ اولین عیدی گروهک فرقان]

برخی تجهیزات کشف شده در خانه تیمی گروهک فرقان

پس از این اقدام تروریستی امام خمینی (ره) پیامی را صادر کردند که در بخشی از آن آمده بود: «اکنون دشمنان انقلاب با سوءقصد به شما که از سلاله رسول اکرم (ص) و خاندان حسین بن‌علی (ع) هستید و جرمی جز خدمت به اسلام و کشور اسلامی ندارید و سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب هستید، میزان تفکر سیاسی خود و طرفداری از خلق و مخالفت با ستمگران را به ثبت رساندند.

اینان با سوءقصد به شما عواطف میلیون‌ها انسان متعهد را در سراسر کشور بلکه جهان جریحه دار کردند. آن‌ها آنقدر از بینش سیاسی بی نصیبند که بی درنگ پس از سخنان شما در مجلس و جمعه و پیشگاه ملت به این جنایات دست زدند و به کسی سوءقصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین انداز است.»

[ترور رهبر انقلاب؛ اولین عیدی گروهک فرقان]

هرچند در آن دوران برخی معتقد بودند که این ترور نافرجام نیز از سوی سازمان منافقین برنامه‌ریزی شده است، اما برگه‌ای که از درون ضبط صوت بعد از حادثه کشف شد نشان می‌داد اقدام صورت گرفته از سوی گروهک فرقان است. در این برگه نوشته شده بود: «اولین عیدی گروه فرقان به جمهوری اسلامی».

اقدامات گروهک فرقان در اواخر سال ۱۳۵۸ با دستگیری «اکبر گودرزی» که رهبر این گروهک بود تا حدودی کمتر شد. این گروه از انجام نخستین عملیات مسلحانه خود در سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ تا زمان دستگیری اکبر گودرزی و نابودی تقریبی گروه، نزدیک به ۲۰ ترور سیاسی انجام داد.

در آن سال اعضای اصلی و خود سرکرده گروه، بعد از دستگیری و برگزاری جلسات دادگاه به اعدام محکوم شدند، اما «محمد متحدی» که در زمان حیات اکبر گودرزی، مسئول شاخه نظامی گروه فرقان بود، با اعدام گودرزی، باقی مانده اعضای این گروهک را دور خود جمع کرد و گروهی به نام «رهروان فرقان» را راه‌اندازی کرد که اتفاقاً ترور امام خامنه‌ای نیز توسط همین گروه انجام شد.

 

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.