سردار قاآنی: شکست‌های متوالی آمریکا موجب انتقال قدرت از غرب به شرق است

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه امروز بحث جدی درباره انتقال قدرت از غرب به آسیا مطرح و عملیاتی است، گفت: اگر شکست‌های پی‌در‌پی آمریکا در حوزه‌های مختلف نبود، آمریکا همچنان مقتدر، گردن‌کلفت، جهانخوار مانده بود.

هادی نیوز: 

سردار اسماعیل قاآنی در افتتاحیه طرح ملی «اعتلاء»؛ تعالی بخشی مسئولین و استادان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بسیاری از جنایتکاران مانند آن‌ها که شهید سلیمانی را به شهادت رساندند می‌خواستند بگویند زور و قدرت شهید سلیمانی به تیر و تفنگ و موشک اوست. اما آنچه شما خوب به آن آگاه هستید و باید برای جوانان آن را تبیین کنید این است که بالاترین سلاح شهید سلیمانی منطق او بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: شهید سلیمانی در هر میدانی با حرف منطقی وارد می‌شد. اگر طرف مقابل منطق را می‌پذیرفت، دعوایی نداشت اما چون طرف‌های مقابل او گردن‌کلفت بودند نمی‌خواستند حرف حقیقی را بپذیرند و می‌خواستند به همه تعرض کنند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی به دیگران می‌آموخت که چگونه وارد این میدان شوید، گفت: شهید سلیمانی به همه آموخت که اگر دشمن منطق سرش نمی‌شود و می‌خواهد از طریق اعمال قدرت و زور حرف خود را به کرسی بنشاند راه برخورد با دشمن چگونه است. به همین دلیل چنین شخصیتی برای دشمن قابل تحمل نبود.

سردار قاآنی با اشاره به عملیات‌های مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها تصریح کرد: مقاومت فلسطین برخی از روزها بیش از ۳۰ عملیات علیه عناصر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری انجام می‌دهند. این منطقه زمین و جغرافیای مردم فلسطین بوده و به زور از آن‌ها گرفته شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ سال است که نسل اندر نسل فلسطینی‌ها را می‌کشند و اکنون هم شهید می‌دهند. اما با عزت از حقوق، سرزمین و مطالبات خود دفاع می‌کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه تأکید کرد: قطعاً به حول و قوه الهی این مسیر موفقیت و پیروزی نهایی برای فلسطینی‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید به فکر دفاع از خود و در حد استطاعتمان به فکر دفاع از دیگران باشیم، افزود:  فرزندان فلسطین در هیچ دوره‌ای مثل امروز با اقتدار و با صلابت نبودند و در مقابل هم اسرائیلی‌های جنایتکار هیچ وقت مثل امروز دچار مشکل و تفرقه و فلاکت نبودند. فرزندان فلسطین راه با عزت زندگی کردن و با عزت جنگیدن را از انقلاب اسلامی آموختند.

سردار قاآنی با اشاره به نامه نفتالی بنت نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی عنوان کرد: نفتالی بنت که سال گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود در نامه‌ای با عنوان «نامه‌ای به مردم خاموش صهیونیست» که ۲۶ تا ۲۷ صفحه است، نوشته بود؛ او در این نامه در ۶ یا ۷ صفحه از مصیبت‌هایی که این رژیم با آن درگیر است، تعریف می‌کند که در مسائل اقتصاد، ارتش، اخلاق، مسائل زنان و سایر مسائل چه مشکلاتی دارند.

وی ادامه داد: او در آخر نامه‌اش می‌گوید یهودی‌ها دو بار حکومت داشتند؛ بار اول ۸۰ سال به طول انجامید، اختلافات به اوج رفت و حکومت ساقط شد. بار دیگر، حکومت تشکیل دادند که ۷۵ سال به طول انجامید اختلافات به اوج رفت و حکومت ساقط شد. نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی می‌گوید حکومت ما هیچ‌گاه اختلافات به اندازه این حکومت نبوده است.

فرمانده نیروی قدس بیان کرد: دعوای ما با آمریکا و اذناب آن مانند رژیم خونخوار صهیونیستی سر این است که ما راه مستقیم را تشخیص دادیم و به دیگران هم یاد دادیم و آن‌ها از این موضوع ناراحت هستند. آن‌ها جنگ راه می‌انداختند، سلاح می‌فروختند و نحوه جنگیدن را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کردند. یعنی همه چیز دست خودشان باشد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها ۷ هزار میلیارد دلار در این ۲۰ سال در منطقه هزینه کردند نه تنها چیزی را بدست نیاوردند بلکه هر روز یک چیزی را از دست دادند.

