روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ماجرای شهادت وهبِ تازه مسلمان‌ از اصحاب امام حسین (ع)

نقش روایت | هدیه‌ای برای خدا

رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت ایام محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ماجرای شهادت وهبِ تازه مسلمان‌ از اصحاب امام حسین (ع) را در پی‌نمای «هدیه‌ای برای خدا» منتشر میکند.

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از  رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت ایام محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از ماجرای شهادت وهبِ تازه مسلمان‌ از اصحاب امام حسین (ع) را در پی‌نمای «هدیه‌ای برای خدا» منتشر میکند.
رهبر انقلاب اسلامی: شهادت شهدای کربلا نه فقط به سبب تشنه بودنشان افضل از همه‌ی شهادتهاست بلکه فضیلت بیشتر شهدای کربلا به سبب موقعیّتی است که در آن شهید شدند. در مقطع حسّاسی این حادثه اتّفاق افتاد؛ که اگر اتّفاق نمی‌افتاد، طومار دین بکلّی درهم پیچیده میشد. (۱۳۶۳/۸/۱۹)  اصحاب سیّدالشّهدا (ع) از کلّ بشر مستثنا هستند و در طول تاریخ بشر ما کسی را مثل آن هفتاد و دو نفر پیدا نمیکنیم. (۱۳۶۶/۱/۱۴) حضرت در شب عاشورا فرمود: من بهترین اصحابی که دیدم، شما هستید؛ و باوفاترین و نیکوعمل‌ترین خویشاوندانی که دیدم، شما خویشاوندان هستید. (۱۳۶۷/۶/۲) [در بین اصحاب سیدالشهدا در کربلا] وهب یک جوان مسیحی  است که تازه مسلمان شده بود. (۱۳۶۲/۷/۲)
جوانهاى ما، ایده‌آلشان على‌اکبر است، نوجوانان ما، مظهرشان، سرمشقشان، قاسم‌بن‌الحسن است. پیرمردهاى ما، مى‌روند به طرف حبیب‌بن‌مظاهر و مسلم‌بن‌عوسجه؛ مادرها مى‌روند به طرف مادر آن جوان تازه مسلمان، که جوانش را فرستاد به میدان جنگ، وهب‌بن‌وهب را، یک جوانى تازه که هم مسلمان شده، مسیحى بوده. خودش آمده میدان جنگ، مادرش آمده، همسرش آمده، چه آب حیاتى است این اسلام انقلابى، این چه کیمیایى است. (۱۳۶۲/۷/۲)
 نقش روایت عنوان داستان‌های مصور روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از وقایع و حوادث گوناگون است که به مرور در KHAMENEI.IR منتشر خواهد شد.

برای مشاهده مpتوای اصلی " هدیه ای برای خدا " اینجا  کیلک کنید . 

 

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.