استادیار حوزه علمیه الزهرای شوش عنوان کرد:

حرم حضرت زینب (س)و رقیه(س)، پرچم بزرگ پیروزی در قلب شامیان/شرکت 45 کشور دنیا در مراسم شهادت علی اصغر(ع) یعنی جهانی شدن نهضت عاشورا

استادیار حوزه علمیه الزهرای شوش با بیان اینکه شامیان با اهل بیت (ع) به شدت مخالفت و دشمنی داشتند و سعی می کردند که نور این خانواده را خاموش کنند، تاکید کرد: خداوند خواست که حرم حضرت زینب(س) و دو بانوی بزرگمان یعنی رقیه (س)و سکینه(س) به عنوان یک پرچم بزرگ پیروزی در دل شام باشد تا امروز همه دنیا یقین پیدا کنند که این اتفاق یک معجزه است و نشان از جایگاه عظیم اهل بیت (ع) دارد.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از زنان نیوز : بدریه زریاب موسوی در خصوص نقش بانوان در نهضت عاشورا بیان کرد: نهضت عاشورا در حقیقت حیات و ممات ما مسلمانان است چرا که بعد از زحمات 23 ساله پیامبر اکرم(ص)، دشمنان دین و آنهایی که منافع شخصی شان بر اثر تعالیم و فرامین الهی متضرر می شد بیکار ننشستند و سعی کردند احکام خداوند و شریعت نورانی آن حضرت را کمرنگ کنند.
وی با اشاره به اینکه خداوند متعال، امام حسین(ع) را ذخیره نگه داشته بود که بتواند دین جدش را احیا کند، اظهار کرد: پس راهی جز مسیر عاشورا نبود تا امام(ع) با اهل بیت و اصحاب گرامی اش در کربلا حاضر شوند و سعی کردند در برابر ظلم و مخالفت با شریعت حق، ایستادگی و مقاومت کنند و نیز اجازه ندادند که مردم با فردی مثل یزید بیعت کنند و دین را به فراموشی بسپارند.
استادیار حوزه علمیه الزهرای شوش افزود: امروزه ما آثار این نهضت را می بینیم. یک زمانی مولای ما و اهل بیت و یارانش را در کربلا شهید کردند و امروز هم مشاهده می کنیم که نام و یاد اباعبدالله الحسین(ع) در کل دنیا زنده است.
زریاب موسوی عنوان کرد: امسال شاهد بودیم که در اولین جمعه ماه محرم علاوه بر اینکه در 8 هزار شهر ایران مراسم شهادت حضرت علی اصغر (ع) به عنوان کوچکترین سرباز کربلا بر پا داشته شد، بلکه همزمان 45 کشور دنیا هم این مراسم را برگزار کردند و این یعنی جهانی شدن نهضت اباعبدالله الحسین(ع) که ان شاء الله همین نهضت ما را به زمان ظهور نزدیک خواهد کرد.
وی با اشاره بر نقش آفرینی زنان در شکل گیری نهضت حسینی ادامه داد: عاشورا یک جهاد، قیام و مبارزه با ظلم بود و نهضت زنان و بانوان ما مرحله بعدی عاشورا بود که صدای مبارزه، مقاومت و ایستادگی را به گوش دنیا رساند. اگر حضرت زینب(س) و زنان حافظ حریم اهل بیت در کربلا حضور نداشتند تا حقایق را برملا کرده و کربلا را از کربلا به دیگر مکان ها صادر کنند، شاید قیام امام حسین(ع) در صحرای کربلا برای همیشه باقی می ماند.
مدیر خواهران بسیج طلاب سپاه ولی عصر(عج) خوزستان نیز با اشاره به اینکه کربلایی شدن یک جریان است، اظهار کرد: در سفر کربلا علاوه بر مردان، زنان بسیاری حضور داشتند که یا از خانواده اهل بیت (ع) یا جزو یاران و اصحابشان بودند. زنان حادثه کربلا در کنار مردان وظایف خاصی از جمله حفظ ارزش ها، پیام رسانی قیام کربلا، روحیه بخشی، پرستاری، آموزش صبر و بردباری و مدیریت صحنه های سخت در غیاب مردان را بر عهده داشتند .
فهیمه کعب عمیر با بیان اینکه عاشورا یک جریان تاریخی تکراری اما پر عبرت است که همین تکرار، یک جریان جدید حسینی را به وجود می آورد، افزود: زینب کبری(س) و ام کلثوم(س) به عنوان دختران امیر المومنین(ع) و نیز حضرت فاطمه (س) دختر امام حسین(ع) در کوفه و شام در مقابل تهمت های دشمن به افشاگری پرداختند و ظلم و فساد دستگاه یزید را برملا می کردند و قاتلان فرزند رسول الله را به مردم می شناساندند .
وی با اشاره به اینکه زنان در زنده نگه داشتن این حادثه بزرگ، نقش ارزنده ای ایفا کردند، ادامه داد: طبق بیان شهید مطهری، تاریخ کربلا یک تاریخ و حادثه مذکر و مونث است. حادثه ای که مرد و زن، هر دو در آن نقش داشتند ولی مرد در مدار خودش و زن در مدار خودش.
مدیر خواهران بسیج طلاب سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه در حادثه کربلا 5 زن از جمله کنیز مسلم بن عوسجه، ام وهب زن عبدالله کلبی، مادر عبدالله کلبی، مادر عمر بن جناده و زینب کبری(س) از خیمه های امام حسین(ع) به طرف دشمن حرکت کردند، خاطرنشان کرد: تنها زنی که در کربلا شهید شد همسر وهب بود. وی زن عبدالله بن عمیر کلبی بود که بر بالین شوهرش آمد، از خدا آرزوی شهادت کرد و همان جا با عمود آهنینی که غلام شمر بر سرش کوبید کشته شد.
کعب عمیر با اشاره به اینکه در روز عاشورا دو زن از فرط ناراحتی و احساس حمایت از امام (ع) به پاخاستند و جنگیدند عنوان کرد: مادر عبدالله بن عمر پس از شهادت فرزندش با عمود خیمه به طرف دشمن روانه شد ولی امام حسین(ع) او را برگرداند. دلهم دختر عمر همسر زهیر بن قین نیز در راه کربلا به اتفاق شوهرش به کاروان حسینی پیوست، زهیر تحت تاثیر سخنان همسرش به اباعبدالله پیوسته بود.
وی مشارکت زنان در جنگ جهاد و جبهه پیکار و همدلی و همراهی با نهضت مردانه سیدالشهدا را از جمله جلوه های حضور بانوان در نهضت عاشورا عنوان کرد و افزود: همکاری طوعه در کوفه با نهضت مسلم و نیز اعتراض و انتقاد برخی همسران سپاه کوفه علیه جنایت های شوهرانشان مثل زن خولی، نمونه های بارز حضور زنان و نقش تاثیرگذار آنها در قیام کربلاست.
انتهای پیام/*

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.