قدیری ابیانه:

سند 2030 ترویج دهنده فساد و بی عفتی است

سند ۲۰۳۰، سندی استعماری است که در قالب روشنفکری عرضه می‌شود و روشنفکرنماهای ایرانی نیز تلاش می ‌کنند هر آنچه در غرب تولید می‌شود را نشخوار کنند بی‌آنکه به نتایج فاجعه‌بار آن دقت داشته باشند.

یکی از موضوعات فرهنگی و آموزشی که به دید برخی از طرفداران غرب و آموزه های غربی به عنوان پیوستن به جامعه جهانی باید در کشور اجرا می شد سند 2030 بود که اتفاقا این موضوع با قاطعیت از سوی رهبر معظم انقلاب رد شد.

موضوعی که متاسفانه برخی از بندهای آن توسط دولت قبلی به اجرا گذاشته شد اما دولت آقای رئیسی و شخص رئیس جمهور به شدت مخالف این موضوع است.

بصیرت در گفت و گو با محمد حسن قدیری ابیانه به تشریح چرایی مخالفت با اجرای این سند پرداخته است.

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیست در گفت و گو با بصیرت به چالش های پیرامون سندی به نام سند 2030 پرداخت و در این باره گفت: آنچه درباره سند ۲۰۳۰ می توان گفت این است که در حقیقت این سند، نتیجه تلاش غربی ها برای ترویج مفاسد جاری در غرب که در کشورهای غربی به عنوان یک ارزش شناخته می شود به سایر ملل هست.

وی در این باره خاطر نشان کرد: ارزش هایی که در بسیاری از موارد آن در جامعه اسلامی ضدارزش محسوب می‌شوند. مثل زیر سوال بردن حجاب،  فت عمومی و حفظ حیا، لذا با توجه به بندها و اهدافی که این سند در دل خود آن را دنبال می کرد انتظار داشتیم که دولت آقای روحانی نیز کمترین تلاشی برای اجرای این سند نداشته باشد و دستور اجرای آن را به آموزش و پرورش حتی مهدهای کودک ندهد که متاسفانه دولت چنین رویکردی از خود نشان نداد.

وی در این باره خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اجرای سند ۲۰۳۰ باید به تایید مجلس شورای اسلامی می رسید اینکه دولت برخی از موارد بعضی از گزینه ها و بندهای این سند را حتی به صورت تلویحی اجرا کرده باشد به معنای دور زدن مجلس و انجام کاری خلاف قوانین ومقررات جمهوری اسلامی ایران است.

محمد حسن قدیری ابیانه توضیح داد: متاسفانه در دولت آقای روحانی شاهد ابلاغ اجرای سند ۲۰۳۰ از سوی معاون اول رئیس جمهور آقای جهانگیری به آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های مربوطه دولتی بودیم، به گونه ای که بندهای سند ۲۰۳۰ در رده های مختلف مدارس و حتی مهدهای کودک نیز در این زمینه فعالیت هایی داشتند.
کارشناس مسائل سیاسی گفت: علی رغم اینکه مقام معظم رهبری روی این موضوع به شدت حساسیت داشتند و بارها به دولتمردان آقای روحانی و به شخص رئیس جمهور تاکید کرده بودند که این سند نباید اجرا شود اما آقای روحانی بر این موضوع تاکید کرده بود که در اجرای سند ۲۰۳۰ کوتاه نمیایم، یعنی عملا رئیس دولت دوازدهم برخلاف نظر رهبر معظم انقلاب عمل کرد، بنابراین جا دارد قوه قضاییه و نهادهای مربوطه این موضوع را به عنوان یک تخلف آشکار ازسوی رئیس دولت قبلی مورد پیگیرد قانونی قرار دهند.

