الگو باشیم؛

پانزده سال زندگی با شهدا با تالیف کتاب

یاد شهدا همیشه زنده است با نوشتن یک کتاب یا با حضور در مسجد و پایگاه؛ اصلا انگار نمیشه بدون شهدا سر کرد، انگار همیشه در جمع ما حضور دارند، بعضی‌ها نیز مثل خانم امامی برای پی بردن در مسیر رفته شهدا می‌افتند دنبال خاطرات و سرگذشت آن‌ها که چطور شد به آن درجه رسیدند، چطوری پرواز کردند و رها شدند

به گزارش پایگاه خبری هادی نیوز به نقل از خبرگزاری بسیج : خبرگزاری بسیج گفتگویی دارد با بانوی نویسنده زندگی شهدا و ایثارگران شهرستان شاهرود که در ادامه می‌خوانیم. [پانزده سال زندگی با شهدا با تالیف کتاب]

پانزده سال زندگی با شهدا با تالیف کتاب
سمیرا سادات امامی اهل شاهرود است و از سال ۸۳ کار تدوین و تالیف زندگی شهدا را با عضویت در مجموعه تالیف تنظیم کتاب بنیاد شهید شروع کرده است.

از چه سالی تالیف کتاب را شروع کرده‌اید؟
وی می‌گوید: در سال ۸۸ توسط ستاد کنگره شهدا دعوت به همکاری شده است؛ برای کمیته تالیف و کمیته جمع‌آوری در سال ۹۱ اداره کل نشر آثار دفاع مقدس استان از من دعوت به همکاری کرد و در حال حاضر مسول دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری شهرستان شاهرود است.

کتاب‌های تالیف شده درباره زندگی کدام شهدا است؟
وی ادامه داد: ۱۲ عنوان کتاب در باره زندگی شهدا و ایثارگران چاپ شده است که ۱۰ عدد آن در باره رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان شهرستان شاهرود است. ۲ عنوان کتاب نیز به سفارش استان مرکزی نوشته است پنج کتاب نیز در دست تالیف دارد.

نام کتاب‌هایی که نوشتید چیست و در مورد کدام شهدا است؟
کتاب آخرین بار که دیدمش زندگی شهید محمد رضا محمدباقر خان کلهر، رفیقت کجاست محمد حسین و محمد احمدی، منتظر من هستند زندگی نامه شهیدان محمد و علیرضا شاهینی و محمد شریف آرش که همسر خواهر این دو شهید است دیدار با آفتاب شهید محمود یحیایی و جانباز محمد یحیایی، مثل روز‌های اول زندگی خلبان جانباز سید داوود فرهادی تنها خلبان هوانیروز استان سمنان که در قید حیات است، گنج‌های شنیدنی و همین چند سوای پیش، کتاب مقابل چشمان همه؛ به موضوع عملکرد گردان کربلایی شهرستان شاهرود می‌پردازد؛ همچنین یک کتاب نیز برای خراسان تالیف کردم پروژه عملکرد آموزش پرورش خراسان بزرگ در دوران جنگ تحمیلی با سوژه‌های مختلفی از ستاد آموزش و پرورش استان خراسان مصاحبه شد که متاسفانه با شروع بیماری کرونا پروژه ناتمام ماند و هنوز به اتمام نرسیده است.

در مجموعه چهار دوره نهضت خاطره نگاری استان سمنان از بین آثار دریافتی و آثار برگزیده را بنده انتخاب و باز نویسی آن‌ها را انجام دادم و آثار برگزیده در این دو جلد کتاب به چاپ رسیده است.

دو جلد کتاب، برای استان مرکزی در باره خاطرات همسران شهدا و همسران جانبازان بوده که توسط خودشان مصاحبه انجام شده است و من فقط نگارش آن را انجام دادم.

در حوزه شهدای مدافع حرم آیا تالیف داشته‌اید؟
وی ادامه داد: مصاحبه در حوزه شهدای مدافع حرم از سال ۸۸ در این ۱۵سال که برای ستاد کنگره شهدا مصاحبه‌های مختلفی با خانواده شهدا انجام شده است شهدای مدافع حرم و شهدای امنیت اغتشاشات اخیر با خانواده آنان مصاحبه انجام شده؛ اما در شاهرود، برای هیچ کدام از شهدای مدافع حرم کتاب مستقلی به چاپ نرسیده است.

هدف شما از تالیف این کتاب‌ها چه بوده است؟
من در زمان جنگ متولد شدم و خاطرات کودکی را با نبود پدر و سایر مردان خانواده لمس کردم با این تفکر بزرگ شدم همیشه، بدنبال این بودم این کسانی که از جوانی و سرمایه خود گذشتند، بدنبال چه چیزی بودند و از چه مسیری رفتند و بعد متوجه شدم شهدا کسانی هستند که به زندگی جاودان رسیدند و راه را پیدا کردند، معامله پرسودی را انجام دادند و من نیز بدنبال راه آنان هستم تا مسیر را پیدا کنم.

انتهای پیام/* 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.