مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:

واقعه عاشورا دین اسلام را زنده کرد

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: عاشورای حسینی از تلخ‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که شیعه و سنی آن را بزرگ می دارند و برای همین می توان این واقعه را عامل زنده نگهدارنده دین اسلام دانست.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از ایرنا:  حجت الاسلام سعید عسکری روز دوشنبه در مراسم سوگواری سلاله های پاک رسول خدا (ص) در سنندج اظهار کرد: بعد از شهادت امام حسین(ع) که در سال ۶۱ هجری قمری اتفاق افتاد، در زندگی تمام اهل بیت(س) عزاداری، شیون و زاری، نذر و نیاز، اطعام و احسان حسینی مرسوم بوده است.

وی یادآور شد: سوگواری و عزاداری اهل شیعه و سنت برای امام حسین(ع) بر گرفته از مکتب زندگی بزرگان دین است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، واقعه عاشوار را عامل پیشرفت دین برشمرد و گفت: عاشورای حسینی از جنایت‌های تلخ و دلخراش‌ترین واقعه در تاریخ اسلام دانسته شده، از این‌رو بزرگداشت روز عاشورا و ماه محرم و عزاداری امام حسین در تمام ادیان الهی، اهل سنت و اهل شیعه تاکید بسیار شده است.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: هدف اصلی قیام امام حسین (ع) این بود حقیقت دین اسلام را آن گونه که پیامبر اکرم(ص) عرضه کردند، معرفی کند.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) مردانه ایستاد و مبارزه کرد و شهادت ایشان و یاران وفادارش وسیله‌ای برای اصلاح و بیمه دین اسلام بود که محقق شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، افزود: امروز دشمنان می خواهند با وارد کردن شبهه و هجمه به مراسم عزای سرور و سالار شهیدان با اصل اسلام مقابله کنند.

 انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.