وی در این باره تصریح کرد: بی تردید انتظاری غیر از این از آقای رئیسی نمی رفت که به عنوان رئیس جمهور، دستور لغو اجرای سند ۲۰۳۰ بلکه پاکسازی آموزش و پرورش و حتی مهدهای کودک از آثار اجرای سند ۲۰۳۰ را صادر کند.
 محمد حسن قدیری ابیانه درباره چرایی تاکید غربی ها برای اجرای سنده ایی این چنینی گفت: لازم به ذکر است صاحبان سرمایه در جهان غرب برای اینکه نزد افکار عمومی مصون باشند که چرا این همه ثروت و قدرت در دست عده معدودی از ثروتمندان جامعه جمع شده سعی کردند با ترویج بی‌بندوباری جامعه را از مسائل اصلی دور نگاه دارند و موفق شدند از زنان به عنوان ابزاری برای سرگرمی مردان استفاده کنند. این موضوع با توجه به اینکه در کشورهای غربی با موفقیت روبه‌رو شد، لذ سران کشورهای استعمارگر بر آن شدند تا مواردی اینچنینی را با اهداف مختلف در کشورهای اسلامی و کشورهای جهان سوم نیز به مرحله اجرا بگذارند که برای عملی کردن آن به صورت ظاهری مجبور به تدوین سندهایی شبیه سند ۲۰۳۰ شدند.

 وی در این باره خاطر نشان کرد: سند ۲۰۳۰ که با حمله و هجمه به رعایت مسائل اسلامی، حجاب، عفاف، عزت و کاهش احترام زن تدوین شده اهدافی چون افزایش مفاسد اجتماعی و اخلاقی را در جامعه دنبال می‌کند. امروزه وضعیت خانوادگی و اخلاقی در کشورهای غربی به قدری وخیم شده که براساس گزارشات منتشر شده  اکثریت نوزادان متولد شده در فرانسه حاصل روابط نامشروع هستند، بنحوی که بسیاری از این نوزادان در آینده حتی نمی‌دانند چه کسی پدر آنهاست! بی‌تردید رواج چنین مسائل غیراخلاقی نتیجه رواج فرهنگ غربی است.
محمد حسن قدیری ابیانه گفت: از این منظر اگر موضوع را مورد بررسی قرار دهیم می توان دریافت که سند ۲۰۳۰، سندی استعماری است که در قالب روشنفکری عرضه می‌شود و روشنفکرنماهای ایرانی نیز تلاش می ‌کنند هر آنچه در غرب تولید می‌شود را نشخوار کنند بی‌آنکه به نتایج فاجعه‌بار آن دقت داشته باشند.
وی درباره برخی مسائل در دولت قبلی بر روی جلد کتب دانش آموزان به مواردی اشاره کرد و گفت: برای این منظور می‌توان به یکی از اتفاقاتی که در اواخر دولت قبل رخ داد اشاره کردم. تغییرات کتاب‌های درسی دانش آموزان روی جلد که شامل حذف تصویر دختر محجبه و قرآن بود نشان داد که مدافعان سند ۲۰۳۰ قبل از هر موضوع دیگری با قرآن و اسلام مشکل دارند، از این منظر انتظار می رود مسوولین امر با کسانی که در دولت قبلی و در وزارت اموزش و پرورش دستور حذف تصاویر دختران محجبه را دادند و اجرای این موارد را انجام داده بودند به صورت جدی برخورد کنند.
وی در این باره افزود: بعد از حذف عکس دختر محجبه از روی جلد کتاب، این افراد با هدف جوسازی بیشتر جار و جنجال به پا کردند که این موضوع به معنای حذف دختران از جلد کتاب‌های درسی است در حالی که هدف حذف‌کنندگان، حذف عکس دختران محجبه بوده نه حذف جنسیت دختران! یا اینکه در برخی موارد تصویر روسری سر دانش آموزان را تغییر داده و عکس بی‌حجاب را جایگزین آن کردند، لذا به نظر می‌رسد شناسایی این افراد و جلوگیری از فعالیت‌های بعدی انها که خصومت با اسلام و ترویج حیا و عفاف است یک واجب است. 
محمد حسن قدیری ابیانه گفت: متاسفانه حامیان اجرای سند ۲۰۳۰ به برخی مدارس و مهدهای کودک چراغ سبز نواختن موسیقی‌های حرام و رقص و آوازهای بدمحتوی را دادند که شاهد موارد متعددی نیز بودیم. بی‌تردید ضمن حذف اجرای سند ۲۰۳۰ با مدیران و مسوولینی که به چنین خفت‌هایی در مدارس و نهادهای آموزشی تن می‌دهند باید برخورد شود. حتی در خصوص مهدهای کودک نیز نظارت باید جدی باشد تا جایی که به صورت پنهانی از انجام چنین موارد خلاف قوانین اسلامی جلوگیری شود.
 

منبع: سایت بصیرت
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.