سردار قاآنی گفت: امروز شاهد هستیم رژیم صهیونیستی تمام نیروی خود را در اردوگاه جنین به میدان آورده ولی جوانان فلسطین در دهان او زدند. بعضی از روزها فلسطینیان بیش از 30 عملیات در کرانه باختری علیه رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند.

وی افزود: اینکه رهبر انقلاب تاکید می‌کنند هزینه سازش از هزینه مقاومت بیشتر است واقعا حرف درستی است و امروز مقاومت در صحنه دفاعی خودش را خوب نشان داده است. هنگامی که برادرانتان در سوریه تحت عنوان مدافعین حرم ایستاده بودند دشمنان دربرخی کشورهای اروپایی اجلاس می‌گذاشتند و بیش از ۷۰ کشور علیه سوریه اجماع می‌کردند اما نتیجه مقاومت این شد که رئیس جمهور ما به سوریه رفت و یک مهر طلایی در دفتر مقاومت زد. در اجلاس اتحادیه عرب هم همه کسانیکه علیه بشار بودند از او برای حضور در اجلاس دعوت کردند.

سردار قاآنی با بیان اینکه مقاومت در صحنه سیاسی و امنیتی و اقتصادی هم خودش را نشان داده است، تصریح کرد: این‌ها درس‌هایی است که جمهوری اسلامی درون خودش یاد گرفته است و در حال آموزش دادن به سایر کشورهاست. لذا؛ دشمنان از این موضوع ناراحتند. بعد آن‌قدر عاجز می‌شوند که مرد اول مبارزه با تروریسم را ترور می‌کنند.

وی افزود: ما زیباترین نوع نبرد را به نیروهای مقاومت آموزش داده‌ایم. آمریکایی‌ها در دوره جدید بعد از یازده سپتامبر که مستقیما وارد جنگ شدند اگر فرهنگ انقلاب اسلامی نبود جهان را می بلعیدند.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: با اشاره به انتقال نرم قدرت از غرب به شرق تصریح کرد: امروز بحث جدی درباره انتقال قدرت از غرب به آسیا مطرح، عملیاتی و در حال رخ‌دادن است. اینکه چینی‌ها یک‌مرتبه وارد حوزه‌هایی می‌شوند که هیچ وقت به آن وارد نمی‌شدند و متعلق به آمریکایی‌ها بود. علت چنین انتقال قدرتی شکست‌های پی‌در‌پی آمریکا در حوزه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: اگر شکست‌های پی‌در‌پی آمریکا در حوزه‌های مختلف نبود، آمریکا همچنان مقتدر، گردن‌کلفت، جهانخوار مانده بود. این تحول اساسی که رخ داده، ریشه‌هایی دارد و‌ باید برای جوانان تبیین و تشریح شود. اگر انقلاب اسلامی وجود نداشت چنین وضعی اتفاق نمی‌افتاد، انقلاب اسلامی ارزشمند اثرگذارترین عاملی است که این تحولات در حال وقوع است.

سردار قاآنی خاطرنشان کرد: در این تغییر آرایش قدرت، ما به عنوان انقلاب اسلامی، مقاومت و کشورهای اسلامی باید در این تغییر جای خود را پیدا کنیم. البته قدم‌های خوبی برداشته شده ولی باید بسیار مراقبت کنیم که این قطار انتقال قدرت که از غرب به شرق می‌رود متوجه باشیم که در کدام ایستگاه باید سوار شویم. باید به دوستانمان بگوییم در کدام ایستگاه سوار شده و کدام ایستگاه پیاده شوند مبادا دچار خواب شده و قطار عبور کند و جا بمانیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: انقلاب اسلامی پرچمدار حیات نورانی مقاومت در منطقه است. انقلاب اسلامی ابتدا همه شیوه‌هایی که به دیگران یاد می‌دهد را درون خودش پیاده کرده است و به همین دلیل دیگران حرف ما را قبول می‌کنند.

وی در پایان افزود: امروز جمهوری اسلامی جزو تعیین کننده ترین‌ها در منطقه است. شما وضعیت امروز عراق را به زمانیکه آمریکایی‌ها عراق را اشغال کردند مقایسه کنید، در ابتدا که عراق را اشغال کردند یک فرمانده نظامی را حاکم کردند و مدتی بعد به دلیل فشارها یک فرد سیاسی را جای او گذاشتند اما حالا ببینید چه دولت و مجلس و سیستمی در عراق حاکم است. این به دلیل استحکام فرهنگ انقلاب اسلامی و مقاومت است.

فارس

پایان پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.